×

مصوبه شورای عالی اداری راجع به ایجاد تشکیلات مناسب برای تجمیع کلیه فعالیت های مربوط به یک وزارتخانه در یک واحد شهرستانی

مصوبه شورای عالی اداری راجع به ایجاد تشکیلات مناسب برای تجمیع کلیه فعالیت های مربوط به یک وزارتخانه در یک واحد شهرستانی

مصوبه-شورای-عالی-اداری-راجع-به-ایجاد-تشکیلات-مناسب-برای-تجمیع-کلیه-فعالیت-های-مربوط-به-یک-وزارتخانه-در-یک-واحد-شهرستانی

وکیل


شماره 217145/1901                                            18/11/1382
وزارتخانه ها، موسسات و سازمان های دولتی
        شورای عالی اداری در صد و نهمین جلسه مورخ 4/11/1382 در اجرای جزء 4 بند «ب» ماده 1 قانون برنامه سوم توسعه و به منظور ایجاد تشکیلات مناسب برای تجمیع کلیه فعالیت های مربوط به یک وزارتخانه در یک واحد شهرستانی تصویب نمود:
        1- به منظور اعمال مدیریت واحد در واحدهای تابعه وزارتخانه و سازمان های دولتی در شهرستان و ایجاد هماهنگی لازم بین آنها و کاهش تشکیلات دولت و ادغام واحدهای مشابه و ارتقاء سطح سازمانی واحدها در جهت تفویض اختیار بیشتر به آنها، کلیه واحدهای تابعه وزارتخانه ها و سازمان های وابسته به آنها (به استثنای شرکت های دولتی و ادارات کل) در یک واحد سازمانی ادغام می گردد.
        تبصره 1- سطح سازمانی واحد ادغام شده جدید به سطح مدیریت ابقاء می یابد.
        تبصره 2- در مواردی که با تشخیص سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ادغام برخی از واحدهای سازمانی در شهرستان امکان پذیر نباشد، با ذکر دلایل و تصویب شورای عالی اداری این گونه واحدها از اجرای این حکم مستثنی می گردند.
        2- مدیر واحدهای ادغام شده در شهرستان با حکم رئیس سازمان استان و بر اساس ضوابط انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران موضوع مصوبه شماره 1426/1901 مورخ 11/1/1382 شورای عالی اداری تعیین می شود.
        تبصره - انتخاب معاون یا رئیس اداره و یا سایر عناوین مشابه در مورد واحدهای سازمان های ادغام شده بنا به پیشنهاد مدیر شهرستان، تایید واحد استانی و حکم مدیر شهرستان با رعایت ضوابط موضوع این بند انجام می شود.
        3- ادارات و نمایندگی های ادغام شده در واحدهای شهرستانی جدید در سطح معاونت، اداره، مسئول یا عناوین مشابه براساس ضوابطی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ می نماید، سازماندهی می شوند و واحدهای مشترک و پشتیبانی آنها در یکدیگر ادغام می گردند. علاوه بر سطوح سازمانی مذکور، در سلسله مراتب عمودی تشکیلات مدیریت شهرستان، سطح مدیریتی و سرپرستی دیگری پیش بینی نخواهد شد.
        تبصره - در صورتی که سازمان های وابسته به وزارتخانه ها در آینده نیاز به ایجاد واحدهائی در شهرستان ها داشته باشند بر اساس مفاد این مصوبه، با تصویب مراجع ذیربط پست های سازمانی لازم در تشکیلات مدیریت شهرستان پیش بینی خواهدشد.
        4- با ایجاد مدیریت شهرستان، کلیه امکانات، اعتبارات، تعهدات، اموال و دارائی ها و کارکنان واحدهای ادغام شده به مدیریت شهرستان منتقل و تحت مدیریت واحد اداره می شوند.
        5 - در صورتی که در سایر سطوح تقسیمات کشوری پائین تر از سطح شهرستان، وزارتخانه ها و سازمان های وابسته دارای نمایندگی هایی باشند بر اساس ضوابط این مصوبه در یکدیگر ادغام می گردند.         سطح سازمانی واحد ادغام شده و ضوابط تشکیلاتی آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و ابلاغ خواهد شد.
        6 - وزارتخانه ها و سازمان های مستقل تحت نظر رئیس جمهور موظفند در اجرای بند ه- ماده 2 قانون برنامه سوم توسعه و مصوبه شماره 181/13.ط مورخ 29/3/1380 شورای عالی اداری نسبت به ادغام واحدهای استانی واحدهای تابعه خود و موسسات وابسته (به استثنای شرکت های دولتی) در مراکز استان ها حداکثر تا پایان سال 1382 اقدام نمایند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است از سال 1383 نسبت به ادغام ردیف های بودجه ای واحدهای مذکور در استان ها اقدام نماید.
        7 - وزراء مسئول حسن اجرای این مصوبه می باشند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است گزارش لازم را از چگونگی اجرای آن به شورای عالی اداری ارائه نماید. معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری - محمد ستاری فر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17182

تاریخ تصویب : 1382/11/04

تاریخ ابلاغ : 1382/12/02

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.