×

اصلاح آئین نامه فوق العاده روزانه

اصلاح آئین نامه فوق العاده روزانه

اصلاح-آئین-نامه-فوق-العاده-روزانه

وکیل


شماره 44896 29و12و47
سازمان امور اداری و استخدامی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 28و12و47 بنا به پیشنهاد شماره 46731/ط م مورخ 11و12و47 سازمان امور اداری و استخدامی کشور باستناد ماده «11» آئین نامه فوق العاده روزانه مصوب 18و3و47 آئین نامه مذکور را با تغییرات و اصلاحاتی که بعمل آمده است بشرح زیر تصویب نمودند:
ماده 1 - فوق العاده روزانه در داخل کشور به مستخدمینی که جهت انجام وظیفه ای موقت به خارج از محل خدمت خود اعزام می شوند جهت انجام این وظیفه ناچار به توقف شبانه هستند تا 15000 ریال مجموع حقوق و مزایای مستمر آنان به ماخذ 1 از 25 و نسبت به مازاد آن به ماخذ 1 از 40 پرداخت می شود به شرط آنکه از سیصدو پنجاه ریال کمتر و از یک هزار و پانصد ریال بیشتر نشود.
این فوق العاده مطلقا جنبه استمرار ندارد و در هر مورد باید برای مستخدم حکم ماموریت جداگانه صادر شود و در حکم ماموریت موضوع و محل دقیقا ذکر گردد و در موارد الزامی که اعزام مستخدم قبل از صدور حکم صورت گیرد حکم باید متعاقبا صادر شود و در حکم علت تاخیر صدور تصریح شود.
درباره قضات، پزشکان و کارمندان اداری که برای تحقیق محلی و کشف جرائم و معاینه مقتولین و مصدومین به مسافرت می روند صدور ابلاغ خاص لزومی ندارد و فوق العاده و هزینه سفر و سایر مزایای آنان به گواهی رئیس مربوط قابل پرداخت خواهد بود. مدت اینگونه ماموریتها در مورد هر مستخدم از ششماه در یکسال تقویمی اعم از متوالی یا متناوب متجاوز نخواهد بود و به حکم ضرورت ممکنست تا نه ماه با اجازه وزیر یا رئیس موسسه مربوط و زائد بر آن در مواردی که ماهیت ماموریت اقتضاء کند با موافقت سازمان امور اداری و استخدامی کشور تمدید شود.
ماده 2 - فوق العاده روزانه مستخدمین جزء مکانیسینها، رانندگان ، افزامندان و متصدیان مشاغل نظیر به تشخیص وزارتخانه یا موسسه ذیربط با رعایت شرایط مندرج در ماده یک به ماخذ 1 از 25 مجموع حقوق و مزایای مستمر پرداخت می شود مشروط بر آنکه از یکصد و پنجاه ریال کمتر و از سیصد ریال بیشتر نشود.
تبصره - میزان فوق العاده روزانه مکانیسینها و رانندگان و افزارمندان وزارت راه در ماموریتهای برف روبی 040/0 علاوه بر فوق العاده مقرر خواهد بود.
ماده 3 - به خلبانان علاوه بر فوق العاده روزانه مذکور در ماده1 برای هر ساعت پرواز یکصد و پنجاه ریال پرداخت می شود و این اضافه حداکثر از شش ساعت پرواز در روز تجاوز نخواهد کرد.
ماده 4 - در صورتی که مستخدم یک روز تمام را به خارج از محل خدمت خود که حداقل 30 کیلومتر فاصله با آن داشته باشد اعزام شود و در محل ماموریت ناچار به توقف شبانه نباشد به ماخذ 1 از 2 فوق العاده روزانه مذکور در مواد «1» و «2» به وی پرداخت خواهد شد.
ماده 5 - فوق العاده روزانه ماموران قطارهای باری بنگاه راه آهن دولتی براساس مقرارت جاری راه آهن (فوق العاده کیلومتراژ) پرداخت می شود.
ماده 6 - به مستخدمینی که شغل آنها ایجاب نماید در خارج از شهرها و خارج از محل ثابت خدمت خود انجام وظیفه نمایند همچنین به مستخدمینی که شغل آنها مستلزم مسافرتهای متعدد به نقاط مختلف حوزه ماموریت باشد فوق العاده روزانه حداکثر در ماه به مدت 20 روز و به میزان نصف فوق العاده مقرر در ماده یک پرداخت می شود. این نوع فوق العاده به مواردی پرداخت می شود که مستخدم جهت انجام وظیفه ناجار به توقف شبانه در محل ماموریت نیست.
تبصره - مشاغل موضوع ماده «2» مستثنی از حکم این ماده بوده و مشمول ماده «4 می باشد.
ماده 7 - فوق العاده روزانه مستخدمینی که به منظور انجام طرحهای مطالعاتی و اجرائی یا تحقیقات و نظارت فنی به مناطق خارج از شهر و به مناطق غیرمسکونی اعزام می شوند و در آن مناطق بیتوته و زندگی می نمایند پانزده درصد علاوه بر فوق العاده مقرر در ماده یک و دو پرداخت خواهد شد.
