×

اساسنامه شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران

اساسنامه شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران

اساسنامه-شرکت-سهامی-مدیریت-شبکه-برق-ایران
شماره32164/ت30572ه 30/6/1383
وزارت نیرو
هیئت وزیران در جلسات مورخ9/2/1383 و 14/5/1383 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 100/20/4471 مورخ 6/2/1383 وزارتخانه های نیرو ، امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند ( ژ ) تبصره ( 12 ) قانون بودجه سال 1383 کل کشور ، اساسنامه شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران را به شرح زیر تصویب نمود :
اساسنامه شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران
فصل اول - کلیات
ماده 1 - باتوجه به خریداری کلیه سهام شرکت بهره برداری نیروگاهی شهید فیروزی توسط شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید ، انتقال و توزیع برق ایران ( توانیر ) ، نام شرکت بهره برداری نیروگاه شهید فیروزی به شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران تغییر می یابد و از این پس در این اساسنامه به اختصار ( شرکت ) نامیده می شود .
ماده 2 - اهداف و موضوع فعالیت شرکت عبارت است از :
1 - راهبری و پایش بهره برداری از شبکه تولید و انتقال برق کشور به منظور حفظ پایائی و امنیت شبکه و تامین مطمئن برق .
2 - فراهم ساختن امکان دسترسی به شبکه برق کشور برای متقاضیان اعم از دولتی یا غیردولتی ، به منظور خرید و فروش و یا جابجایی ( ترانزیت ) برق .
3 - برقراری شرایط خرید و فروش رقابتی برق و ایجاد ، اداره و توسعه بازار و بورس برق .
4 - اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم در راستای حصول اطمینان از تامین برق ، گسترش مشارکت بخش غیردولتی و توسعه رقابت در تولید و توزیع برق در چارچوب سیاستهای وزارت نیرو .
ماده 3 - مرکز شرکت شهر تهران است .
ماده 4 - شرکت دارای شخصیت حقوقی و مستقل بوده و به صورت شرکت سهامی ( خاص ) اداره می شود . این شرکت از هرلحاظ استقلال مالی داشته و تابع مقررات اساسنامه خود می باشد .
ماده 5 - مدت شرکت نامحدود است .
ماده 6 - سرمایه شرکت مبلغ ده میلیون ( 000‚000‚10 ) ریال که به ده هزار سهم یک هزار ریالی تقسیم گردیده است و تماما متعلق به شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید ، انتقال و توزیع نیروی برق ایران ( توانیر ) می باشد که از این پس در این اساسنامه به اختصار شرکت توانیر نامیده می شود .
فصل دوم : وظایف و ماموریتها
ماده 7 - شرکت در چارچوب موضوع فعالیت و برای نیل به اهداف خود ، با رعایت قوانین و مقررات مربوط مجاز به اقدامات زیر می باشد :
1 - توسعه ، تجهیز و اداره مرکز ملی راهبری و پایش شبکه برق کشور ( دیسپاچینگ ) و هماهنگی و نظارت بر مراکز منطقه ای کنترل و پایش شبکه برق .
تبصره - برای حفظ پایائی و امنیت شبکه برق ، کلیه مالکین و بهره برداران تاسیسات تولید و انتقال نیروی برق متصل به شبکه برق کشور موظفند از روش و تصمیمات متخذه مرکز ملی راهبری و پایش شبکه برق کشور پیروی نموده و آنها را به موقع اجرا بگذارند و آمار و اطلاعاتی را که خواسته می شود در اختیار قرار دهند .
2 - تعیین و ابلاغ تنظیمات مربوط به تاسیسات تولید و انتقال نیروی برق و برنامه های لازم برای تامین پایائی و امنیت شبکه برق کشور .
3 - نظارت بر حسن اجرای مقررات ، استانداردها ودستورالعملهای مرتبط با موضوع فعالیت شرکت و مراقبت در رعایت تنظیمات مربوط به تاسیسات و برنامه ها توسط مالکین و بهره برداران تاسیسات تولید و انتقال نیروی برق .
