×

آئین نامه لایحه اصلاحی قانون اصلاحات ارضی

آئین نامه لایحه اصلاحی قانون اصلاحات ارضی

آئین-نامه-لایحه-اصلاحی-قانون-اصلاحات-ارضی

وکیل


شماره 36104 10/12/40
وزارت کشاورزی
هیئت وزیران در اجرای لایحه اصلاحی قانون اصلاحات ارضی مصوب 19/10/1340 بنا به پیشنهاد شماره 36926 مورخ 9/12/40 وزارت کشاورزی در جلسه مورخ 10/12/40 تصویب نمودند.
1 - وزارت کشاورزی مجاز است در مورد املاک مالکینی که مالکیتشان کمتر ازحد نصاب مقرر در قانون است شخصاَ
داوطلب واگذاری ملک خود بدولت هستند بموجب مقررات این قانون عمل کند و پس از انتقال این قبیل املاک را طبق مقررات لایحه اصلاحی قانون اصلاحات ارضی بزارعین انتقال دهد.
2 - وزارت کشاورزی مکلف است پس از اعلام قیمت به ترتیب مقرر در قانون و بعد از اتقضای مدت اعتراض بر قیمت از طرف مالک املاک زائد بر حد نصاب مالکین شمول را بدولت انتقال دهد و اعتراض مالک را باطلاع کمیسیون عالی برساند. ثمن معامله در سند انتقال قیمت اعلام شده از طرف وزارت کشاورزی خواهد بود ولی در صورت اعتراض مالک یا سازمان اصلاحات ارضی برقیمت و پس از صدور رأی کمیسیون عالی رسیدگی تفاوت قیمت در اقساط مقرر در ماده یازده قانون احتساب حق مالک در صورت افزایش قیمت بموجب رأی کمیسیون نخواهد شد. در مواردیکه اظهار نامه از طرف اداره کشاورزی تنظیم میشود مالک مکلف است ظرف مدت ده روز مقرر در ماده 13 با رعایت ماه دوم و سوم لایحه اصلاحی قانون اصلاحات ارضی و تبصره های مربوط حد نصاب خود را انتخاب نماید در صورت عدم انتخاب نظر وزارت کشاورزی قطعی است و نسبت به انتقال مازاد بدولت به ترتیب فوق عمل خواهد شد.
3 - وزارت کشاورزی مجاز است نسبت به املاکی که در جریان ثبت مورد اعتراض قرار گرفته و جریان ثبتی آن خاتمه نپذیرفته است متقاضی ثبت را طرف معامله شناخته و سند انتقال را تنظیم نماید ولی اقساط ثمن معامله در صندوق دادگستری یا ثبت تا تعیین تکلیف اعتراض در مراجع قضائی و ثبتی تودیع میشود و پس از معلوم شدن مالک واقعی بدستور مقامات قضائی و قانون ثمن مورد بحث باو تسلیم میشود.
4 - مقررات لایحه اصلاحی قانون اصلاحات ارضی که معارض این تصویب نامه قانونی باشد ملغی الاثر اعلام میشود.
5 - وزارت کشاورزی مکلف است مجوز قانونی این تصویب نامه را پس از افتتاح مجلسین تحصیل نماید.
تصویب نامه در دفتر نخست وزیر است
از طرف نخست وزیر

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1340/12/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.