×

اصلاح ماده 9 آئین نامه تعیین برنده مناقصه مصوب 20 مهرماه 1353 هیأت وزیران

اصلاح ماده 9 آئین نامه تعیین برنده مناقصه مصوب 20 مهرماه 1353 هیأت وزیران

اصلاح-ماده-9-آئین-نامه-تعیین-برنده-مناقصه-مصوب-20-مهرماه-1353-هیأت-وزیران
ماده 9_ در مواردی که به تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا قائم مقام وی بعلت شرایط خاص مناقصه های بین المللی اجرای روشهای مقرر در مواد قبلی به مصلحت نباشد، به ترتیب زیر عمل خواهد شد:
الف _ دستگاه مناقصه گزار باید برآورد مقادیر اقلام و اجزای کار را بدون برآورد قیمت به ضمیمه سایر اسناد و مدارک مناقصه که تماماً باید به تصویب مقام مجاز دستگاه اجرایی رسیده باشد، در اختیار شرکت کنندگان در مناقصه بگذارد.
ب _ مشخصات فنی و نقشه های کار مورد مناقصه باید به زبان انگلیسی و مدارک حقوقی به زبان فارسی و انگلیسی باشد و تصریح گردد که متن انگلیسی مدارک حقوقی جنبه راهنما دارد و فقط متن فارسی معتبر خواهد بود.
پ _ در صورتی که دستگاه مناقصه گزار به توضیحات تکمیلی و یا تجزیه قیمت های تمام یا قسمتی از عملیات مورد مناقصه و یا اطلاعات مربوط به امکانات اجرایی پیمانکار و نحوة اجرای کارو غیره احتیاج داشته باشد، باید مراتب را در اسناد مناقصه یا برگ شرایط مناقصه ذکر نماید.
ت _ دستگاه مناقصه گزار روش تنظیم و ترتیب افتتاح و قرائت و بررسی پیشنهادات را طبق روش مذکور در ماده 6 این آئین نامه یا به هر ترتیب که مقتضی باشد معین و در اسناد مناقصه منعکس خواهد کرد.
ث _ هرگاه پیشنهاد واریانت از جانب پیمانکاران نیز مورد توجه دستگاه مناقصه گزار باشد، باید پیشنهاد واریانت منحصراً از پیمانکارانی پذیرفته شود که پیشنهاد اصلی را نیز تسلیم نموده باشند.
ج _ قیمت های واحد و یا قیمت های اجزای کار و همچنین قیمت مجموع پیشنهاد پیمانکار باید با حروف و عدد نوشته شود و در صورت وجود اختلاف رقمی که با حروف نوشته شده منجر خواهد بود.
چ _ دستگاه مناقصه گزار پیشنهادهای واصله را که از لحاظ انطباق با شرایط مناقصه و مشخصات کار قابل قبول باشد بررسی و ارزیابی و مقایسه می نماید.
ح _ برنده مناقصه باید منحصراً براساس مبلغ کل پیشنهاد تعیین شود. در صورتی که در بررسی و کنترل قیمتهای پیشنهادی پیمانکار معلوم شود که در حاصل ضرب مقادیر در قیمتهای واحد و یا در جمع بندی و انتقال جمع مبالغ به صفحات بعد در جدول مقادیر و قیمتها و یا در زیر قیمتهای اجزای کار اختلافی وجود دارد باید مبلغ اختلاف روی کل قیمتهای واحد و یا قیمتهای اجزای کاربه نحوی که قیمت کل پیشنهاد را تغییر ندهد و بصورت یکنواخت سرشکن شود.
قیمتهای واحد و یا قیمتهای اجزای کار که به ترتیب فوق بدست می آید قیمتهای پیمان و مبنای پرداخت صورت وضعیت ها خواهد بود.
خ _ دستگاه مناقصه گزار پس از بررسی پیشنهادات و تهیه جدول مقایسه، از بین پیشنهاداتی که از نظر قیمتهای واحد و یا اجزای کار متعادل و قابل قبول و از نظر سایر شرایط مناسب باشد و از لحاظ قیمت کل خارج از اعتدال نباشد به ترتیب زیر برنده مناقصه را تعیین خواهد نمود:
در صورتی که پیشنهاد حائز حداقل قابل قبول باشد، حائز حداقل برنده شناخته می شود و در غیر این صورت باید کمیسیون مناصه ضمن اعلام نظر خود درباره مناسب ترین پیشنهاد مراتب را طی گزارشی جهت اخذ تصمیم نهایی به هیأتی مرکب از معاون وزارتخانه مربوط و ذیحساب وزارتخانه یا مؤسسه حسب مورد و یک نفر به انتخاب وزیر مربوط در مورد وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و در مورد شرکتهای دولتی مدیرعامل و دو نفر به انتخاب مجمع عمومی احاله کند. نظر این هیئت درمورد برنده مناقصه با اکثریت آراء قطعی خواهد بود.
د _ در مورد پیشنهاد واریانت پیمانکار باید به مسئولیت خود برآورد مقادیر اقلام مختلف کار و قمیتهای واحد پیشنهادی و یا قیمتهای اجرای کار را بر حسب تقسیم بندیها وشرایطی که دستگاه مناقصه گزار تعیین می کند تهیه و پیشنهاد نماید. در اینگونه موارد کار بطور مقطوع به پیمانکار واگذار خواهد شد و برآورد مقادیر و قیمتهای واحد ویا قیمتهای اجزای کار برای بررسی پیشنهاد و اخذ تصمیم در مورد برنده مناقصه و همچنین برای پرداخت صورت وضعیتهای موقت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پرداختهای موقت باید متناسب با پیشرفت کار صورت گیرد و جمع آنها به هیچ وجه از 90 درصد مبلغ کل پیمان تجاوز ننماید در این قبیل پیمانها پروژه اجرایی طبق برنامه ای که در اسناد و مدارک پیمان باید پیش بنی شده باشد توسط پیمانکار تهیه و پس از تصویب دستگاه مناقصه گزار اجرا می شود.
تبصره 1_ در مورد روش تعیین برنده مناصه های مربوط به اعتبارات بانک بین المللی ترمیم و توسعه طبق روش مصوب هیأت وزیران عمل خواهد شد.
تبصره 2_ در مواردی که به تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی به علت ماهیت کار مورد مناقصه، اجرای روشهای مذکور در این آئیننامه به مصلحت نباشد طبق روشی که به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید عمل می گردد.
تبصره 3_ در مناقصه های داخلی هرگاه دستگاه اجرایی باتوجه به ماهیت و مشخصات کار، روش مذکور در این ماده را برای تعیین برنده مناقصه مناسب تشخیص دهد باید قبلاً مراتب را همراه با گزارش توجیهی به سازمان برنامه و بودجه اعلام نماید و پس از جلب موافقت سازمان نسبت به دعوت مناقصه اقدام و طبق این ماده برنده مناقصه را تعیین نماید.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1353/07/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.