تبصره - شرکت مجاز است به عنوان کارگزار وزارت نیرو ، هرموقع که لازم بداند تمام یا قسمتی از تاسیسات تولید و انتقال نیروی برق متعلق به هریک از موسسات برق را که متصل به شبکه برق کشور است مورد بازرسی قرار دهد . موسسات مزبور موظفند نظریاتی را که شرکت بر اساس مفاد بند( 2 ) اعلام می کند اجرا نمایند .
4 - راهبری ، انجام عملیات و توسعه بازار و بورس برق .
5 - خرید و فروش عمده برق در داخل و خارج کشور و نظارت بر خرید و فروش عمده برق در داخل و خارج کشور و دیگر عملیات در بازار برق که توسط سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در چارچوب ضوابط و مقررات بازار برق انجام می شود .
6 - مدیریت دسترسی و جابجایی ( ترانزیت ) انرژی الکتریکی در شبکه برق شامل تبادلات درون و برون مرزی و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از وضعیتی که رقابت در بازار برق را محدود می نماید .
7 - برقراری امکان عبور برق تولیدی نیروگاههای غیردولتی و عرضه کنندگان برق از طریق شبکه برق کشور .
8 - انجام اقدامات لازم برای دسترسی به شبکه برق کشور در چارچوب مقررات مصوب و براساس رقابت سالم برای متقاضیان ، اعم از عرضه کنندگان برق ( صرف نظر از اینکه خود تولیدکننده باشند و یا در چارچوب مقررات مربوط برق برای عرضه در شبکه برق کشور در اختیار داشته باشند ) و دریافت کنندگان برق ( صرف نظر از اینکه برای مصرف خود برق را دریافت می نمایند و یا در چارچوب مقررات قصد ارایه آن را به سایرین دارند ) دولتی و یا غیردولتی که دارای مجوز از وزارت نیرو می باشند ، به منظور خرید و فروش و یا جابجایی ( ترانزیت ) برق .
9 - هماهنگی و مدیریت سیستمهای انتقال داده در شبکه برق کشور .
10 - تنظیم و انتشار گزارشات ادواری از وضعیت پایائی و امنیت شبکه تولید و انتقال برق کشور و چگونگی رقابت در بازار برق و همچنین تدوین پیشنهادهای لازم درخصوص نیازهای شبکه برق کشور به تاسیسات تولید و انتقال و دیگر ملزومات ( ازجمله سیستمهای حفاظتی و مخابراتی ، تامین بهینه ذخیره گردان ، قابلیت کنترل فرکانس و جبران توان راکتیو ) برای تامین پایائی و امنیت شبکه و جلوگیری از به وجود آمدن وضعیتی که دسترسی به شبکه و یا رقابت در بازار برق را محدود می نماید و ارایه آن به شرکتهای برق منطقه ای ، شرکت توانیر و وزارت نیرو .
11 - تدوین مقررات ، استانداردها و دستورالعملهای مرتبط با اهداف و موضوع فعالیت شرکت از جمله دستورالعملهای ثابت بهره برداری و ارایه به وزارت نیرو جهت تصویب .
12 - حمایت از تحقیقات ، توسعه فناوری ، فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و تربیت متخصصان موردنیاز در زمینه های فعالیت شرکت و همکاری و اشتراک مساعی با سایر موسسات در این راستا .
13 - انجام هرگونه عملیات و معاملاتی که برای مقاصد شرکت ضروری و مرتبط با موضوع فعالیت شرکت بوده و به صرفه و صلاح شرکت باشد .
14 - اجرای اموری که شرکت توانیر در حوزه فعالیت شرکت به آن واگذار می نماید و یا وزارت نیرو در اجرای قانون سازمان برق ایران - مصوب 1346 - و سایر قوانین و مقررات مربوط ، انجام آن را به شرکت محول می کند .
تبصره - شرکت مجاز به ایجاد شرکت یا سرمایه گذاری در سایر شرکتها نمی باشد .
فصل سوم : ارکان شرکت
ماده 8 - ارکان شرکت عبارتند از :
الف - مجمع عمومی .
ب - هیئت مدیره و مدیرعامل .
