×

آئین نامه اجرائی بند ( خ ) تبصره ( 13 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ( خ ) تبصره ( 13 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(-خ-)-تبصره-(-13-)-قانون-بودجه-سال-1382-کل-کشور

وکیل



شماره 27454/ت 29049ه 1/6/1382
هیات وزیران در جلسه مورخ 8/5/1382 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت پست و تلگراف وتلفن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند ( خ ) تبصره ( 13 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 - در این آئین نامه اصطلاحات زیر در معانی مربوط به کار می روند:
الف - وجوه اداره شده : اعتباراتی است که طی قراردادههای منعقد شده در اختیار بانک عامل قرار می گیرد.
ب - واگذارنده اعتبار: شرکتهای تابع وزارت پست و تلگراف و تلفن می باشند که وزیر پست و تلگراف و تلفن می تواند به نمایندگی از مجمع عمومی آنها با عقد قرارداد، اعتبارات لازم را دراختیار بانک عامل قرار می دهند.
ب - بانک عامل : پست بانک می باشد که اعتبارات موضوع این آئین نامه را از طرف واگذارنده اعتبار در قالب قرارداد عاملیت در اختیار می گیرد.
ماده 2 - سهم هر یک از شرکتهای موضوع بند ( ب ) ماده ( 1 ) با تصویب مجمع عمومی خود و متناسب با سود ویژه آنها در بودجه سال 1381 مطابق جدول پیوست این آئین نامه تعیین می گردد. سهم تعیین شده هر شرکت براساس 12/1 پرداخت خواهد شد.
ماده 3 - اعتبارات موضوع این آئین نامه بابت سرمایه گذاری در جهت ارتقا و توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و تولید برنامه های نرم افزاری وایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه برای حمایت از طرحهای توسعه ای ، اشتغال آفرین و یا صادرات کالا خدمات به صورت تسهیلات در اختیاربخشهای تعاونی و خصوصی و نیز بابت توسعه فعالیتهای مربوط به ماده ( 124 ) قانون برنامه سوم توسعه می باشد.
ماده 4 - واگذارنده اعتبار موظف است طبق مفاد این آئین نامه و براساس قرارداد منعقد شده با بانک عامل ، اعتبارات مربوط را در اختیار بانک عامل قرار دهد.
ماده 5 - بررسی وتصویب طرحها، چگونگی مصرف ، نحوه توزیع وجوه ( تعیین نوع تضمینات و گردشکار و نظارت بر حسن اجرا بر عهده شورای رهبری طرحهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات متشکل از اعضای زیر خواهد بود:
الف - نمایندگان منتخب مجمع شرکت مخابرات ایران .
ب - معاون آموزش ، تحقیقات و فناوری وزارت پست و تلگراف و تلفن .
پ - معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی وزارت پست وتلگراف و تلفن .
تبصره - کارمزد بانک عامل ، به عنوان حق عاملیت طی قرارداد قابل دریافت می باشد.
ماده 6 - ذیحساب دستگاه واگذارنده اعتبار موظف است وجوه پرداختی به بانک عامل را بعنوان هزینه قطعی منظور نماید.
ماده 7 - بانک عامل موظف است حسابهای مربوط به وجوه اداره شده موضوع این آئین نامه را به صورتی نگهداری نماید که در هر زمان اطلاعات مربوط به مصرف آن به تفکیک طرحها، اصل و سود تسهیلات اعطایی واقساط معوق و میزان وجوه اداره شده مصرف شده و مانده اعتبارات قابل تحصیل باشند.
ماده 8 - بانک عامل موظف است ماهانه عملکرد اعتبارات موضوع این آئین نامه را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارش نماید.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17067

تاریخ تصویب : 1382/05/08

تاریخ ابلاغ : 1382/07/09

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.