×

آئین نامه اجرائی چگونگی پرداخت جایزه صادراتی به محصولات و خدمات سینمایی و سمعی و بصری

آئین نامه اجرائی چگونگی پرداخت جایزه صادراتی به محصولات و خدمات سینمایی و سمعی و بصری

آئین-نامه-اجرائی-چگونگی-پرداخت-جایزه-صادراتی-به-محصولات-و-خدمات-سینمایی-و-سمعی-و-بصری

وکیل


شماره 51903/ ت31645ک                                     14/ 9/ 1383
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - وزارت بازرگانی - سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور
      وزیران عضو شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی در جلسه مورخ 26/7/1383 به استناد اصل یکصدوسی‎وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویبنامه شماره 42655/ ت25691ه - مورخ 26/ 10/ 1380 آئین نامه اجرائی چگونگی پرداخت جایزه صادراتی به محصولات و خدمات سینمایی و سمعی و بصری را به شرح زیر تصویب نمودند:
آئین نامه اجرائی چگونگی پرداخت جایزه صادراتی به محصولات و خدمات سینمایی و سمعی و بصری
      ماده 1 - محصولات سینمایی و سمعی و بصری شامل انواع محصولات و خدمات به شرح زیر میباشند:
        الف - محصولات سینمایی شامل انواع فیلمهای سینمایی ، مستند ، آموزشی ، انیمیشن ، فیلم کوتاه و عکس که به صورت فیلمهای 35 میلیمتری ، 16 میلیمتری ، انواع نوارهای ویدیویی بتاکم ، دیویکم و یا انواع لوحهای فشرده و جهت مصرف عرضه میگردد.
        ب - خدمات سینمایی شامل خدمات سینمایی و سمعی و بصری شامل ارایه خدمات تولید فیلم ، تولید مشترک و سفارش تولید.
      ماده 2 - اسناد و مدارک مورد نیاز جهت دریافت جوایز عبارتند از:
        الف - تکمیل برگه تقاضا برای هر محصول صادراتی.
      ب - مجوز فعالیت عرضه بینالمللی محصولات سینمایی و سمعی و بصری از سوی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
      پ - پروانه نمایش از اداره کل نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هریک از محصولات سینمایی و سمعی و بصری به شرح مندرج در ماده (1).
      ت - نسخهای از قرارداد معتبر با شخص حقیقی و یا حقوقی خارج از کشور شناخته شده در زمینه خرید امتیاز فیلم و یا عکس.
        ث - اعلامیه یا صورتحساب بانکی مبنی بر واریز وجه مبلغ ارزی قرارداد که به ‎حساب بانکی صادر کننده از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.
        تبصره - در صورت عدم امکان تهیه اعلامیه یا صورتحساب بانکی ،تأییدیه معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ماده (19) آئین نامه اجرائی حمایتهای دولت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی الزامی است.
        ج - ارایه گزارش و مستندات همانند مواد تبلیغاتی (تیزر ، پوستر و کاتالوگ) توزیع کننده در مورد اکران عمومی فیلم و تأییدیه پخش سینما یا تلویزیون از سینما یا تلویزیون خارجی ذیربط.
        چ - ارایه تصویری از نسخه فروخته شده از عکس مورد نظر در یک منبع خارجی و نامه تأییدیه منبع استفاده کننده مبنی بر خرید و گواهی پرداخت وجه آن به صورت ارز معتبر.
      ح - مدارک لازم مبنی بر رعایت حقوق مالکیت محصول (از قبیل قرارداد با تهیه کننده).
      ماده 3 - به صادرکنندگان محصولات و خدمات سینمایی و سمعی و بصری در سال 1383 و سال 1384 به میزان 12% ، در سال 1385 به میزان 10% و در سال 1386 به میزان 8%  مبلغ کل قراردادها جایزه تعلق میگیرد که توسط معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (دستگاه مباشر) با نظارت سازمان توسعه تجارت ایران قابل پرداخت خواهد بود.
        تبصره1 - این جایزه در برابر ارایه مدارک مندرج در ماده (2) و متناسب با پیشرفت کار پس از تأیید معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب کارگروه ماده (19) آییننامه یادشده قابل پرداخت خواهد بود. صورت وضعیتها ، صورتحسابها و یا سایر اسناد مثبته باید به تأیید کارفرما رسیده باشد.
        تبصره2 - جوایز صادراتی فقط به متقاضیان بخشهای غیردولتی پرداخت میشود.
        ماده 4 - سازمان توسعه تجارت ایران مبلغی را به عنوان تنخواه از محل منابع جوایز صادراتی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهد تا بر اساس ضوابط به متقاضیان پرداخت گردد.
        تبصره - گزارش عملکرد و نحوه پرداختها باید از سوی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان توسعه تجارت ایران در دوره سه ماهه ارایه گردد تا پس از تسویه حساب با امور مالی سازمان مزبور ، مجدداً نسبت به اخذ تنخواه اقدام نماید.
        ماده 5 - منابع مالی برای پرداخت این جوایز ، همه ساله با پیشنهاد وزارت بازرگانی و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور تأمین میشود.
این تصویبنامه در تاریخ 9/ 9/ 1383 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
      معاون اول رییس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17417

تاریخ تصویب : 1383/07/26

تاریخ ابلاغ : 1383/09/21

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.