×

اصلاح ماده 76 آئین نامه اجرائی قانون موسسات حمل و نقل و تعمیرگاهها و گاراژهای عمومی

اصلاح ماده 76 آئین نامه اجرائی قانون موسسات حمل و نقل و تعمیرگاهها و گاراژهای عمومی

اصلاح-ماده-76-آئین-نامه-اجرائی-قانون-موسسات-حمل-و-نقل-و-تعمیرگاهها-و-گاراژهای-عمومی

وکیل


وزارت کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 4/10/1350 بنا به پیشنهاد شماره 52/1/140834 مورخ 15/8/1350 وزارت کشور موافقت شماره 7/765 وزارت دادگستری ماده 76 آئین نامه اجرائی قانون موسسات حمل و نقل و تعمیرگاهها و گاراژهای عمومی موضوع تصویبنامه شماره 3844 مورخ 1/5/1346 را بشرح زیر اصلاح نمودند:
ماده 76 اصلاحی آموزشگاههای تعلیم رانندگی بدو درجه تقسیم می شوند:
الف - آموزشگاه تعلیم رانندگی درجه یک که بکلیه متقاضیان اخذ گواهینامه از هر درجه تعلیم میدهد و بایستی دارای تاسیسات و تجهیزات زیر باشد:
1 - کلاس آموزش مجهز بوسائل مخصوص آموزش و دستگاههای الکترونیکی تعلیم رانندگی ( درایونیک سیمولیتر) که در تهران و شمیران و شهر ری از واحدهای 36 نفره در مراکز استانها و شهرستانها از واحدهای 10 نفره استفاده خواهد شد.
در این کلاسها نبایستی بیش از 36 نفر کار آمز شرکت نماید
2 - کلاس فنی با تجهیزات فنی کافی که از طرف شهربانی مشخصات آن اعلام خواهد شد.
3 - میدان تعلیمات رانندگی آسفالته با خط کشی و علامتگذاری و چراغهای راهنما طبق نقشه ای که از طرف شهربانی داده میشود و جمع مساحت آن با تاسیسات باید در حدود 3000 متر مربع باشد.
4 - دفتر کار متناسب
5 - حداقل 5 دستگاه اتومبیل سواری تعلیماتی ( با 2 کلاج و 2 ترمز و 2 آئنیه) که مدل آن نباید بیش از پنجسال از مدل سال عقب تر باشد.
6 - حداقل دو دستگاه کامیون یا اتوبوس تعلیماتی با ظرفیت 5 تن که مدل آن نباید بیش از 10 سال از مدل سال عقب تر باشد ولی برای شهرستانها یک دستگاه کامیون یا اتوبوس با ظرفیت مزبور کافی است.
ب - آموزشگاههای تعلیم رانندگی درجه 2 که علاوه بر شرایط مندرج در ردیف های 1 و 3 و 4 بند الف این ماده باید حداقل در تهران 15 دستگاه و در مراکز استانها 10 دستگاه و در شهرستانهائی که شهربانی درجه یک وجود دارد پنج دستگاه و در سایر نقاط سه دستگاه اتومبیل سواری تعلیماتی با مشخصات مندرج در این آئین نامه داشته باشند.
تبصره 1 - تاسیس شعب آموزشگاهها نیز تابع شرایط تاسیس آموزشگاهها خواهد بود.
تبصره 2 - هر گاه آموزشگاههای تعلیم رانندگی در حوزه استحفاظی ژاندارمری تاسیس گردند در این صورت مقررات بندهای 1 و 2 و 3 این ماده تحت نظر شهربانی اجرا خواهد شد.
تبصره 3 - آموزشگاههای موجود که دارای پروانه رسمی هستند باید ظرف یکسال از تاریخ صدور این تصویبنامه وضع خود را حسب مورد با شرایط فوق تطبیق دهند در غیر این صورت طبق مقررات از ادامه کار آنها جلوگیری خواهد شد.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر - هادی هدایتی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 7855

تاریخ تصویب : 1350/10/04

تاریخ ابلاغ : 1350/10/26

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.