×

قانون تقسیم استان خراسان به سه استان

قانون تقسیم استان خراسان به سه استان

قانون-تقسیم-استان-خراسان-به-سه-استان
شماره18294 17/3/1383
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمد خاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
لایحه شماره 34710/20473 مورخ 28/7/1380 دولت درخصوص تاسیس استانهای خراسان شمالی و خراسان جنوبی که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 29/2/1383 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی در عنوان و متن تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، در اجرای اصل یکصدو بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال می گردد
رئیس مجلس شورای اسلامی - غلامعلی حدادعادل
شماره14050 23/3/1383
وزارت کشور
قانون تقسیم استان خراسان به سه استان که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و نهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 9/3/1383 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 18294 مورخ 17/3/1383 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
رئیس جمهور - سیدمحمد خاتمی
قانون تقسیم استان خراسان به سه استان
ماده واحده - استان خراسان به سه استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی تقسیم می گردد:
1- استان خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد شامل شهرستانهای شیروان، بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان، اسفراین و بخشهای تابعه و بخش فاروج منتزع از شهرستان قوچان.
2- استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند شامل شهرستانهای بیرجند، نهبندان، سربیشه و بخش سرایان منتزع از شهرستان فردوس و بخشهای تابعه.
3- استان خراسان رضوی به مرکزیت مشهد شامل شهرستانهای مشهد، قوچان (به استثنای بخش فاروج)، درگز، چناران، سرخس، فریمان، تربت جام، تایباد، تربت حیدریه، فردوس (به استثناء بخش سرایان)، قائن، خواف و رشتخوار، کاشمر، بردسکن، نیشابور، سبزوار، گناباد، کلات و خلیل آباد و بخشهای تابعه.
- کلیه ادارات کل و سازمانهای غیرستادی باتوجه به ویژگی و شرایط برتر منطقه و موقعیت شهرستانها در مراکز شهرستانهای استان تقسیم خواهند شد.
تبصره - با ایجاد استان های جدید، پرسنل سازمانی، وسایل، تجهیزات و بودجه و اعتبارات مربوط به تناسب جمعیت و وضعیت جغرافیائی از محل امکانات فعلی استان خراسان کسر و به استانهای جدید تخصیص و منتقل می گردد. هیات چهارنفره ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظفند مفاد این تبصره را حداکثر ظرف مدت چهارماه به مرحله اجرا درآورند.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و نهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 9/3/1383 به تایید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی - غلامعلی حدادعادل

نوع : قانون

شماره انتشار : 17268

تاریخ تصویب : 1383/02/29

تاریخ ابلاغ : 1383/03/25

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.