ج - بازرس ( حسابرس ) .
ماده 9 - مجمع عمومی شرکت متشکل از اعضای هیئت مدیره شرکت توانیر بوده و ریاست آن به عهده رئیس هیئت مدیره شرکت توانیر می باشد .
ماده 10 - مجامع عمومی شرکت عبارتند از :
1 - مجمع عمومی عادی .
2 - مجمع عمومی فوق العاده .
ماده 11 - مجمع عمومی عادی حداقل سالی دو بار تشکیل خواهد شد . یک بار برای استماع و رسیدگی به گزارش هیئت مدیره و بازرس ( حسابرس ) شرکت و اتخاذ تصمیم نسبت به صورتهای مالی و سایر موضوعاتی که با رعایت قوانین و مقررات در دستور جلسه مجمع عمومی ذکر شده است . بار دوم برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به بودجه سال آتی و برنامه ها و خط مشی آتی شرکت و سایر موضوعاتی که با رعایت قوانین و مقررات در دستور جلسه مجمع عمومی قید شده است .
تبصره - مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بنا به دعوت رئیس مجمع عمومی ، رئیس هیئت مدیره و یا بازرس با ذکر علت در هر زمان می تواند تشکیل شود .
ماده 12 - مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده باحضور اکثریت اعضای مجمع عمومی رسمیت خواهد داشت و تصمیمات در مجمع عمومی عادی با اکثریت آرای کل اعضای مجمع عمومی و در مجمع عمومی فوق العاده با حداقل دوسوم آرای کل اعضای مجمع عمومی معتبر خواهد بود . دعوت مجمع عمومی اعم از عادی یا فوق العاده با ذکر تاریخ و محل تشکیل و دستور جلسه حداقل ده روز قبل از تاریخ تشکیل مجمع عمومی به عمل خواهد آمد . سوابق مربوط به موضوعاتی که در دستورجلسه مجمع عمومی قرار دارد باید همراه دعوت نامه برای اعضای مجمع عمومی ارسال شود .
ماده 13 - وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی به شرح زیر می باشد :
1 - اتخاذ تصمیم نسبت به خط مشی و برنامه های عملیاتی آتی شرکت .
2 - رسیدگی و اظهارنظر و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش عملیات سالانه و صورتهای مالی و بودجه شرکت .
3 - اتخاذ تصمیم نسبت به اندوخته ها و نحوه تقسیم سود ویژه شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط و ماده ( 35 ) این اساسنامه .
4 - انتخاب رئیس و اعضای هیئت مدیره .
5 - انتخاب بازرس ( حسابرس ) و تعیین حق الزحمه وی .
6 - پیشنهاد آئین نامه های مالی ، معاملاتی ، استخدامی و بیمه شرکت با رعایت قوانین و مقررات به هیئت وزیران برای تصویب .
7 - تصویب آئین نامه های اموال ، پس انداز ، رفاهی و سایر آئین نامه های شرکت براساس قوانین و مقررات مربوط .
8 - بررسی و تصویب ساختار کلان شرکت و تعیین سقف پستهای موردنیاز و برنامه های جذب نیروی انسانی شرکت .
9 - پیشنهاد ضوابط مربوط به تعیین حق الزحمه انجام امور کارگزاری به مجمع عمومی شرکت توانیر .
10 - اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهاد هیئت مدیره در مورد صلح و سازش در دعاوی و ارجاع امر به داوری و تعیین داور و همچنین استرداد دعوی با رعایت اصل( 139 ) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .
11 - اتخاذ تصمیم نسبت به سایر موضوعاتی که طبق قوانین و مقررات و مفاد این اساسنامه رسیدگی به آنها در صلاحیت مجمع عمومی عادی شرکت است و در دستورجلسه مجمع عمومی قید شده است .
ماده14 - وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر می باشد :
1 - اتخاذ تصمیم نسبت به افزایش یا کاهش سرمایه شرکت و پیشنهاد به هیئت وزیران برای تصویب .
2 - بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه شرکت در چارچوب قانون و پیشنهاد به هیئت وزیران برای تصویب .
