×

آئین نامه اجرایی ماده ( 35 ) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین نامه اجرایی ماده ( 35 ) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین-نامه-اجرایی-ماده-(-35-)-قانون-تنظیم-بخشی-از-مقررات-مالی-دولت

وکیل


شماره 25206/ت 28601ه 8/5/1382
هیات وزیران در جلسه مورخ 24/2/1382 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده ( 35 ) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380 - ، آئین نامه اجرایی ماده یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 - دانشگاهها وموسسه های آموزش عالی ( دولتی و غیر دولتی ) می توانند دانشجویان خارجی و یا دانشجویان ایرانی را که در دانشگاههای سایر کشورها در رشته تحصیلی مور تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مشغول به تحصیل هستند ، پذیرش نمایند.
تبصره - دانشجوی خارجی به فردی اطلاق می شود ه تابعیت سایر کشورها را داشته ودارای دیپلم متوسطه معتبر می باشد.
ماده 2 - پذیرش دانشجویان ایرانی مطابق با آئین نامه انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاها وموسسه های آموزش عالی خارج از کشور به دانشگاهها وموسسه های آموزش عالی داخل کشور مصوب دویست ونود و نهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی مورخ 28/3/1374 به صورت متمرکز به عمل می آید.
ماده 3 - بررسی صلاحیت علمی و صدور برگ پذیرش برای دانشجویان خارجی توسط دانشگاهها وموسسه های آموزش عالی پذیرنده در چهار چوب ضوابط و شرایطی که پس از پیشنهاد هیات امنای دانشگاهها به تصویب هیات وزیران می رسد ، به عمل خواهد آمد.
ماده 4 - سقف درصد پذیرش دانشجو در هر دانشگاه ، به تفکیک رشته تحصیلی پس از تایید هیات امنای دانشگاه به تصویب هئیت وزیران خواهد رسید.
ماده 5 - شهریه تحصیلی دانشجویان موضوع این آئین نامه و هزینه های مربوط به تسهیلات رفاهی از قبیل خوابگاه ، غذا و مانند آن به صورت ارزی و یا ریالی قابل وصول می باشد. میزان این شهریه و دستورالعمل نحوه دریافت آن ، پس از تایید هیات امنای دانشگاه و تصویب هیات وزیران تعیین می شود.
ماده 6 - مبالغ ارزی دریافتی از دانشجویان ، به حسابی که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای هر دانشگاه پذیرنده به طور جداگانه افتتاح می شود ، واریز می گردد. این درآمد بعنوان درآمد اختصاصی دانشگاه ، علاوه بر سهمیه ارزی پیش بینی شده در بودجه کل کشور ، تلقی می شود.
ماده 7 - مبالغ ریالی دریافتی از دانشجویان موضوع این آئین نامه ، به حساب درآمد اختصاصی دانشگاه پذیرنده واریز می شود.
ماده 8 - روادید تحصیلی دانشجویان خارجی ، با ارایه برگ پذیرش صادر شده از سوی دانشگاه پذیرنده ، براساس ضوابط مربوط از سوی دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورهای صادرمی شود
ماده 9 - دانشگاهها می توانند پس از تایید شرایط و ضوابط پذیرش توسط هیات امناء و تصویب آن از سوی هیات وزیران نسبت به پذیرش دانشجویان ایرانی که دارای پذیرش از دانشگاههای معتبر خارجی و یا مناطق آزاد کشور می باشند ، اقدام نمایند.
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17135

تاریخ تصویب : 1382/02/24

تاریخ ابلاغ : 1382/10/03

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.