×

آئین نامه مربوط به تشکیل جلسات و نحوه رسیدگی هیئت حل اختلاف مستخدمین بانکها

آئین نامه مربوط به تشکیل جلسات و نحوه رسیدگی هیئت حل اختلاف مستخدمین بانکها

آئین-نامه-مربوط-به-تشکیل-جلسات-و-نحوه-رسیدگی-هیئت-حل-اختلاف-مستخدمین-بانکها

وکیل


شماره 8931 25/3/1350
شورایعالی کار در جلسه مورخ 3/3/1350 آئین نامه مربوط به تشکیل جلسات و نحوه رسیدگی هیئت حل اختلاف مستخدمین بانکها را رد 9 ماده بشرح زیر مورد تصویب قرار داد.
آئین نامه مربوط به تشکیل جلسات و نحوه رسیدگی هیئت حل اختلاف مستخدمین بانکها
ماده 1 - جلسات هیئت حل اختلاف مستخدمین بانکها حداقل ماهی یکبار با دعوت وزارت کار و امور اجتماعی در محل این وزارت تشکیل خواهد شد ترتیب تشکیل جلسات و تناوب آن با نظر هیئت خواهد بود.
ماده 2 - هیئت حل اختلاف مستخدمین بانکها با حضور حداقل 4 نفر از اعضا رسمیت پیدا میکند و درهر حال حضور نماینده وزارت کار و امور اجتماعی و قاضی دادگستری و نماینده بانک مرکزی ایران برای رسمیت جلسه ضروری است. تصمیمات متخذه با اکثریت آراء افراد حاضر متبع است و در صورت تساوی آراء رای دسته ای که نماینده وزارت کار و امور اجتماعی جزو آن است قاطع خواهد بود.
ماده 3 - در صورتیکه عده حاضر برای رسمیت جلسه کافی نباشد جلسه دیگری ظرف سه روز تشکیل خواهد شد. سه جلسه متوالی با شش جلسه متناوب غیبت بدون عذرموجه نمایندگان بمنزله استعفای آنان تلقی میگردد و برای انتخاب جانشین آنان از طرف وزارت کار و امور اجتماعی اقدام بعمل خواهد آمد. تشخیص عذر موجه با وزارت کار و امور اجتماعی است.
ماده 4 - وظایف هیئت حل اختلاف مستخدمین بانکها عبارتست از رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت بهر گونه اختلاف که ناشی از اجرای مقررات قانون کار و یا قراردادهای کار انفرادی و یا دستجمعی باشد. گ
ماده 5 - مستخدم شاکی مکلف است شکایت خود را به نزدیکترین اداره کار و امور اجتماعی تسلیم نماید و اداره مذکور موظف است ظرف یک هفته از تاریخ دریافت شکایت طرفین را برای سازش کتبا دعوت نماید. در مورد اخراج مهلت تسلیم شکایت پانزده روز از تاریخ اخراج است.
ماده 6 - در صورتیکه اقدام اداره کار و امور اجتماعی به سازش طرفین منجر نشود اداره مذکور ظرف ده روز پرونده امر را با انعکاس اظهارات هر یک از طرفین برای طرح در هیئت حل اختلاف مستخدمین بانکها بوزارت کار و امور اجتماعی ارسال خواهد داشت.
ماده 7 - رسیدگی به پرونده ها به ترتیب تاریخ وصول میباشد ولی هیئت حل اختلاف می تواند به پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی پرونده بخصوصی را خارج از نوبت رسیدگی نماید.
ماده 8 - هیئت حل اختلاف مستخدمین بانکها میتواند از طرفین دعوی برای حضور در جلسه رسیدگی دعوت نماید.
ماده 9 - تصمیمات هیئت حل اختلاف مستخدمین بانکها در دفتر مخصوصی ثبت خواهد شد و آراء صادره ظرف ده روز از تاریخ صدور بطرفین ابلاغ خواهد گردید.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 7689

تاریخ تصویب : 1350/03/03

تاریخ ابلاغ : 1350/04/05

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.