3 - بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به انحلال شرکت طبق قوانین و مقررات مربوط و پیشنهاد به هیئت وزیران برای تصویب .
ماده 15 - هیئت مدیره شرکت مرکب از سه یا پنج عضو اصلی خواهد بود که با تصویب مجمع عمومی عادی با رعایت ماده ( 30 ) این اساسنامه انتخاب می شوند . اعضای هیئت مدیره باید صاحب نظر در تخصصهای مرتبط با فعالیتهای شرکت بوده و حداقل سه نفر از آنها می باید در شرکت یا شرکت توانیر اشتغال داشته باشند . اعضای هیئت مدیره برای مدت سه سال انتخاب می شوند و پس از انقضای مدت تا زمانی که تجدید انتخاب به عمل نیامده در سمت خود باقی خواهند بود و انتخاب مجدد آنها برای دوره های بعد بلامانع است .
ماده 16 - مجمع عمومی عادی می تواند یک نفر عضو علی البدل به عنوان جایگزین اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب کند . در صورت فوت یا استعفا یا هردلیل دیگر که ادامه فعالیت هریک از اعضای اصلی هیئت مدیره ( به تشخیص رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی ) غیرممکن گردد ، عضو علی البدل جایگزین خواهد شد .
تبصره - عضو علی البدل هیئت مدیره از بین کارکنان شرکت انتخاب می شود .
ماده 17 - جلسات هیئت مدیره باحضور اکثریت اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات با اکثریت آرای موافق کل اعضاء اتخاذ خواهد گردید .
ماده 18 - جلسات هیئت مدیره حداقل هرماه یک بار و به طور منظم در محل شرکت تشکیل و دستورجلسه یک هفته قبل از تشکیل جلسه توسط رئیس هیئت مدیره برای اعضاء ارسال خواهد شد . در موارد فوری رعایت تشریفات مزبور با تشخیص رئیس هیئت مدیره الزامی نخواهد بود .
ماده 19 - هیئت مدیره دارای دفتری خواهد بود که صورتجلسات هیئت مدیره در آن با درج نظر مخالفین ثبت و به امضای اعضای حاضر خواهد رسید . مسئولیت ابلاغ و پیگیری مصوبات هیئت مدیره با رئیس هیئت مدیره می باشد .
ماده 20 - هیئت مدیره برای انجام هرگونه عملیات و معاملات که مرتبط با موضوع فعالیت شرکت بوده و اتخاذ تصمیم درباره آنها صریحا در صلاحیت مجمع عمومی قرار نگرفته باشد ، با رعایت قوانین و مقررات ، دارای اختیارات کامل است . موارد زیر ازجمله اختیارات هیئت مدیره می باشد :
1 - پیشنهاد خط مشی و برنامه های کلان شرکت به مجمع عمومی .
2 - تایید برنامه عملیاتی شرکت اعم از مالی و بهره برداری و توسعه تاسیسات .
3 - رسیدگی و تایید بودجه سالانه ، گزارش عملکرد سالانه و صورتهای مالی شرکت و ارایه آن به مجمع عمومی .
4 - بررسی آئین نامه های مالی ، معاملاتی ، اموال ، استخدامی ، بیمه ، پس انداز ، رفاهی و سایر آئین نامه های شرکت و ارایه آن به مجمع عمومی .
5 - تصویب ضوابط مربوط به مبادله اطلاعات علمی ، فنی ، صنعتی و بازرگانی در زمینه های مرتبط با فعالیت شرکت با رعایت قوانین و مقررات و مفاد این اساسنامه .
6 - تایید اخذ وام و اعتبار به پیشنهاد مدیرعامل و ارایه به مجمع عمومی با رعایت قوانین و مقررات .
7 - انجام حسابرسی داخلی نسبت به عملیات و معاملات و درآمدها و مخارج شرکت و بازرسی در کلیه امور شرکت .
8 - بررسی و پیشنهاد اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه به مجمع عمومی .
9 - بررسی و پیشنهاد ساختار کلان شرکت و برنامه جذب نیروی انسانی به مجمع عمومی .
