×

طرح آمارگیری سالانه کارمندان دولت

طرح آمارگیری سالانه کارمندان دولت

طرح-آمارگیری-سالانه-کارمندان-دولت
تصویب نامه شماره 1500-29/1/35 که اصل آن بشماره 1471ر25ر54 وزارتی ثبت شده است .
وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 25 فروردین 1335 بنابر پیشنهاد شماره 6553-22/1/35 وزارت کشور طرح آمارگیری سالانه کارمندان دولت را مشتمل بر 6 ماده و 4 تبصره بشرح زیر تصویب نمودند :

طرح آمارگیری سالانه کارمندان دولت
ماده 1 – هدف آمارگیری
اداره آمار عمومی موظف است هر سال در یک ماه معین آماری از کارمندان مذکور در ماده 2 این طرح تهیه نموده نتایج استخراج آن را در اداره آمار عمومی تمرکز دهد .
ماده 2 – جامعه و واحد آمارگیری
جامعه آمارگیری عبارتست از کلیه کارمندان رسمی و غیر رسمی دولت اعم از مستخدمین پایه دار – حکمی پیمانی روز مزد و بازنشستگانی که بخدمت دولت دعوت شده و میشوند و همچنین کارمندان و مستخدمین جزءکلیه وزارتخانها (باستثنای وزارت جنگ) و ادارات و بنگاه های مستقل دولتی – شهرداریها بانکها و شرکتهائی که تمام یا اکثریت سرمایه آنها متعلق به دولت است و تأسیسات اداری مجلسین و امثال آنان .
واحد آمارگیری عبارت از یکنفر حقوق بگیر خواهد بود .
تبصره 1 – کارمندان موظف بیگانه و منتظرین خدمت و معلمین جزو جامعه آمارگیری خواهند بود.
تبصره 2 – کارمندان و مستخدمین جزء بازنشسته جزو جامعه آمارگیری محسوب نمیشوند .
ماده 3 – پرسش نامه
رئوس اطلاعاتی که بموجب پرسشنامه خاص این آمارگیری تحصیل خواهد شد عبارتند از :
الف) مشخصات هویت کارمند
ب) وضع تأهل و خانواده و تعداد عائله و اولاد و غیره
ج) وضع سواد و تحصیلات و مدارک تحصیلی واطلاعات فنی و تخصصی
د) فهرست خدمات گذشته دوره خدمت
هـ) وضع استخدامی کنونی کارمند و نوع کار و محل خدمت
و) وضع حقوق و مزایا و هر گونه وجوه دریافتی ماهیانه از خزانه دولت و مؤسساتی که سرمایه آن متعلق بدولت است .
ز) سایر اطلاعاتی که طبق تبصره این ماده از طرف وزارت خانه ها در مورد همان وزارتخانه پیشنهاد و مورد قبول اداره آمار عمومی واقع شود .
تبصره – پرسشنامه مربوطه را اداره آمار عمومی در کمیسیون مخصوصی که در آن اداره تشکیل خواهد داد با مشورت رؤسای کارگزینی وزارت خانه ها و ادارات و مؤسساتی که جامعه آماری را تشکیل می دهند و رئیس اداره بازنشستگی کشوری تهیه خواهد نمود و در صورتیکه در سالهای بعد تغییراتی در جزئیات پرسشنامه لازم و ضروری شود اداره آمار عمومی اقدام خواهد کرد .
ماده 4 – روش آمارگیری
پرسشنامه ها به تعدادی که رؤسای کارگزینی وزارتخانه ها مؤسسات جزو جامعه معین نمایند برای آنان فرستاده خواهد شد که طبق مقررات ماده 5 بین عموم کارمندان مرکز و خارج از مرکز توزیع و روی سوشی که چسبیده به پرسشنامه است رسید دریافت و پس از تکمیل جمع آوری نموده و ضمن فهرستی که تعداد پرسشنامه های جمع آوری شده باید حتماً در آن تصریح شده باشد باداره آمار عمومی اعاده ذیل پرسشنامه بدواً توسط خود کارمند و سپس توسط رئیس اداره کارمند و بعد توسط رئیس اداره کارگزینی امضاء و مهر میشود و در صورت نبودن مهر با تصریح سمت امضاء خواهد شد امضاء رئیس اداره و رئیس کارگزینی بدین معنی تلقی خواهد شد که اطلاع مخالفی نسبت به جوابهای اظهار شده از طرف کارمند ندارند .
ماده 5 – مهلت و مدت آمارگیری
حداکثر مدت معینه برای توزیع و تنظیم و جمع آوری پرسشنامه بشرح زیرخواهد بود :
