×

مصوبه شورای عالی اداری درخصوص انجام مطالعات و تحقیقات درباره انرژی‎های نو ( تجدیدپذیر ) و بهره‎برداری مؤثر از آن در کشور

مصوبه شورای عالی اداری درخصوص انجام مطالعات و تحقیقات درباره انرژی‎های نو ( تجدیدپذیر ) و بهره‎برداری مؤثر از آن در کشور

مصوبه-شورای-عالی-اداری-درخصوص-انجام-مطالعات-و-تحقیقات-درباره-انرژی‎های-نو-(-تجدیدپذیر-)-و-بهره‎برداری-مؤثر-از-آن-در-کشور
شماره178607/1901 28/9/1383
مصوبه شورای عالی اداری درخصوص انجام مطالعات و تحقیقات درباره انرژی‎های نو ( تجدیدپذیر ) و بهره‎برداری مؤثر از آن در کشور
وزارت نیرو - وزارت جهاد کشاورزی - سازمان انرژی اتمی ایران - سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی کشور
شورای عالی اداری در صدوبیست‎ویکمین جلسه مورخ 21/9/1383 بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور و به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی در ساختار دولت و استفاده بهینه از منابع مالی ، فیزیکی ، انسانی و اطلاعاتی در رابطه با انجام مطالعات و تحقیقات درباره انرژی‎های نو ( تجدیدپذیر ) و بهره‎برداری مؤثر از آن در کشور و جلوگیری از تداخل وظایف بین دستگاه‎های اجرائی و در اجرای بند ( ش ) تبصره 12 قانون بودجه سال 1383 کل کشور ، تصویب نمود:
1 - کلیه مأموریت‎ها و فعالیت‎های قانونی مربوط به انرژی‎های نو ( تجدیدپذیر ) و امور سیاستگذاری ، برنامه‎ریزی نظارت و حمایت از فعالیتهای مربوط در بخش غیردولتی در وزارت نیرو متمرکز می‎گردد.
تبصره1 - وزارت نیرو مکلف است برای انجام تصدی‎های مربوط به استفاده از انرژی‎های نو با حمایت از بخش خصوصی ، زمینه را برای واگذاری اینگونه امور به بخش غیردولتی فراهم نماید و پروژه‎های عملیاتی و توسعه فناوری خود را از طریق عقد قرارداد با بخش غیردولتی انجام دهد.
تبصره2 - وزارت نیرو می‎تواند برای تقویت پژوهش‎های مربوط به انرژی‎های نو ( تجدیدپذیر ) از طریق عقد قرارداد با دانشگاه‎ها و مراکز و مؤسسات پژوهشی دولتی و غیردولتی و سایر سازمان‎ها نسبت به انجام مطالعات و تحقیقات لازم درباره انرژی‎های نو ( تجدیدپذیر ) اقدام نماید.
تبصره3 - امور مربوط به حمایت از بهینه‎سازی مصرف سوخت‎های فسیلی مانند تولید آبگرمکن‎های خورشیدی ، حمام‎های روستایی و پمپ‎های بادی آبکش ، با رویکرد سفارش کار به بیرون کماکان در وزارت نفت ( سازمان بهینه‎سازی مصرف سوخت ) انجام خواهد شد.
2 - کلیه وظایف ، فعالیت‎ها ، مسئولیت‎های قانونی ، اعتبارات ، نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات سازمان انرژی اتمی ایران ، وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با امور انرژی‎های نو ( تجدیدپذیر ) به وزارت نیرو منتقل می‎شود.
3 - برای تعیین تکلیف اعتبارات ، نیروی انسانی ، امکانات و تجهیزات دستگاه‎هایی که در اجرای این مصوبه قابل انتقال به وزارت نیرو می‎باشند ، کمیته‎ای متشکل از نمایندگان تام‎الاختیار وزارت نیرو ، سازمان انرژی اتمی ایران ، وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل و ظرف مدت سه ماه نسبت به آن تصمیم‎گیری خواهند نمود.
4 - به منظور اجرای این مصوبه ، در صورتیکه نیاز به اصلاحات در ساختار سازمانی دستگاه‎های وابسته به وزارت نیرو باشد ، وزارت مذکور می‎تواند با رعایت سیاست‎های تعیین شده ، ساختار سازمانی مناسب با تنظیم و به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور پیشنهاد نماید. این پیشنهاد نباید منجر به گسترش تشکیلات شود.
5 - سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت جهاد کشاورزی موظفند متناسب با مفاد این مصوبه حداکثر ظرف مدت 3 ماه نسبت به بازنگری و تحدید تشکیلات مربوط اقدام و پیشنهاد لازم را برای تأیید به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور ارائه نمایند.
6 - سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور موظف است گزارش اجرای این مصوبه را ظرف مدت 4 ماه به شورای عالی اداری ارائه نماید.
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری - حمید شرکاء

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17431

تاریخ تصویب : 1383/09/21

تاریخ ابلاغ : 1383/10/07

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.