×

تصویبنامه در مورد اجازه ورود یک دستگاه اتومبیل سورای توسط دانشجویان ایرانی مقیم خارج

تصویبنامه در مورد اجازه ورود یک دستگاه اتومبیل سورای توسط دانشجویان ایرانی مقیم خارج

تصویبنامه-در-مورد-اجازه-ورود-یک-دستگاه-اتومبیل-سورای-توسط-دانشجویان-ایرانی-مقیم-خارج

وکیل


شماره 4/1830 17و6و48
وزارت اقتصاد
هیئت وزیران در جلسه مورخ 15و6و48 بنا به پیشنهاد شماره 588/م مورخ 18و4و48 وزارت اقتصاد و موافقت وزارت دارائی مراتب زیر را تصویب نمودند:
1 - دانشجویان ایرانی مقیم خارج که به کشور مراجعت می نمایند می توانند برای یکبار یک دستگاه اتومبیل سواری شخصی خود را همراه و یا تا شش ماه بعد از ورود خود با پرداخت کلیه حقوق و عوارض گمرکی و با معافیت از پرداخت 75 درصد سود بازرگانی مقرر با شرایط زیر وارد و ترخیص نمایند:
الف - در یکی از دانشگاه های معتبر کشورهای خارجی به تصدیق وزارت علوم و آموزش عالی تحصیل کرده و حداقل موفق به اخذ درجه لیسانس شده یا یک درجه تخصص مافوق لیسانس گرفته بانشد و همچنین است در مورد پزشکانی که حداقل دو سال دوره تخصص را با موفقیت گذرانده و گواهی مربوط را دریافت کرده باشند.
ب - حداکثر قیمت سیف اتومبیل دانشجویانی که از ایالات متحده آمریکا و یاکانادا مراجعت مینمایند از 2200000 ریال و سایر کشورها از 150000 ریال تجاوز نکند.
2 - در صورتیکه قبل از اتمام چهار سال از تاریخ ترخیص به نحوی از انحاء اتومبیل را اصالتا یا از طریق وکالت به دیگری واگذار نمایند مکلفند قبلا به اداره گمرک مراجعه و سود بازرگانی راکه از پرداخت آن معاف گردیده اند پرداخت و سپس اقدام به واگذاری نمایند.
3 - اداره گمرک ترخیص کننده مکلف است هنگام ترخیص اتومبیل در متن پروانه گمرکی مفاد بند 2 این تصویبنامه را قید و متذکر شود که فروش یا واگذاری اتومبیل توسط صاحب آن تحت هر عنوان که باشد قبل از انقضاء چهار سال از تاریخ ترخیص باید با اطلاع اداره کل گمرک صورت گیرد. ادارات شهربانی و دفاتر اسناد رسمی مکلفند در موقع ثبت و واگذاری این قبیل اتومبیلها قبل از انقضاء چهار سال از تاریخ ترخیص موافقت کتبی اداره کل گمرک را مطالبه کنند.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور - محمود کشفیان

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 7167

تاریخ تصویب : 1348/06/15

تاریخ ابلاغ : 1348/06/25

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.