10 - تصویب تشکیلات تفصیلی شرکت در چارچوب تشکیلات کلان شرکت و اعلام به مجمع عمومی شرکت .
11 - بررسی و پیشنهاد صلح و سازش در دعاوی و ارجاع به داوری و تعیین داور و همچنین استرداد دعوی به مجمع عمومی با رعایت قوانین و مقررات مربوط .
12 - انتخاب مدیرعامل و پیشنهاد وی به رئیس مجمع عمومی شرکت برای صدور حکم با رعایت ماده ( 30 ) این اساسنامه .
13 - بررسی و تصویب دستورالعملهای داخلی لازم برای اداره شرکت .
14 - تشخیص مطالبات مشکوک الوصول و بررسی و پیشنهاد درباره مطالبات لاوصول برای اتخاذ تصمیم به مجمع عمومی .
15 - بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد مسائلی که رئیس هیئت مدیره و یا مدیرعامل در هیئت مدیره مطرح می نمایند مگر در مواردی که از وظایف مراجع صلاحیتدار دیگر باشد .
تبصره - هیئت مدیره به مسئولیت خود می تواند قسمتی از اختیارات خود را به مدیرعامل تفویض نماید .
ماده 21 - مدیرعامل بالاترین مقام اجرائی و اداری شرکت می باشد که برای مدت دو سال از بین اعضای هیئت مدیره یا خارج از آن توسط هیئت مدیره انتخاب و با حکم رئیس مجمع عمومی شرکت و با رعایت ماده ( 30 ) این اساسنامه منصوب می شود . مدیرعامل در حدود قوانین و مقررات این اساسنامه مسئول اداره امور شرکت می باشد . مدیرعامل می تواند با مسئولیت خود بخشی از وظایف و اختیارات خود را به هریک از کارکنان شرکت تفویض نماید .
تبصره - در صورتی که مدیرعامل از بین اعضای هیئت مدیره انتخاب نشده باشد ، می تواند بدون داشتن حق رای در جلسات هیئت مدیره شرکت نماید .
ماده 22 - موارد زیر ازجمله وظایف و اختیارات مدیرعامل می باشد :
1 - اجرای مصوبات و تصمیمات هیئت مدیره و مجمع عمومی .
2 - تهیه ، تنظیم و پیشنهاد خط مشی ، برنامه عملیاتی ، بودجه سالانه و تشکیلات تفصیلی شرکت به هیئت مدیره .
3 - تهیه و تنظیم صورتهای مالی سالانه شرکت و ارایه آن به هیئت مدیره .
4 - تهیه و تنظیم آئین نامه های مالی ، معاملاتی ، اموال ، استخدامی ، بیمه ، پس انداز ، رفاهی و سایر آئین نامه های شرکت و ارایه آن به هیئت مدیره .
5 - تعیین روشهای اجرایی در چارچوب مقررات و آئین نامه ها و ابلاغ به واحدهای ذی ربط .
6 - اداره امور فنی ، مالی و اداری و استخدامی شرکت .
7 - نظارت بر حسن اجرای آئین نامه ها و دستورالعملهای شرکت و انجام اقدامات لازم برای حسن اداره امور شرکت در حدود قوانین و مقررات مربوط .
8 - اتخاذ تصمیم و اقدام نسبت به کلیه امور و عملیات شرکت به استثنای آنچه از وظایف مجمع عمومی و هیئت مدیره است .
9 - عزل و نصب کلیه کارکنان شرکت ، تعیین حقوق و دستمزد ، پاداش ، ترفیع و تنبیه آنها براساس قوانین و مقررات و آئین نامه های مصوب .
ماده 23 - مدیرعامل نماینده قانونی شرکت در کلیه مراجع اداری و قضایی بوده و برای دفاع از حقوق شرکت و تعقیب دعاوی و طرح آن اعم از کیفری و حقوقی حق توکیل به غیر را دارد . مدیرعامل می تواند با رعایت مقررات و پس از اخذ نظر هیئت مدیره و با رعایت بند ( 10 ) ماده ( 13 ) این اساسنامه نسبت به ارجاع موارد به داوری اقدام نماید .
