×

آئین نامه نحوه تشکیل هیئت های ارزیابی و طرز اعلام طرحهای مصوب و تعیین مدت قبول اعتراضات و ترتیب رسیدگی به آنها موضوع تبصره (2) ماده 16 قانون نوسازی و عمران شهری

آئین نامه نحوه تشکیل هیئت های ارزیابی و طرز اعلام طرحهای مصوب و تعیین مدت قبول اعتراضات و ترتیب رسیدگی به آنها موضوع تبصره (2) ماده 16 قانون نوسازی و عمران شهری

آئین-نامه-نحوه-تشکیل-هیئت-های-ارزیابی-و-طرز-اعلام-طرحهای-مصوب-و-تعیین-مدت-قبول-اعتراضات-و-ترتیب-رسیدگی-به-آنها-موضوع-تبصره-(2)-ماده-16-قانون-نوسازی-و-عمران-شهری

وکیل


شماره 7430 3و4و48
وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 1و4و48 بنا به پیشنهاد شماره 1802/1 مورخ 8و2و48 وزارت کشور و در اجرای تبصره (2) ماده (16) قانون نوسازی و عمران شهری آئین نامه نحوه تشکیل هیئت های ارزیابی و طرز اعلام طرحهای مصوب و تعیین مدت قبول اعتراضات و ترتیب رسیدگی به آنها را به شرح پیوست تصویب نمودند.
اصل تصویب نامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور - محمود کشفیان
آئین نامه اجرای تبصره (2) ماده 16 قانون نوسازی و عمران شهری
نحوه تشکیل هیئت های ارزیابی
ماده 1 - در هر مورد که در اجرای تکالیف و وظایف مقرر در ماده 16 قانون نوسازی و عمران شهری تشکیل هیئت یا هیئت های ارزیابی ضرورت پیدا کند شهرداری مکلف است هیئتی مرکب از یک نفر مهندس، معمار، یک نفر مهندس ساختمان و یک نفر ارزیاب از بین کارمندان خود تشکیل دهد.
ماده 2 - انتخاب اعضاء هیئت با شهردار است و شرط انتخاب شدن دارابودن لااقل چهار سال سابقه کار در رشته مربوط می باشد. هیئت برحسب ضرورت ممکن است بطور موقت یا دائم تشکیل شود.
ماده 3 - در شهرداریهائی که مهندسان واجد شرایط برای عضویت هیئت ارزیابی وجود نداشته باشند شهردار می تواند از مهندسان ساختمان و معمار دفتر مهندسی استان یا فرمانداری کل برای هر مورد استفاده نماید و مقامات مذکور مکلفند در معرفی مهندسان واجد شرایط اقدام کنند همچنین در صورتیکه شهرداری دارای ارزیاب واجد شرایط نباشد شهردار از بین سایر ارزیابان و خبرنگاران ارزیاب واجد صلاحیت را انتخاب خواهد کرد.
تبصره 1 - هرگاه در دفتر مهندسی استان یا فرمانداری کل مهندسان واجد شرایط وجود نداشته باشند استاندار یا فرمانداری کل مراتب را به وزارت کشور اعلام و وزارت کشور مهندسان واجد شرایط انتخاب و اعزام می نماید.
تبصره 2 - پرداخت هزینه سفر و فوق العاده مهندسان مذکور به عهده شهرداری است و دستمزد ارزیابان و خبرنگاران محلی در هر مورد بنا به پیشنهاد شهرداری و تصویب انجمن شهر تعیین و پرداخت می شود.
ماده 4 - برای انجام عمل ارزیابی حضور کلیه اعضاء هیئت ضروری است ولی نظر اکثریت ملاک عمل می باشد و فهرست جامع ارزیابی باید به امضاء کلیه اعضاء هیئت ارزیابی برسد و هرگاه یک نفر از اعضاء در اقلیت باشد باید نظر خود را با ذکر دلیل توضیح دهید.
طرز اعلام طرحهای مصوب
