×

اصلاح مواد آئین نامه سینماها و موسسات نمایشی

اصلاح مواد آئین نامه سینماها و موسسات نمایشی

اصلاح-مواد-آئین-نامه-سینماها-و-موسسات-نمایشی

وکیل


شماره 12112 25و2و36

مواد 2 -30 -34 -51 -52 آئین نامه سینماها و موسسات نمایشی که به شماره 20865 تصویب شده بود بشرح زیر اصلاح و تصویب می شود.
ماده 2 - تقاضانامه مذکور در مرکز کمیسیون نمایش که مرکب از نمایندگان وزارت کشور به وزارت فرهنگ و شهربانی کل کشور. اداره کل انتشارات و رادیو سازمان اطلاعات و امنیت کشور تشکیل می گردد بررسی خواهد شد و در شهرستانها در کمیسیونی مرکب از فرماندار و رئیس فرهنگ انتشارات و رادیو و رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور یا نمایندگان آنها مورد رسیدگی قرار می گیرد.
تبصره1 - چنانچه بعضی از ادارات نامبرده در ماده 2 در شهرستانی نماینده نداشته باشند کمیسیون با حضور نمایندگان سایر ادارات مذکور مندرج در ماده 2 رسمیت خواهد داشت.
تبصره 2 - کمیسیون با در نظر گرفتن مقررات مربوط به تاسیس این قبیل اماکن مکلف است نظریه خود را در رد یا قبول درخواست مذکور در این ماده کتبا تا مدت پانزده روز به متقاضی اعلام دارد پروانه صادره در هر شهرستان فقط در همان شهرستان دارای اعتبار خواهد بود و قابل استفاده در شهرستان دیگر نمی باشد و در صورتیکه نظر کمیسیون نیز قبول درخواست باشد پروانه صادر می گردد و رای کمیسیون نمایش قطعی است و ادارات مربوطه موظف به اجرای آن هستند.
تبصره الحاقی به ماده 32
تبصره - تعیین درجه سینماها و تاترها از وظایف کمیسیون نمایش است.
ماده 34 - ورود کودکانی که سنشان کمتر از هفت سال است در کلیه سینماها ممنوع است. ضمنا کمیسیون نمایش فیلمهائی را که مشاهده آنها برای کودکان سنین هفت تا 15 سال مناسب نباشد مشخص نموده و نظریه خود را در پروانه صادر و ذکر خواهد نمود و متصدیان سینماها و مامورین انتظامی موظفند هنگام نمایش اینگونه فیلمها از ورود کودکانی که سنشان کمتر از 15 سال است جلوگیری نمایند و یا نصب تابلو مراتب را در جلو در ورودی سینما به اطلاع عموم برسانند.
تبصره 1 - متصدیان کلیه سینماها بلااستثناء موظف خواهند بود که در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی و اعیاد از ساعت 8 صبح تا ساعت چهار بعد از ظهر (ساعت 16) فیلم هائی را که طبق نظر کمیسیون نمایش برای کودکان کمتر از 15 سال مناسب تشخیص داده شده است نمایش دهند.
تبصره 2 - امور اداری کمیسیون نمایش از طرف دبیرخانه کمیسیون که اعضاء آن از طرف وزارت کشور انتخاب می گردند انجام می شود.
ماده 51 - بازدید فیلم در مرکز بوسیله نمایندگان اعضا کمیسیون نمایش مندرج در ماده 2 انجام می شود و نمایندگان مذکور نظر خود را از لحاظ فرهنگی - اخلاقی - اجتماعی - انتظامی - سیاسی با تنظیم صورتمجلس به کمیسیون اصلی نمایش گزارش می دهند.
تبصره - بازدید فیلم و تنظیم صورتمجلس با حضور اکثر نمایندگان کمیسیون نمایش انجام می گیرد.
ماده 52 - کمیسیون اصلی نمایش با توجه به گزارش مامورین بازدید فیلم در ظرف بیست روز قبول یا رد نمایش فیلم را اعلام می دارد.
تبصره 1 - چنانچه فیلمی مورد بازدید کمیسیون قرار گرفت و با نمایش آن مخالفت شد و سینما بدون توجه برای کمیسیون آنرا نمایش داد برای مرتبه اول سینما به مدت یک هفته و در مرتبه دوم به مدت پانزده روز و برای سومین بار برای همیشه تعطیل خواهد شد.
ضمنا هرگاه پس از بازدید فیلم قسمتی از آن حذف گردید و متصدی سینما بدون توجه به نظر کمیسیون قسمت حذف شده رانمایش داد پروانه فیلم مذکور برای همیشه در سراسر کشور لغو می گردد.
وزیر کشور کفیل وزارت دادگستری

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 3584

تاریخ تصویب : 1336/02/25

تاریخ ابلاغ : 1336/03/09

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.