×

آئین نامه سفر اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور

آئین نامه سفر اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور

آئین-نامه-سفر-اعضای-شوراهای-اسلامی-محلی-به-خارج-از-کشور

وکیل


شماره36814/ت23892ه- 1/7/1382
وزارت کشور - وزارت امور خارجه - وزارت اطلاعات - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 26/6/1382بنا به پیشنهاد شماره 1319/400 مورخ 9/9/1379 وزارت امور خارجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، آئین نامه سفر اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور را به شرح زیر تصویب نمود :
آئین نامه سفر اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور ماده1- به منظور نظارت ، هماهنگی و تصمیم گیری در خصوص ماموریت اعضای شوراهای اسلامی به خارج از کشور ، کمیسیونی به ریاست معاون وزیر کشور در امور اجتماعی و شوراها و با عضویت رئیس شورای عالی اسلامی استانها و نمایندگان تام الاختیار معاونت اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، معاونت امور کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه و معاونت فرهنگی و سیاسی وزارت اطلاعات تحت عنوان ( کمیسیون مرکزی ماموریت اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور ) که در این آئین نامه ( کمیسیون مرکزی ) خوانده می شود ، تشکیل خواهدشد .
تبصره - دبیرخانه این کمیسیون در دفتر هماهنگی و پیگیری امور شوراهای وزارت کشور تشکیل می شود و دبیر آن مدیرکل دفتر یادشده خواهدبود .
ماده2- کارگروه استانی به ریاست معاون سیاسی - امنیتی استانداری و با عضویت رئیس شورای اسلامی استان ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل اطلاعات استان تشکیل می شود که پیشنهاددهنده نهایی ماموریت اعضای شوراهای اسلامی استان به کمیسیون مرکزی خواهدبود .
تبصره - دبیرخانه کارگروه استانی در دفتر اجتماعی و انتخابات استانداری و دبیر آن مدیرکل دفتر یادشده می باشد .
ماده 3- سفرهای شخصی اعضای شوراهای اسلامی که جنبه ماموریت نداشته و از بودجه شورا برای انجام سفر استفاده نمی شود ، به عنوان سفر غیررسمی تلقی و با آنها همانند سایر شهروندان ایرانی رفتار خواهدشد .
ماده 4- ماموریت اعضای شوراهای اسلامی پس از طی کردن تشریفات مندرج در این آئین نامه با گذرنامه عادی انجام خواهدشد .
ماده 5- پیشنهاد ماموریت اعضای شوراهای اسلامی همراه با گزارش توجیهی ، اهداف و مدت زمان ماموریت تنها با تایید شورای بالادست بلافصل و تصویب کارگروه استان قابل طرح در ( کمیسیون مرکزی ) است .
تبصره - ماموریت اعضای شورای اسلامی استان و شورای عالی استانها پس از تصویب در شورای عالی استانها به کمیسیون مرکزی پیشنهاد می شود .
ماده6- تامین اعتبار ماموریت اعضای شوراهای اسلامی در تمام سطوح به عهده شورای مربوط است .
ماده 7- هیئت های اعزامی موظفند پس از انجام ماموریت ، گزارش ماموریت ، اقدامات و مذاکرات انجام شده را به دبیرخانه کمیسیون مرکزی ارسال نمایند .
ماده 8- رعایت مقررات و شئونات جمهوری اسلامی ایران از سوی کلیه ماموران اعزامی مشمول این آئین نامه لازم الاجراست .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17133

تاریخ تصویب : 1382/06/26

تاریخ ابلاغ : 1382/10/01

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.