×

مطالبه مالیات از شخص حقیقی امضاء کننده قرارداد که به نمایندگی از شخص حقوقی اقدام میکند فاقد وجاهت قانونی است

مطالبه مالیات از شخص حقیقی امضاء کننده قرارداد که به نمایندگی از شخص حقوقی اقدام میکند فاقد وجاهت قانونی است

مطالبه-مالیات-از-شخص-حقیقی-امضاء-کننده-قرارداد-که-به-نمایندگی-از-شخص-حقوقی-اقدام-میکند-فاقد-وجاهت-قانونی-است
بخشنامه شماره 31213/350-211 مورخ 20/5/1381 رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

مالیات پیمانکاران
نظر به اینکه در رسیدگی به پرونده های مالیاتی، اجرای صحیح مقررات قانون مالیاتها و مطالبه مالیات از مودیان واقعی نهایتا" کاهش اختلافات مالیاتی و قطعیت مالیات مطالبه شده در حداقل زمان ممکن و وصول هرچه سریعتر مالیاتها از اهم موضوعات مورد توجه سازمان امور مالیاتی کشور می باشد، لذا مقرر می دارد، به منظور اجتناب از صدور قرارهای مکرر توسط هیات های حل اختلاف مالیاتی و تاخیر در امور و سرانجام نیل به اهداف فوق ، ضمن تشریک مساعی کامل و همه جانبه، بایستی گزارش رسیدگی پرونده های مالیاتی کشور، الزاما" از هر جهت واضح، صریح و بدون ابهام و مستدل و موجه باشد و با توجه به اینکه معمولا" در قراردادهای منعقده مابین دستگاه ها، سازمانهای دولتی و اشخاص حقوقی یا سازمانها و اشخاص حقوقی تعیین و نسبت به امضاء و عقد قرارداد اقدام می نمایند.
بدیهی است که در این گونه قراردادها شخص حقیقی مزبور نمایندگی شخص حقوقی را عهده دار بوده و صاحب درآمد ، شخص حقوقی پیمانکار و یک کارفرما می باشد. لذا مطالبه مالیات از شخص حقیقی امضاء کننده قراردادهای مذکور فاقد وجاهت قانونی بوده و جدا" از این اقدام خودداری گردد. دادستانی انتظامی مالیاتی مسئول نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه خواهد بود.

مرجع : کتاب مجموعه قوانین و مقررات قرادادهای پیمانکاری و مهندسی مشاور - تدوین رضا پاکدامن - چاپ 1383 - انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران

نوع : بخش نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1381/05/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.