×

تصویب نامه راجع به مناقصه های مجتمع بندری

تصویب نامه راجع به مناقصه های مجتمع بندری

تصویب-نامه-راجع-به-مناقصه-های-مجتمع-بندری

وکیل


شماره 2318 11/3/1354
سازمان برنامه و بودجه
هیئت وزیران در جلسه مورخ 10/3/1354 بنا به پیشنهاد شماره 939/ب س 1623 مورخ 6/2/1354 سازمان برنامه و بودجه و باستناد ماده 22 قانون برنامه و بودجه کشور و تبصره 2 ماده 9 آئین نامه تعیین برنده مناقصه مصوب جلسه مورخ 20/7/1353 هیئت وزیران روش زیر را برای مناقصه های : مجتمع بندری جدید بندرعباس توسعه بندر بوشهر احداث بندر تجارتی چاه بهار و احداث تاسیسات بندری در بنادر کوچک خلیج فارس و دریای عمان که بصورت کلیدی و از طریق مناقصه بین المللی اجرا می گردند بشرح زیر تصویب نمودند:
1 - در این مناقصه ها مشخصات کلی و مبانی طرح بانضمام نتایج بررسیها و مطالعات مقدماتی انجام شده توسط مهندس مشاور یا دستگاه اجرائی بهمراه سایر اسناد و مدارک مناقصه که باید تماما به تصویب مقام مجاز دستگاه اجرائی رسیده باشد بعنوان مبنا یا راهنما (بنحویکه در اسناد و شرایط مناقصه تصریج شده) در اختیار پیمانکاران گذاشته میشود. پیمان و شرایط عمومی پیمان و شرایط مناقصه باید متناسب با اجرای با این روش تهیه و تنظیم شده باشد.
2 - پیمانکار باید بمسئولیت خود طرح فنی لازم را بهمراه برآورد مقادیر اقلام مختلف کار و قیمتهای واحد پیشنهادی و یا قیمتهای اجزای کار به ترتیب و شرایطی که در اسناد مناقصه ذکر شده تهیه و پیشنهاد نماید.
3 - مفاد بندهای ب ، پ ، ت ، ج ، چ از ماده 9 آئین نامه مصوب جلسه 20/7/1353 هیئت وزیران باید رعایت گردد.
4 - دستگاه مناقصه گذار پیشنهادات واصله را بررسی و ارزیابی و با یکدیگر مقایسه مینماید و پیشنهاداتی را که از نظر رعایت کلیه شرایط مناقصه مناسب و قابل قبول باشند و از لحاظ قیمت کل خارج از اعتدال نباشند تعیین مینماید.
5 - برنده مناقصه بر اساس تعیین مناسب ترین پیشنهاد ارزیابی شده از نظر فنی اجرائی مالی و سایر شرایط بعمل خواهد آمد.
6 - در صورتیکه پیشنهاد حائز حداقل ارزیابی شده قابل قبول باشد حائز حداقل ارزیابی شده برنده شناخته می شود و در غیر این صورت باید کمیسیون مناقصه ضمن اعلام نظر خود درباره مناسب ترین پیشنهاد مراتب را طی گزارشی جهت اخذ تصمیم نهائی به هیئتی مرکب از معاون وزارت راه وترابری و ذیحساب سازمان بنادر و کشتیرانی و یک نفر بانتخاب وزی احاله کند. نظر این هیئت در مورد برنده مناقصه با اکثریت آراء قطعی خواهد بود.
7 - در این مناقصه ها کار بصورت مقطوع به پیمانکار برنده واگذار خواهد شد و برآورد مقادیر و قیمتهای واحد و یا قیمتهای اجزای کار برای پرداخت صورت وضعیتهای موقت و در صورت لزوم تعدیل قیمتها مبنای محاسبات قرار خواهد گرفت. پرداختهای موقت باید بر اساس مقدار کار انجام شده و تناسب آن با حجم کل کار صورت گیرد و جمع آنها به هیچ وجه نباید از 90 درصد کل مبلغ قرارداد تجاوز نماید. پروژه اجرائی طبق برنامه ای که در اسناد و مدارک پیمان پیش بینی شده است توسط پیمانکار تهیه و پس از تصویب سازمان بنادر وکشتیرانی اجرا میگردد.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر - هادی هدایتی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 8866

تاریخ تصویب : 1354/03/10

تاریخ ابلاغ : 1354/03/24

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

قانون-بودجه-سال-92-بخش-2

قانون بودجه سال 92 بخش 2

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.