پرسشنامه ها را اداره آمار عمومی پس از حاضر شدن بادارات کارگزینی مؤسسات جزو جامعه آمارگیری ارسال خواهد داشت و ادارات مذکور در ظرف 10 روز آن قسمتی را که مربوط به ادارات مرکزی است بتعداد لازم بین آنها توزیع و آن قسمتی را که مربوط به ادارات خارج از مرکز میباشد بایست سفارشی دو قبضه ارسال خواهند داشت کلیه رؤسای ادارات پس از دریافت پرسشنامه ها موظفند آنها را در ظرف 3 روز بین کارمندان تابعه توزیع و رسید اخذ نمایند و برای کارمندانی که بعلت بعد مسافت محل مأموریت از مرکز اداره یا انتظار خدمت یا تعلیق یا مرخصی در دسترس نزدیک نباشند با پست سفارشی دو قبضه و یا هر وسیله دیگری که اخذ رسید با آن وسیله مقدور باشد ارسال دارند . و چنانچه آدرس بعضی از اینگونه کارمندان معلوم نباشد پرسشنامه را برای یکی از دوستان یا اقربای نزدیک کارمند ضمن تذکر اهمیت بوسائل مذکور در بالا خواهند فرستاد و باز هم اگر کارمندانی باشند که بوسایل فوق الذکر ارسال پرسشنامه و اخذ رسید از آنان مقدور نباشد استثنائاًپرسشنامه این قبیل کارمندان را ادارات مربوطه نگهداشته و در موقع اولین پراخت حقوق و یا هر پرداخت دیگر بآنان و یا بکسانی که بوکالت از طرف آنان لیست و یا سند مربوطه را امضاء مینمایند در مقابل اخذ رسید تسلیم خواهند کرد . کارمندان موظفند در ظرف ده روز پس از دریافت پرسشنامه آنرا تنظیم و تکمیل و امضاء نموده به رئیس اداره در مقابل دریافت رسید تسلیم نمایند و اگر باو دسترسی نزدیک نداشته باشند با پست سفارشی دو قبضه بعنوان او ارسال دارند . رؤسای ادارات موظفند هر سه روز یکبار پرسش نامه های رسیده را با توجه به قسمت اخیر ماده 4 آماده نموده با فهرست جامعی باداره کارگزینی وزارتخانه یا مؤسسه عودت دهند و اداره کارگزینی نیز در ظرف سه روز همین عمل را انجام نمایند تا پرسشنامه های تکمیل شده با رعایت مواعد و مهلت های مقرره در بالا درست بموقع خود باداره آمار عمومی در مقابل اخذ رسید تحویل شود .
تبصره – مقصود از رئیس اداره در هر جای این طرح که ذکر شده رئیسی است که صلاحیت مکاتبه مستقیم دارد اعم از اینکه متصدی اداره یا شعبه یا تقسیمات دیگر اداری باشد . بنابر این در مورد اجرای این طرح بدون مقید بودن به سلسله مراتب پرسشنامه ها مستقیماً نزد این رؤسا فرستاده میشود و رؤسای مزبور نیز پس از تکمیل پرسشنامه ها را بدون رعایت سلسله مراتب باداره و کارگزینی عودت خواهند داد .
ماده 6 – مجازات متخلفین و طرز اعمال مجازات درباره آنان
1 – هر یک از رؤسای کارگزینی و رؤسای ادارات نسبت به وظائفی که بموجب ماده 5 این تصویب نامه بعهده آنها واگذار شده است یا نسبت به معرفی کارمندانیکه در تنظیم و تحویل پرسشنامه ها تخلف یا تأخیر نموده اند غفلت یا تسامح نمایند بمجازات مقرر در بند 2 از ماده اول آئین نامه محاکمات اداری مصوب دهم تیرماه 1315 به هیئت وزیران با رعایت قسمت اخیر ماده 57 آئین نامه مزبور بدون انجام تشریفات دادرسی محکوم خواهند گردید .
2 – هر یک از رؤسا یا کارمندان در توزیع یا تنظیم یا تحویل یا ارسال پرسشنامه ها تاخیر نمایند هرگاه مدت تأخیر آنان بیش از سه روز نباشد بمجازات مقر در بند 2 ماده اول آئین نامه محاکمات اداری با رعایت قسمت اخیر ماده 57 آئین نامه مذکور محکوم خواهند شد و چنانچه تأخیر بیش از سه روز باشد تخلف از تأخیر مسامحه در انجام وظیفه محسوب و بحسب مورد بمجازات فقره 2 تا 5 از ماده اول آئین نامه محاکمات اداری محکوم خواهند شد .
3 – هر یک از کارمندان که در پرسشنامه خود پاسخی خلاف واقع بنویسند و یا هر یک از رؤسای مربوطه که رعایت قسمت اخیر ماده 4 این تصویب نامه را ننمایند در صورت اهمیت مورد تحت تعقیب دادگاه اداری واقع و بحسب مورد بمجازات فقره 2 تا 5 آئین نامه محاکمات اداری محکوم خواهند گردید .
4 – دادگاههای اداری مکلفند بتخلفات موضوع این تصویبنامه در اسرع وقت رسیدگی و حکم صادر نمایند .
5 – در نقاطیکه دادگاه اداری تشکیل نیست برای رسیدگی به تخلفات موضوع این تصویبنامه وزارتخانه ها و ادارات مستقل مکلفند در صورت احتیاج در اسرع وقت اقدام بتشکیل دادگاه اداری از اشخاص واجد شرائط و مورد اعتماد نمایند .
تصویب نامه در دفتر نخست وزیر است . از طرف نخست وزیر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 3310

تاریخ تصویب : 1335/01/25

تاریخ ابلاغ : 1335/03/31

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.