×

تصویبنامه راجع به تشکیل شورای هم آهنگی انرژی

تصویبنامه راجع به تشکیل شورای هم آهنگی انرژی

تصویبنامه-راجع-به-تشکیل-شورای-هم-آهنگی-انرژی

وکیل


شماره 34404 1/6/2535
وزارت نیرو

هیئت وزیران در جلسه مورخ 1/6/2535 بنا به پیشنهاد شماره 160/4061/11529 مورخ 17/5/2535 وزارت نیرو و بمنظور ایجاد همآهنگی کامل در کلیه امور مربوط به انرژی کشور تشکیل شورای همآهنگی انرژی را که در این تصویبنامه شورا نامیده میشود بشرح زیر تصویب نمودند :
1 - اعضای شورا بشرح زیر است :
وزیر امور اقتصادی و دارائی
وزیر کشاورزی و منابع طبیعی
وزیرصنایع و معادن
وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه
وزیر نیرو
رئیس سازمان انرژی اتمی
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران
مدیر پخش و فروش داخلی شرکت ملی نفت ایران
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران
تبصره - ریاست شورا با وزیر نیرو است در صورتیکه وزیران عضو شورا موفق بحضور در جلسه شورا نگردند یکی از معاونان خود را برای شرکت در جلسه معرفی خواهند نمود .
2 - شورا بر حسب درخواست وزارت نیرو در امور زیر بررسیهای لازم بعمل آورده و نظریه مشورتی و یا توصیه های لازم را به وزارت نیرو خواهد نمود .
الف - تعیین انواع انرژی مطلوب برای مصارف و مناطق مختلف کشور .
ب - تعیین خط مشی لازم یرای عرضه و مصرف انواع انرژی در کشور .
ج - تعیین ضوابط تشویقی برای مصرف بعضی از انواع انرژی .
د - تعیین نحوه اقدام برای همآهنگ نمودن سرمایه گذاری و برنامه های مؤسساتی که در امرتولید و بهره برداری و انتقال و توزیع انرژی عمل مینمایند .
تبصره - دبیرخانه شورا در وزارت نیرو تحت نظر معاون برنامه ریزی و همآهنگی انرژی وزارت مزبور تشکیل و وظایف مربوط را انجام خواهد داد .
3 - شورا میتواند در موارد لزوم نمایندگان وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و یا بخش خصوصی را که در امور مربوط به انرژی مداخله دارند برای ادای توضیحات و یا اظهار نظر دعوت نماید .
4 - سازمانهای دولتی موظفند حسب درخواست رئیس شورا هرگونه اطلاعات و مدارک لازم که بانرژی ارتباط دارد در اختیار دبیرخانه شورا قرار دهند و نیز در مواردیکه بررسی و مطالعات خاصی در رابطه با انرژی مورد نیاز باشد سازمانهای ذیربط در حدود وظایف و تکالیف قانونی و اداری خود در اسرع وقت اقدام و نتیجه را به شورا اعلام دارند .
5 - وزارت نیرو در حدود وظایف و مسئولیت های خود نظرات و توصیه های شورا را مورد توجه و اقدام قرار خواهد داد و در صورتیکه انجام آنها از وظایف سایر وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی باشد مراتب را بسازمانهای مربوط ابلاغ و بر طبق قانون تأسیس وزارت نیرو در اجرای نظرات و توصیه های مزبور مراقبت و اقدام لازم بعمل خواهد آورد .
6 - در صورتیکه اجرای هر یک از طرحهای مورد عمل سازمانهای دولتی یا بهره برداری از آنها با رعایت ماده 8 قانون تأسیس وزارت نیرو ، بتشخیص وزارت مزبور با برنامه و خط مشی وسیاستهای انرژی کشور مغایرت داشته باشد وزارت نیرو مورد را به مؤسسه یا بوزارتخانه مربوطه اعلام خواهد نمود تا بمنظور رفع مغایرت در طرح و یا نحوه بهره برداری از آن تجدید نظر بعمل آید و در صورت وجود اختلاف نظر موضوع در شورا مطرح و طبق توصیه شورا عمل خواهد شد .
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است .
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر - هادی هدایتی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 9242

تاریخ تصویب : 1355/06/01

تاریخ ابلاغ : 1355/06/28

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.