در اینگونه موارد در حکم ماموریت باید علاوه بر موضوع و محل، مدت ماموریت هم ذکر شود.
ماده 8 - برای رزوهائی که مستخدم به نقاط بد آب و هوا اعزام می شود صدی پانزده به میزان فوق العاده روزانه علاوه خواهد شد.
ماده 9 - مستخدمینی که در خارج از کشور دارای پست ثابت سازمانی بوده و به کار اشتغال دارند در صورتیکه جهت انجام وظیفه ای موقت از محل خدمت خود به ایران اعزام شوند در مدت ماموریت در داخل کشور مشمول مقررات ماده «1» خواهند بود.
ماده 10 - فوق العاده روزانه مقامات و مستخدمینی که جهت انجام وظیفهای موقت به خارج از کشور اعزام می شوند به ماخذهای زیر به ارز پرداخت می گردد:
الف - مقامات مذکور در بندهای «پ» و «ت» تبصره ماده «32» قانون استخدامی کشوری سه هزار ریال.
ب - مقامات مذکور در بندهای «الف» و «ب» تبصره ماده «32» قانون استخدام کشوری دو هزار و پانصد ریال.
ج - سایر مستخدمین به میزان 1 از 20 مجموع حقوق و مزایای مستمر آنان مشروط بر آنکه از یکهزار و دویست ریال کمتر و از دو هزار ریال بیشتر نباشد.
مستمر آنان مشروط بر آنکه از یکهزار و دویست ریال کمتر و از دو هزار ریال بیشتر نباشد.
ماده 11 - به مستخدمینی که در خارج از کشور دارای پست سازمانی بوده و به کار اشتغال دارند در صورتیکه جهت انجام وظیفهای موقت به خارج از محل خدمت خود اعزام شوند و ناچار به توقف شبانه در محل ماموریت باشند فوق العاده روزانه به ماخذ 1 از 30 فوق العاده اشتغال خارج از کشور مستخدم مجرد همردیف وی برحسب درجه محلی که به آن اعزام شده اند به ارز پرداخت می شود و در صورتی که محل مذکور در جدول فوق العاده اشتغال خارج از کشور ذکر نشده باشد میزان فوق العاده روزانه مستخدم عبارت از 1 از 30 فوق العاده اشتغال خارج از کشور مستخدم خواهد بود.
ماده 12 - به مستخدمینی که برای استفاده از بورس به خارج از کشور عزیمت می نماید فوق العاده روزانه داده نخواهد شد ولی در صورتیکه وزارتخانه یا موسسه دولتی ذیربط تشخیص دهد که استفاده از بورس نهایت ضرورت را برای اجرای برنامه های در دست اجرا دارد و کمکی که از طرف اعطاکننده بورس به بورسیه میشود کفاف هزینه های وی را نمی دهد می تواند ما به التفاوت را تا یکهزار و دویست ریال و حداکثر تا مدت شش ماه به مستخدم بپردازد.
ماده 13 - برای عزیمت به ماموریت (اعم از داخل و خارج از کشور) در صورتیکه به تشخیص وزارتخانه یا موسسه دولتی مربوط مسافرت باید با هواپیما یا کشتی یا راه آهن انجام شود و در غیر این صورت هزینه سفر به قرار هر کیلومتر یک ریال محاسبه و پرداخت می شود.
تبصره 1 - برای مقامات مذکور در تبصره ماده 32 قانون استخدام کشوری و مدیران کل وزارت امور خارجه بلیط هواپیما و کشتی درجه یک و برای سایر مقامات و ماموران دولتی بلیط درجه دو تهیه خواهد شد و در مورد وسایط نقلیه دیگر تشخیص نوع بلیط به عهده وزارتخانه یا موسسه دولتی مربوط خواهد بود.
تبصره 2 - در صورتی که برای عزیمت به ماموریت از وسیله نقلیه دولتی استفاده شود بلیط مسافرت یا هزینه سفر داده نخواهد شد.
ماده 14 - هرگونه اصلاح یا تغییر در مواد این آئین نامه به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران به عمل خواهد آمد.
ماده 15 - تصویبنامه شماره 4898 مورخ 18و3و47 و سایر مقررات مربوط به فوق العاده روزانه مستخدمین مشمول قانون استخدام کشوری با صدور این تصویبنامه ملغی است.
اصل تصویب نامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور - محمود کشفیان

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 7047

تاریخ تصویب : 1347/12/28

تاریخ ابلاغ : 1348/02/06

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.