×

آئین نامه ساماندهی ، توسعه و مدیریت اراضی پایاب سد کرخه

آئین نامه ساماندهی ، توسعه و مدیریت اراضی پایاب سد کرخه

آئین-نامه-ساماندهی-،-توسعه-و-مدیریت-اراضی-پایاب-سد-کرخه
شماره46299/ت29504 ه - 19/8/1383
وزارت نیرو - وزارت جهاد کشاورزی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 10/8/1383بنابه پیشنهاد شماره 114549/101 مورخ 10/6/1382 سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، آئین نامه ساماندهی ، توسعه و مدیریت اراضی پایاب سد کرخه را به شرح زیر تصویب نمود :
آئین نامه ساماندهی ، توسعه و مدیریت اراضی پایاب سد کرخه
ماده 1 - به منظور تسریع در احداث شبکه‎های آبیاری و زهکشی اراضی آبخور سد کرخه و ایجادهماهنگی و پشتیبانی در فعالیتهای توسعه‎ای و تکمیلی در نواحی تحت نفوذ عملکرد سدکرخه ، شورای هماهنگی و سیاستگذاری توسعه پایدار و مدیریت کرخه تشکیل می‎شود .
ماده 2 - اعضای اصلی شورا شامل نمایندگان وزارتخانه‎های نیرو ، جهاد کشاورزی ، صنایع و معادن ، راه و ترابری ، مسکن و شهرسازی ،کشور ، سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی کشور ، حفاظت محیط زیست و استانداریهای خوزستان و ایلام می‎باشند . اعضای مرتبط شورا شامل نمایندگان وزارتخانه‎های بازرگانی ، امور اقتصادی و دارایی ، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهند بود که حسب مورد و با دعوت دبیرخانه شورا در جلسات شرکت می‎نمایند .
ماده 3 - دبیرخانه شورا در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مستقر خواهد بود .
ماده 4 - وظایف شورا عبارتست از : هماهنگی و پشتیبانی برای فعالیتهای توسعه‎ای از طریق تنوع بخشی به تجهیز منابع مالی و ساماندهی لازم در ارتباط با مسایل اراضی تحت پوشش و استقرار نظام بهره برداری مناسب ، هماهنگی و پشتیبانی در استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی ، هماهنگی و پشتیبانی در ایجاد شبکه‎های حمل و نقل و پایانه‎های صادرات محصولات و هماهنگی و پشتیبانی در تامین بازارهای صادراتی .
ماده 5 - نمایندگان سازمان‎ها در اجرای وظایف شورای مذکور ، وظایف و مسئولیتهای سازمان متبوع را در محدوده تعیین شده به عهده دارند .
ماده 6 - عملیات برنامه‎ریزی شده در دست اجرای وزارتخانه‎های جهاد کشاورزی و نیرو در منطقه طرح با توجه به وظایف قانونی ادامه یابد . عملیات مذکور شامل احداث کانالهای آبیاری و زهکشی اصلی و فرعی ، تجهیز و نوسازی اراضی و سیستم‎های نوین آبیاری و نظام بهره برداری می‎باشد .
ماده 7 - شورای مذکور حسب ضرورت مجاز است برای انجام بهتر امور ( پیشنهاد تشکیل سازمان راهبردی ویژه ) را به هیئت وزیران ارایه نماید .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17395

تاریخ تصویب : 1383/08/10

تاریخ ابلاغ : 1383/08/23

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.