×

آئین نامه اجرائی بند ( ث ) تبصره (18) قانون بودجه سال1383 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ( ث ) تبصره (18) قانون بودجه سال1383 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(-ث-)-تبصره-(18)-قانون-بودجه-سال1383-کل-کشور
شماره2868/ت30451 ه -                                       29/1/1383
وزارت نیرو
      هیئت وزیران در جلسه مورخ16/1/1383 بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد بند( ث ) تبصره(18) قانون بودجه سال1383 کل کشور، آئین نامه اجرائی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

      ماده 1 - شرکتهای سهامی آب منطقه ای، سازمان آب و برق خوزستان و شرکت آب استان زنجان که در این آئین نامه از آنها به عنوان شرکت نام برده خواهدشد، مجازند برای تأمین آب متقاضیان مشمول ماده (12) آئین نامه اجرائی فصل دوم قانون توزیع عادلانه آب، موضوع تصویبنامه شماره 49724 مورخ 19/8/1363 و مجتمعهای گیاهان و گلهای زینتی و محصولات گلخانهای که از روشهای نوین آبیاری استفاده مینمایند، در دشتهای ممنوعه در چارچوب سقفهایی که براساس نظام تخصیص آب از طریق وزارت نیرو تعیین و به شرکتها ابلاغ شده است، پروانه بهره برداری صادرنمایند .
      تبصره - مجتمع گیاهان دارویی و گلهای زینتی و محصولات گلخانهای به واحدهایی اطلاق میشود که متشکل از مجموعهای از متقاضیان بوده و با مجوز وزارت جهادکشاورزی ایجاد و به وسیله هیئت مدیره اداره میشود و اراضی آن محصور و روش آبیاری نیز قطرهای، بارانی و سایر روشهای نوین دیگر باشد .
        ماده 2 - وزارت نیرو موظف است در تعیین سقف تخصیص در دشتهای ممنوعه موضوع ماده (1) از جبران افت ناشی از مازاد برداشت، در اثر اجرای طرحهای جایگزینی و جبرانی اطمینان حاصل نماید .
        تبصره - هر مجتمع گیاهان دارویی و گلهای زینتی و محصولات گلخانهای یک واحد محسوب و فقط پروانه حفر یک حلقه چاه برای آن صادر میشود .
        ماده 3 - صدور پروانه بهرهبرداری منوط به تأمین هزینه اجرائی طرحهای جایگزینی و جبرانی توسط متقاضی یا متقاضیان میباشد .
        ماده 4 - هزینه های سرمایهگذاری جبرانی برای مناطق و مصارف مختلف با پیشنهاد هیئت مدیره شرکت و تأیید وزیر نیرو تعیین و دریافت میگردد .
        تبصره - درصورت درخواست متقاضی، شرکت میتواند متناسب با روند بهرهبرداری از طرح مورد تقاضا و مدت زمان اجرای طرحهای جبرانی با اخذ تضمینهای معتبر نسبت به تقسیط هزینه های یادشده در سال 1383 اقدام نماید .
        ماده 5 - وجوه دریافت شده به حساب درآمد عمومی نزد خزانهداری کل واریز میگردد و معادل وجوه واریزی از محل اعتبار منظور در قسمت چهارم قانون بودجه سال 1383 کل کشور در اختیار وزارت نیرو قرار میگیرد تا طبق شرح عملیات موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صرفاً برای اجرای طرحهای علاجبخشی و ایجاد تعادل در سفرههای آب زیرزمینی مصرف گردد .
      تبصره - نحوه دریافت، واریز به خزانه و استرداد وجوه از طریق وزارت نیرو تعیین و ابلاغ خواهد شد .
        ماده 6 - در مواردی که پس از حفر چاه مشخص گردد که چاه فاقد استعداد آبدهی لازم بوده یا کیفیت آب چاه برای مصرف موردنظر مناسب نباشد یا اصولاً آبدهی ندارد، پروانه حفر چاه توسط شرکت ابطال و هزینههای جبران افت دریافت شده از متقاضی به وی مستردخواهدشد . درصورتی که آبدهی به میزان موردنیاز نباشد ولی متقاضی خواهان استفاده در همان حد باشد، هزینههای جبران افت به تناسب مسترد میگردد .
      تبصره - مقررات فوق شامل متقاضیانی که قبل از شروع بهرهبرداری، از استفاده آب منصرف و مراتب را به طور کتبی به شرکت اعلام نمایند نیز خواهد شد .
        ماده 7 - شرکت مکلف است در زمان صدور پروانه بهرهبرداری، تعهد لازم مبنی بر عدم رهاسازی پساب احتمالی به منابع آبی و محیط زیست از متقاضیان اخذ و درصورت عدم رعایت متقاضی، نسبت به ابطال پروانه اقدام نماید .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17225

تاریخ تصویب : 1383/01/16

تاریخ ابلاغ : 1383/02/05

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.