×

اصلاح بعضی از مواد آئین نامه بنگاههای باربری و مسافربری

اصلاح بعضی از مواد آئین نامه بنگاههای باربری و مسافربری

اصلاح-بعضی-از-مواد-آئین-نامه-بنگاههای-باربری-و-مسافربری
شماره 1759و7 17و3و45
وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 11و3و45 بنا به پیشنهاد شماره 85/7ن 10و1و1345 وزارت کشور و موافقت وزارت دادگستری اصلاح بعضی از مواد آئین نامه بنگاههای باربری و مسافربری مصوب 24و7و1336 هیئت وزیران را به شرح زیر تصویب نمودند.
ماده 2 - اصلاحی کسانیکه بخواهند موسساتی مطابق ماده یک این آئین نامه تاسیس کنند موظفند قبلا از شهربانی محل پروانه تحصیل نمایند در صورتیکه محل فاقد شهربانی باشد ژاندارمری محل قائم مقام شهربانی خواهد بود.
تبصره 1 - ادارات شهربانی در صورتی می توانند پروانه مذکوردر این ماده را صادر نمایند که اجازه مخصوص از طرف اداره کل شهربانی دارا باشند و ژاندارمریها در نقاط فاقد شهربانی در صورتی می توانند مبادرت به صدور پروانه نمایند که از طرف ژاندارمری کل اجازه مخصوص داشته باشند.
تبصره 2 - ژاندارمری پس از وصول تقاضای کسانی که مطابق ماده 1 آئین نامه در خواست صدور پروانه مینمایند برحسب مورد با نظر فرمانداری یا بخشداری و با رعایت مواد آئین نامه موسسات حمل و نقل و مقتضیات محل مبادرت به صدور پروانه خواهد کرد و مدت رسیدگی به این تقاضا و صدور جواب متقاضی از دو هفته نباید تجاوز کند.
تبصره 3 - موسسات حمل و نقل مجاز در صورتیکه بخواهند در نقاط فاقد شهربانی نمایندگی افتتاح نمایند باید تقاضای خود را در مرکز به شهربانی کل و در استانها به شهربانی های مراکز استان تسلیم نمایند تا پس از تائید صحت و اعتبار پروانه آنها تقاضای مزبور جهت اقدام به ژاندارمری محل ارسال گردد.
تبصره 4 - بنگاههای باربری و مسافربری که با پروانه صادره از ژاندارمری شروع به کار می کنند هرگاه در نقاطی که برای آنها قبول بار و مسافر می کنند شعبه یا نمایندگی نداشته باشند نمایندگی خود انتخاب نمایند و ورقه قبولی موسسه اخیر را که به گواهی شهربانی محل رسیده باشد به ضمیمه معرفی نامه به دائره وسائط نقلیه شهربانی تسلیم نمایند.
تبصره 5 - هنگ های ژاندارمری باید بعد از صدور پروانه و افتتاح موسسه حمل و نقل در حوزه استحفاظی خود مراتب را به شهربانی استان مربوطه اعلام دارند.
تبصره اصلاحی ماده 5 - تعیین تعداد کافی اتوبوس برای هر بنگاه مسافربری از حیث عده اتوبوس که خود بنگاه باید مالک باشد و یا تعداد اتوبوسی که متعلق به غیر ولی در اختیار بنگاه قرار خواهد گرفت به عهده کمیسیونی مرکب از نمایندگان شهربانی و در صورت نبودن شهربانی نماینده ژاندارمری و وزارت کشور و اتحادیه صنفی خواهد بود که هر موقع احتیاجی به تشکیل کمیسیون باشد به دعوت شهربانی و در صورت نبودن شهربانی به دعوت ژاندارمری کمیسیون مزبور برحسب مورد در شهربانی و یا ژاندارمری محل تشکیل خواهد شد.
ماده 29 اصلاحی - مدیرمسئول بنگاه و کلیه کارکنان آنها موظفند اطلاعات و توضیحات لازمه را در اختیار مامورین ذی صلاحیت شهربانی و در صورت نبودن شهربانی در اختیار مامورین ذی صلاحیت ژاندارمری بگذارند.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور - دکتر محمود کشفیان

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 6247

تاریخ تصویب : 1345/03/11

تاریخ ابلاغ : 1345/05/11

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.