×

آئین نامه اجرائی بند (چ) تبصره (7) قانون بودجه سال1383 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند (چ) تبصره (7) قانون بودجه سال1383 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(چ)-تبصره-(7)-قانون-بودجه-سال1383-کل-کشور
شماره2074/ت30447هـ 2/2/1383
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور - سازمان تربیت بدنی
هیات وزیران در جلسه مورخ 16/1/1383بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان تربیت بدنی و به استناد بند (چ) تبصره (7) قانون بودجه سال1383 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:
آئین نامه اجرائی بند (چ) تبصره (7) قانون بودجه سال1383 کل کشور
ماده 1ـ در این آئین نامه ، منظور از دستگاه ، کلیه دستگاههای اجرائی مشمول ماده (11) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب1379 - می باشد.
منظور از اعتبارات در رابطه با وزارتخانه ها و دستگاههای اجرائی ، مشتمل براعتبارات هزینه ای (جاری) ، اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای (عمرانی) و درآمدهای اختصاصی است و در رابطه با شرکتهای دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت ، بودجه سالیانه آنها - اعم از جاری و سرمایه ای - می باشد.
ماده 2 - به دستگاههای اجرائی اجازه داده می شود یک درصد (1%) از اعتبارات خود را جهت انجام امور مربوط به تربیت بدنی و ورزش با هماهنگی و سیاستگذاری سازمان تربیت بدنی و در راستای اولویتهایی که شورای هماهنگی موضوع ماده (3) این آئین نامه تعیین می نماید ، هزینه نمایند.
تبصره - حداقل سی درصد (30%) از اعتبارات موضوع این ماده صرف امور ورزش بانوان خواهدشد.
ماده 3 - به منظور هماهنگی ، هدایت و نظارت برحسن اجرای این آئین نامه ، (شورای هماهنگی) مرکب از افراد زیر تشکیل می گردد:
الف - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی (رئیس).
ب - یک نفر از معاونان هریک از وزارتخانه های آموزش و پرورش ، علوم ، تحقیقات و فناوری ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، امور اقتصادی و دارایی ، کار و امور اجتماعی ، صنایع و معادن ، نفت ، کشور ، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، نیرو ، راه و ترابری ، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
پ - سه نفر از معاونان و مدیران ارشد سازمان تربیت بدنی شامل معاون امور ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی.
تبصره1ـ کلیه معاونان ذی ربط از وزارتخانه های یادشده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، از سوی وزیر یا رئیس سازمان متبوع تعیین می گردند.
تبصره 2 - اعضای شورای هماهنگی شخصا موظف به حضور در جلسات می باشند.
تبصره 3 - سه نفر از معاونان و مدیران ارشد سازمان تربیت بدنی (شامل معاونت امور ورزش بانوان سازمان یادشده) از سوی رئیس سازمان متبوع تعیین می گردند که یکی از آنها به انتخاب رئیس سازمان تربیت بدنی به عنوان دبیر ، مسئولیت دبیرخانه شورای هماهنگی را که در سازمان تربیت بدنی مستقر می باشد ، عهده دار می گردد.
ماده 4 - وظایف شورای هماهنگی به شرح زیر می باشد:
الف - هماهنگی بین دستگاهها به منظور حسن اجرای این آئین نامه و نیل به اهداف ورزش کشور.
ب - هدایت و راهبری امر توسعه ورزش در میان دستگاهها از طریق برنامه ریزی در خصوص نحوه هزینه کردن اعتبارات در چارچوب سیاستهای اعلامی از سوی سازمان تربیت بدنی.
پ - نظارت بر عملکرد دستگاهها در انطباق با راهبردها و تصمیمات اتخاذشده.
ت - اولویت بندی برنامه ها و فعالیتهای ورزشی جهت بهره برداری بهینه از اعتبارات در چارچوب اهداف و سیاستهای اعلامی از سوی سازمان تربیت بدنی.
ث - برنامه ریزی جهت توزیع اعتبارات با توجه به اولویت بندی انجام شده در چارچوب سیاستهای اعلامی از سوی سازمان تربیت بدنی.
ج - بررسی و تصویب برنامه های اختصاصی دستگاهها در چارچوب اعتبارات پیش بینی شده جهت توسعه امر ورزش در هر دستگاه.
چ - بررسی و تصویب هزینه های اداری و پشتیبانی مربوط به شورا.
ح - بررسی و تعیین درصدی از اعتبارات ، جهت انجام امور تبلیغاتی. ماده 5 - درهریک از دستگاهها ، کمیته موضوع ماده (5) تصویبنامه شماره 61056/ت18327 هـ مورخ 4/5/1376 هیئت وزیران به منظور توسعه امر ورزش به ویژه از طریق برنامه ریزی و نظارت بر هزینه کردن اعتبارات اختصاص یافته به هردستگاه (در چارچوب تصمیمات و راهبردهای تعیین شده از سوی سازمان تربیت بدنی) وظایف زیر را برعهده دارد:
الف - اولویت بندی طرحها ، برنامه ها و فعالیتهای ورزشی جهت بهره برداری بهینه از اعتبارات در چارچوب اهداف و راهبردهای اعلامی از سوی سازمان تربیت بدنی.
ب - هدایت و راهبری امر توسعه ورزش در میان دستگاهها از طریق برنامه ریزی درخصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات در چارچوب اهداف کلان و راهبردهای ترسیمی از سوی سازمان تربیت بدنی.
پ - توزیع اعتبارات و نظارت برحسن عملکرد آن و ارایه گزارشهای مربوط.
تبصره 1ـ رئیس کمیته مذکور در وزارت آموزش و پرورش ، معاون تربیت بدنی و تندرستی و در سایر دستگاهها معاون اداری و مالی یا عناوین مشابه می باشد.
تبصره 2 - دستگاههای اجرائی حداقل سی درصد (30%) از اعتبارات تعیین شده را به سازمان تربیت بدنی اختصاص خواهندداد.
تبصره3 - وزارتخانه های آموزش و پرورش ، علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از شمول تبصره (2) این ماده معاف می باشند.
ماده 6 - بخش خصوصی بهره مند از اعتبارات موضوع این آئین نامه ، موظف به ارایه خدمات به بخش ورزشی در راستای اهداف و راهبردهای کلان ورزش کشور و در چارچوب راهکارهای اعلامی از سوی سازمان تربیت بدنی می باشد.
ماده 7 - عملکرد دستگاههای مشمول این آئین نامه هرشش ماه یک بار توسط شورای هماهنگی تهیه و پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه هیئت وزیران مطرح می گردد.
تبصره - دستگاههایی که بر مبنای این گزارش ، عملکرد در خور توجه ای داشته باشند به پیشنهاد شورای هماهنگی و به نحو مقتضی توسط هیئت وزیران مورد تشویق قرارخواهندگرفت.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17241

تاریخ تصویب : 1383/01/16

تاریخ ابلاغ : 1383/02/23

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.