×

اصلاح ماده(30) اصلاحی آئین نامه اجرائی قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز

اصلاح ماده(30) اصلاحی آئین نامه اجرائی قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز

اصلاح-ماده(30)-اصلاحی-آئین-نامه-اجرائی-قانون-نحوه-اعمال-تعزیرات-حکومتی-راجع-به-قاچاق-کالا-و-ارز
شماره13940/ت30827هـ 20/3/1383
وزارت کشور - وزارت دادگستری
هیئت وزیران در جلسه مورخ 17/3/1383 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده(7) قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز - مصوب 1374ـ مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب نمود:
1ـ ماده(30) اصلاحی آئین نامه اجرائی قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز ، موضـوع تصویبنامه شـماره 33578/ت26504هـ مورخ 15/7/1381 به شرح زیر اصلاح می شود:
ماده30ـ به منظور سیاستگذاری ، برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرائی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با مسئولیت نماینده ویژه رئیس جمهور و متشکل از معاونان (نمایندگان تام الاختیار) وزرای کشور ، اطلاعات ، امور اقتصادی و دارایی ، بازرگانی ، راه و ترابری ، صنایع و معادن ، جهادکشاورزی ، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، نماینده یا نمایندگان تام الاختیار رئیس قوه قضاییه و فرمانده نیروی انتظامی ، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ، قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاون ذی ربط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل می گردد.
در صورت لزوم از سایر دستگاهها و کارشناسان امر حسب مورد دعوت خواهدشد.
تبصره 1ـ اختیارات و وظایفی که در امر قاچاق در قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز و سایر قوانین بر عهده هیئت وزیران محول شده (از جمله ساماندهی مبادلات تجاری ، تنظیم بازار کالا و ساماندهی شبکه های توزیع در حدودی که مربوط به مبارزه با قاچاق می گردد) در آن قسمت که مستلزم صدور تصویبنامه یا وضع آئین نامه و اساسنامه باشد براساس اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی به کمیسیونی مرکب از وزرای وزارتخانه های مندرج در این ماده تفویض می گردد تا نسبت به پیشنهادهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق که به تایید نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با قاچاق رسیده است ، تصمیم گیری نمایند. وزیر کشور و نماینده ویژه رئیس جمهور به ترتیب ، ریاست کمیسیون یادشده و دبیری آن را به عهده خواهند داشت.
ملاک تصویب کمیسیون یادشده موافقت اکثریت وزرای عضو می باشد ومصوبات آن پس از تایید رئیس جمهور با رعایت ماده (19) آئین نامه داخلی هیئت دولت قابل صدور خواهد بود.
اتخاذ سایر تصمیمات در موضوعات یاد شده ، با استفاده از اختیارات رئیس جمهور و هیئت وزیران برعهده نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با قاچاق خواهد بود.
تبصره2ـ نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با قاچاق برای اتخاذ تصمیمات اجرائی موضوع ماده(30) این آئین نامه و قسمت اخیر تبصره (1) آن مراتب را در ستاد موضوع ماده (30) مطرح می نماید و در نهایت جمع بندی نماینده ویژه ملاک تنظیم متن تصمیمات مزبور خواهد بود.
تبصره3ـ ستاد وکمیسیون موضوع تبصره (1) ، دارای دبیرخانه واحدی خواهند بود که در نهاد ریاست جمهوری مستقر است.
تبصره4ـ کمیسیون مبارزه با قاچاق در استانها به ریاست استاندار یا معاون سیاسی و امنیتی وی و با عضویت فرمانده ناحیه انتظامی ، رئیس کل دادگستری ، مدیرکل اطلاعات و مدیران کل یا روسای سازمانهای بازرگانی ، صنایع و معادن ، جهادکشاورزی ، حمل و نقل و پایانه ها و تعزیرات حکومتی و ناظر گمرکات استان تشکیل می گردد.
2ـ ماده(31) آئین نامه اجرائی قانون یـادشـده ، موضوع تصویبنامه شماره 13899/ت20708هـ مورخ 11/4/1379 به شرح زیر اصلاح می شود:
ماده31ـ نـماینده ویژه رئیس جمهور مسئول امـر مبارزه با قاچـاق کالا و ارز می باشد.
3ـ عبارت (وزیرکشور) در آئین نامه یاد شده و اصلاحات بعدی آن به (نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با قاچاق) اصلاح می شود.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17270

تاریخ تصویب : 1383/03/17

تاریخ ابلاغ : 1383/03/27

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.