×

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص اجرای بند د از ماده 2 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص اجرای بند د از ماده 2 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-خصوص-اجرای-بند-د-از-ماده-2-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل



نقل از روزنامه رسمی شماره 17078 مورخ 23/7/1382

شماره 129847/1901 12/7/1382

شورای عالی اداری در صدو پنجمین جلسه مورخ 5/7/1382 دراجرای بند د از ماده 2 قانون برنامه سوم توسعه و بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، به منظور اعطای اختیارات لازم به مسئولین واحدهای استانی در خصوص تصمیم گیری ، اجراء و تخصیص منابع و محدود نمودن فعالیتهای حوزه ستادی به اعمال حاکمیت و امور راهبردی ( سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت ) و انتقال وظایف اجرائی به واحدهای استانی تصویب نمود:
1 - وظایف واحدهای استانی سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران بشرح پیوست این مصوبه تعیین می شود. سازمان مذکور مکلف است براساس وظایف تعیین شده و حداکثر ظرف مدت سه ماه وظایف اجرائی را به واحدهای استانی منتقل ومتناسب با آن نسبت به اصلاح تشکیلات حوزه مرکزی و واحدهای استانی اقدام و پیشنهاد لازم را برای تایید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال نمایند.
2 - سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران مکلف است اختیارات لازم را متناسب با وظایف تعیین شده و احتیارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها ( موضوع پیوست شماره 2 مصوبه شماره 159758/1901 مورخ 2/9/1381 شورای عالی اداری ) در حد هر استان به مدیران استانی واگذار نمایند. مدیران استانی نیز در حد هر شهرستان اختیارات لازم را به مدیران شهرستانی واگذار نمایند.
3 - به منظور واگذاری اختیارات لازم به مقامات استانی برای انجام کیفی خدمات و جلوگیری از تطویل انجام امور، سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فعالتیهای اجرائی واحدهای استانی را که قابل اندازه گیری کمی وقیمت گذاری می باشند براساس کیفیت انجام آنها هزینه یابی نموده و قیمت تمام شده را محاسبه و به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برسانند.
4 - سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظفند پس از ابلاغ این مصوبه در تدوین آئین نامه ها، دستورالعملها و بخشنامه ها به گونه ای عمل نمایندکه تسهیلات لازم برای انجام امور و فعالتیهای اجرائی در واحدهای استانی فراهم گردد.
5 - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف است بر اجرای این مصوبه نظارت نموده ومواردی که توسط واحدهای استانی سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران اقدام نگردد به شورای عالی اداری و رئیس سازمان مذکور اعلام و گزارش اجرای کلیه مفاد این مصوبه را در مقاطع 6 ماه به شورای عالی اداری ارائه نماید.
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری - محمدستاری فر