ماده 24 - اسناد و اوراق مالی و تعهدات و قراردادها باید به امضای مدیرعامل ( یا نماینده وی ) و یکی از اعضای هیئت مدیره یا نمایندگان ایشان ( به انتخاب هیئت مدیره ) برسد . کلیه چکها علاوه بر امضای افراد یاد شده به امضای ذیحساب یا نماینده وی نیز خواهد رسید .
ماده 25 - درصورت انقضای مدت مدیریت مدیرعامل ، اقدامات او تا تعیین مدیرعامل جدید نافذ و معتبر بوده و قدرت اجرائی خواهد داشت .
ماده 26 - شرکت دارای بازرس ( حسابرس ) خواهد بود که با رعایت قوانین و مقررات مربوط و تصویب مجمع عمومی برای مدت یک سال انتخاب خواهد شد .
تبصره 1 - اقدامات بازرس ( حسابرس ) در اجرای وظایف خود نباید مانع جریان کارهای عادی شرکت گردد .
تبصره 2 - مجمع عمومی در مواردی که بازرس اصلی را براساس ( قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذی صلاح به عنوان حسابدار رسمی - مصوب 1372 - انتخاب کرده باشد می تواند بازرس علی البدل را نیز براساس قانون یاد شده انتخاب نماید ، تا چنانچه بازرس اصلی قادر به انجام وظایف خود نبود حسب تشخیص رئیس مجمع عمومی شرکت به وظایف خود عمل نماید .
فصل چهارم : سایر موارد
ماده 27 - سال مالی شرکت از اول فروردین ماه هرسال تا پایان اسفندماه همان سال می باشد .
ماده 28 - صورتهای مالی شرکت باید با رعایت استانداردهای حسابداری تهیه و در موعد مقرر قانونی در اختیار بازرس ( حسابرس ) قرار داده شود .
ماده 29 - شرکت از نظر سیاستها ، برنامه ها و فعالیتها تابع ضوابط و مقررات وزارت نیرو می باشد . همچنین شرکت مکلف به تبعیت از دستورالعملها و ضوابطی می باشد که وزارت نیرو برای حصول اطمینان از عملکرد منصفانه و بیطرفانه شرکت در رابطه با عرضه کنندگان و دریافت کنندگان برق و مالکین شبکه برق وضع می نماید .
ماده 30 - قبل از انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ، صلاحیت آنان می باید به تایید وزیر نیرو برسد .
ماده31 - هیئت مدیره ، مدیرعامل و کارکنان شرکت مکلف به حفظ اسرار شرکت و اطلاعات محرمانه عرضه کنندگان و دریافت کنندگان برق و مالکین شبکه برق که در اختیار آنان قرار می گیرد می باشند و درصورت تخلف به مجازات مقرر در قوانین و مقررات مربوط محکوم خواهند شد .
ماده 32 - عرضه کنندگان و دریافت کنندگان برق و مالکین شبکه برق ، اعم از دولتی و غیردولتی ، می توانند هیئت مدیره شرکت را برای داوری در موارد اختلاف فیمابین انتخاب نمایند . رای داوری طبق مقررات موضوعه پس از ابلاغ به طرفین لازم الاجرا است . درخصوص داوری راجع به اموال عمومی و دولتی رعایت اصل ( 139 ) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است .
ماده 33 - سود ویژه شرکت پس از کسر زیان انباشته ، مالیات و اندوخته قانونی و سایر تکالیف قانونی ، صرفا برای سرمایه گذاری در توسعه تاسیسات راهبری و پایش شبکه برق کشور ، توسعه منابع انسانی و تحقیقات مرتبط با موضوع فعالیت شرکت ، به مصرف می رسد .
این اساسنامه به موجب نامه های شماره 7847/30/83 مورخ 11/4/1383 و شماره 8395/30/83 مورخ 12/6/1383 شورای نگهبان به تایید شورای یاد شده رسیده است .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : اساس نامه

شماره انتشار : 17355

تاریخ تصویب : 1383/05/14

تاریخ ابلاغ : 1383/07/06

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.