ماده 5 - همینکه طرح مصوبی به شهرداری ابلاغ شد شهرداری مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ طرح مفاد فهرست جامع را در یکی از جرائد کثیرالانتشار تهران و همچنین در یکی از جرائد کثیرالانتشار محل (در صورتیکه وجود داشته باشد) در سه نوبت هر نوبت به فاصله یک هفته آگهی نماید و علاوه بر آن باید نتیجه ارزیابی هر ملک را وسیله پست به مالک آن اعلام و ضمنا مفاد فهرست را از طریق الصاق آگهی در ساختمان شهرداری و معابر همان محل منتشر کند.
تبصره - شهرداری باید در موقع نشر آگهی نقشه دقیق و جامع حوزه عملیات خود را که موجب تخریب و تغییر وضع املاک خواهد بود به سازمانها یا شرکتهای آب و برق منطقه و تلفن و گاز ارسال دارد تا موسسات مزبور در مورد ترمیم یا تغییر لولههای انشعاب آب و تلفن و گاز و پایه های خطوط برق اقدام لازم بعمل آورند.
ماده 6 - در آگهی های اعلام طرح علاوه بر مفاد و مندرجات فهرست جامع باید نکات و موارد زیر مشخص شود:
1 - تاریخ و شروع و مدت تقریبی اجرای طرح.
2 - شروع مهلت اعتراض که از تاریخ انتشار نوبت اول آگهی تا دو ماه خواهد بود.
3 - نشانی محل قبول اعتراض.
4 - ذکر اینکه مفاد فهرست جامع در محل شهرداری برای ملاحظه الصاق شده است.
5 - قید اینکه متعرض مکلف است ذیل برگ اعتراض نشانی کامل و روشن خود را بنویسید.
ماده 7 - کسانی که نسبت به ارزیابی املاک اعتراض دارد می توانند ظرف دو ماه از تاریخ نشر اولین آگهی در جراید اعتراض خود را به دفتر شهرداری یا محل تعیین شده در آگهی تسلیم و رسید دریافت دارند.
ترتیب رسیدگی
ماده 8 - شهرداری مکلف است از تاریخ وصول اولین اعتراض ظرف یک هفته فتوکپی یا رونوشت سوابق طرح مصوب و مخصوصا فهرست جامع را به ضمیمه اولین اعتراض به دفتر کمیسیون مذکور در ماده 8 قانون نوسازی و عمران شهری ارسال دارد.
تبصره - برای ارسال بقیه اعتراضات راجع به همان طرح فرستادن سوابق ضرورت ندارد و شهرداری باید به فاصله 24 ساعت اعتراض واصله را به کمیسیون بفرستد.
ماده 9 - اعتراضات به ترتیب تاریخ وصول در دفتری مخصوص ثبت و به ترتیب در کمیسیون مطرح می شود.
ماده 10 - کمیسیون رسیدگی مکلف است به ترتیب وصول اعتراضات برای هر پرونده وقت بازدید محل تعیین و مراتب را به منظور استحضار وسیله پست سفارشی به معترض اعلام نماید. فاصله تسلیم دعوتنامه به پست و بازدید محل نباید کمتر از ده روز باشد.
ماده 11 - کمیسیون مکلف است در وقت مقرر ضمن بازدید محل به موارد اعتراض دقیقا رسیدگی و ظرف یک هفته نظر قطعی خود را در مورد ارزش ملک و تعیین میزن غرامت به شهرداری اعلام نماید.
ماده 12 - در صورتیکه کمیسیون در وقت مقرر در محل بازدید حاضر شود ولی به جهتی از جهات از قبیل ممنانعت برای ورود به ملک و نظائر آن بازدید محل و در نتیجه اظهارنظر قطعی میسر نشود کمیسیون صورتمجلسی با ذکر علت تنظیم و برای بازدید محل وقت فوق العاده تعیین می کند و اگر حضور نماینده دادستان را لازم بداند با حضور نماینده دادستان از محل بازدید خواهد کرد.
تبصره - در هر مورد که شهرداری طبق قسمت اخیر ماده 17 قانون نوسازی اقدام می کند باید صورتمجلس اشاره شده در ماده مذکور را به کمیسیون رسیدگی ارسال دارد و این صورت مجلس ملاک رسیدگی و اظهارنظر کمیسیون خواهد بود.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 7114

تاریخ تصویب : 1348/04/01

تاریخ ابلاغ : 1348/04/23

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.