×

تصویبنامه راجع به فوق العاده ویژه معلمان

تصویبنامه راجع به فوق العاده ویژه معلمان

تصویبنامه-راجع-به-فوق-العاده-ویژه-معلمان

وکیل


شماره2552/ت29933ه -                                          26/1/1383
وزارت آموزش و پرورش - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
       هیئت وزیران در جلسه مورخ 19/1/1383 بنا به پیشنهاد شماره 182149/101 مورخ 1/10/1382 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده (6) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت - مصوب 1370 - تصویب نمود:
       به منظور افزایش انگیزه و کارایی معلمان و ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی به معلمانی که به طور تمام وقت به تدریس اشتغال دارند و مربیان و مدیران و معاونین مدارس براساس عواملی مانند کیفیت تدریس، خلاقیت و نوآوری، میزان موفقیت دانش آموزان تحت تعلیم، میزان تلاش در زمینه تربیت اخلاقی دانش آموزان، تجربه، طی دوره های آموزشی مورد نیاز، استفاده از فناوری های جدید، فعالیت های علمی و پژوهشی و . . . طبق ضوابطی که به تصویب شورای امور اداری و استخدامی کشور می رسد و پس از طی آزمونهای مربوط و کسب امتیازات لازم به رتبه معلم ارشد، معلم خبره و معلم عالی ارتقاء می یابند، فوق العاده خاصی تحت عنوان فوق العاده ویژه با رعایت شرایط زیر علاوه بر حقوق و مزایای متعلقه قابل پرداخت می باشد .
1     - میزان و درصد فوق العاده ویژه به شرح زیر است:
       الف - معلمانی که امتیاز رتبه معلم ارشد را کسب نمایند برابر با بیست درصد (20%) حقوق و فوق العاده شغل و فوق العاده جذب .
       ب - معلمانی که امتیاز رتبه معلم خبره را کسب نمایند برابر با سی وپنج درصد (35%) حقوق و فوق العاده شغل و فوق العاده جذب .
       ج - معلمانی که امتیاز رتبه معلم عالی را کسب نمایند برابر با پنجاه درصد (50%) حقوق و فوق العاده شغل و فوق العاده جذب .
       تبصره - برای کسب رتبه معلم خبره و معلم عالی داشتن مدرک لیسانس ضروری می باشد .
2     - حداکثر تعداد افرادی که با رعایت ضوابط مربوط و کسب امتیازات لازم مشمول دریافت فوق العاده ویژه می باشند، براساس رقابت و انتخاب بهترین افراد مجموعا شصت و پنج درصد (65%) تعداد متصدیان مشاغل مربوط خواهد بود .
3  - استفاده از فوق العاده موضوع این تصویبنامه علاوه بر شرایط فوق الذکر، منوط به داشتن حداقل پنج سال سابقه به صورت رسمی یا پیمانی برای رتبه معلم ارشد و حداقل پنج سال توقف به صورت رسمی یا پیمانی برای هر یک از رتبه های بعدی است .
4     - فوق العاده مذکور جزء فوق العاده های مستمر محسوب نمی شود و مشمول دریافت کسور بازنشستگی نمی باشد و استمرار پرداخت آن مستلزم رعایت بند (7) این تصویبنامه می باشد .
5      - پرداخت فوق العاده مذکور شامل معلمانی که مشمول ماده (8) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و همترازی اعضای هیئت علمی شده اند، نمی باشد ومتصدیان مشاغل مربوط می توانند از فوق العاده موضوع این تصویبنامه یا افزایش ناشی از همترازی موضوع ماده (8) قانون یادشده استفاده نمایند .
6   - استمرار پرداخت فوق العاده مزبور مستلزم حفظ کیفیت ارائه خدمات وکارایی مستخدم و طبق ارزیابی سالانه از نحوه کیفیت انجام وظیفه می باشد .
7   - ارزیابی و تعیین رتبه مشمولین این تصویبنامه توسط هیئت های ممیزه که در وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استانها و مدیریت آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق با نظارت وزارت یادشده تشکیل می گردد، انجام خواهد شد و وزارتخانه یادشده مکلف است اقدامات لازم را برای ایجاد هماهنگی و نظارت در نحوه اجراء به عمل آورد .
8  - تاریخ اجرای این تصویبنامه در مورد هر یک از مشمولین پس از تصویب هیئت ممیزه خواهد بود . چگونگی ترکیب و تشکیل هیئت ممیزه و همچنین ضوابط نحوه ارزیابی سالانه توسط شورای امور اداری و استخدامی کشور تصویب و ابلاغ خواهد شد .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17223

تاریخ تصویب : 1383/01/19

تاریخ ابلاغ : 1383/02/02

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.