وظایف واحدهای استانی سازمانتربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران
الف - امور پشتیبانی و هماهنگی هیاتهای ورزشی :
1 - نظارت بر نحوه تشکیل اردوهای آموزشی و آمادگی وبرگزاری مطلوب مسابقات مختلف .
2 - نظارت مناسب در جهت انتخاب ورزشکاران زبده و آراسته به فضایل اخلاقی در استان در قالب ضوابط مصوب .
3 - ارزیابی عملکرد هیاتهای ورزشی وانعکاس مطالب به عموم مردم از طریق رسانه ها وارائه گزارش به سازمان .
4 - صدور کارت آماتوری ورزشکاران وتشویق و تنبیه آنان بر اساس ضوابط مصوب .
5 - تهیه و تدوین برنامه های لازم جهت برگزاری دوره ها و کارگاه های کوتاه مدت به منظور تربیت وتوسعه نیروی انسانی متخصص ( مربی و داور ) براساس ضوابط مصوب .
6 - برگزاری دوره های تربیت مدرس و کلاسهای مربیگری وبازآموزی مربیان هیاتهای ورزشی با همکاری دانشگاه های محلی به صورت منطقه ای با هماهنگی سازمان و در چهارچوب سیاستهای مصوب ازطریق بخش غیر دولتی .
7 - مطالعه ، بررسی و پیش بینی نیازهای ورزش استان .
ب - توسعه و تعمیم ورزش در راستای تقویت روحیه سالم و پرورش جسمانی :
1 - تهیه و تدوین اهداف و برنامه های لازم در جهت توسعه و تعمیم تربیت بدنی و ورزش در سطح استان و در قالب سیاستها و برنامه های مصوب .
2 - مطالعه و بررسی در خصوص برقراری ارتباط و ایجادهماهنگی با مراکز علمی - ورزشی و استفاده از امکانات و تجربیات آنهابه منضور توسعه وتعمیم امور تربیت بدنی و ورزش در استان در قالب سیاستهای و برنامه های کلان مصوب .
3 - جمع آوری ، استخراج ، طبقه بندی ، پردازش ، نگهداری و به هنگام سازی وانتشار آمار و اطلاعات مربوط به توسعه و عملکرد مرتبط با امور ورزشی در استان و همچنین استقرار نظام آمارهای ثبتی مربوط به حوزه تربیت بدنی و ورزش .
4 - اداره امور دبیرستانها و سایر مراکز آموزشی - ورزشی در چهارچوب ضوابط مصوب و واگذاری آنها به بخش غیر دولتی با استفاده از اختیارات موضوع ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت .
5 - برگزاری یا مشارکت در برگزاری سمینارها، کنگره ها و بزرگداشت های علمی و فرهنگی .
6 - انجام پژوهشهای علمی - کاربردی واحصاء نارسائی های موجود در زمینه تربیت بدنی و ورزش .
7 - تدوین برنامه های لازم به منظور توسعه ، تعمیم وترویج تربیت بدنی و ورزش بانوان و نظارت بر فعالیتهای آموزشی - ورزشی آنها طبق ضوابط مصوب از طریق رسانه ها، انتشار پوستر، بروشور، خبرنامه های عملی - فرهنگی و غیره .
8 - نظارت و ارزشیابی طرحها و فعالیتهای ورزشی در حیطه وظایف واحدهای استانی به منظور سنجش میزان کارائی و اثربخشی آنها.
ج - توسعه مراکز ورزشی :
1 - صدور و لغو پروانه باشگاه ها وتعیین صلاحیت تخصصی و اجتماعی برای متقاضیان ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی .
2 - صدور و لغو پروانه باشگاه ها و نظارت بر فعالیتهای آنها طبق آئین نامه های مصوب .
3 - ایجاد زمینه های لازم برای توسعه فعالیت بخش غیر دولتی از طریق
الف - خرید خدمات
ب - مشارکت با بخش غیر دولتی
ج - واگذاری مدیریت واحدهای دوتلی به بخش غیر دولتی
د - پرداخت وام و تسهیلات
ه - پرداخت هزینه سرانه
4 - مطالعه و بررسی در راستای توسعه تجهیزات و امکانات و افزایش فضاهای آموزشی .
5 - تهیه و تنظیم نقشه ها و مشخصات فنی ساختمانها و تاسیسات مورد نیاز و نظارت بر اجرای پروزه هایی که اجرای آن به عهده استان می باشد، براساس ضوابط فنی مصوب و با مشارکت بخش غیر دولتی .
6 - مطالعه ، بررسی و برنامه ریزی به منظور فراهم آوردن بستری مناسب جهت ایجاد اماکن تاسیسات و تجهیزات ورزشی بانوان .
7 - مطالعه ، بررسی وانجام امور مربوط به پروژه های عمرانی استان اعم از تبادل موافقت نامه ، نظارت واجراء در استان در صورتی که از طریق بخش غیر دولتی قابل انجام نباشد.
د - سایر وظایف
1 - ایجاد هماهنگی و همکاری در فعالیتهای ورزشی ارگانها و سازمانهایی که دارای فعالیتهای ورزشی می باشند.
2 - ایجاد هماهنگی و همکاری در فعالیتهای ورزشی ارگانها و سازمانهایی که دارای واحدهای ورزشی بانوان می باشند.
3 - انجام سایر وظایف واموری که به موجب قوانین ومقررات به عهده سازمان تربیت بدنی استان می باشند.

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17078

تاریخ تصویب : 1382/07/05

تاریخ ابلاغ : 1382/07/23

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.