×

آئین نامه نحوه برگزاری گردهمایی‎های بین المللی

آئین نامه نحوه برگزاری گردهمایی‎های بین المللی

آئین-نامه-نحوه-برگزاری-گردهمایی‎های-بین-المللی

وکیل


شماره70507/ت32254ه - 4/12/1383
وزارت امور خارجه
هیئت وزیران در جلسه مورخ 25/11/1383 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، آئین نامه نحوه برگزاری گردهمایی‎های بین المللی را به شرح زیر تصویب نمود:
آئین نامه نحوه برگزاری گردهمایی‎های بین المللی
ماده 1 - کلیه گردهمایی‎ها ، سمینارها ، کنگره‎ها و بزرگداشت‎های بین المللی موضوع تبصره ( 3 ) ماده ( 1 ) قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه های غیر ضرور و جلوگیری ازتجمل گرایی - مصوب1370 - که از این پس گردهمایی نامیده می‎شوند ، مشمول این آئین نامه هستند.
ماده 2 - گردهمایی دارای تمامی ویژگی‎های زیر می باشد:
الف - با مشارکت یک یا چند سازمان یا انجمن تخصصی خارجی برگزار شود.
ب - دارای هدف و موضوع بین المللی باشد ( مخاطبانی از ملیت‎های گوناگون داشته یا موضوع مورد علاقه ملیت های مختلف را مورد بحث قرار دهد. )
پ - بخشی از سخنرانی‎ها و مقاله های علمی توسط شرکت کنندگان خارجی ارایه شود.
ماده 3 - وزیر یا بالاترین مقام اجرائی دستگاه موظف است پیشنهاد برگزاری هر گردهمایی را حداقل شش ماه قبل از تاریخ برگزاری همایش و همراه با اطلاعات زیر ارایه نماید:
الف - نام
ب - هدف
پ - موضوع ( همراه با توجیه کافی )
ت - زمان برگزاری
ث - نتایج مورد نظر از برگزاری گردهمایی
ج - براورد تقریبی هزینه‎ها
چ - کشورها و یا سازمان‎های مشارکت کننده
ح - تعداد یا درصد مقالات خارجی ارایه شده
تبصره 1 - در مواقعی که وزرا و رؤسای سازمان‎های مستقل در ملاقات‎ها و برنامه‎های خارجی برگزاری یکی از موارد مندرج در ماده ( 1 ) را تفاهم می‎نمایند ، از مدت مندرج در این ماده مستثنی بوده و در اولین فرصت در هیئت وزیران مطرح خواهد شد.
تبصره 2 - در کارگروه‎هایی که جنبه علمی دارند ، لازم است تعدادی از استادان و محققان مبرز با تخصص مربوط از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور یا جهان حضور داشته‎باشند.
ماده 4 - گردهمایی هایی که با حضور رؤسا و اعضای هیئت‎های نمایندگی دایم یا موقت دولت های خارجی و یا سازمان های بین المللی در ایران برگزار می‎شود و جلسات کاری از قبیل مذاکره ، میز گرد و دوره‎های آموزشی نظری و کاربردی بلند مدت و کوتاه مدت که موسسات آموزشی و پژوهشی ودستگاه های اجرائی در راستای انجام وظایف قانونی خود با حضور و یا استفاده از اتباع خارجی یا نمایندگان سایر دولت‎ها و یا سازمان های بین‎المللی برگزار می‎نمایند ، مشمول این آئین نامه نبوده و برگزاری انها نیازی به تصویب هیئت وزیران ندارد.
ماده 5 - برگزاری گردهمایی که فاقد شرایط مقرر در این آئین نامه باشد ، تحت عنوان بین المللی توسط دستگاه های اجرائی به استثنای وزارت امورخارجه ممنوع است.
این تصویبنامه جایگزین تصویبنامه شماره 33151/ت24585ه - مورخ 30/8/1380 می شود.
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17479

تاریخ تصویب : 1383/11/25

تاریخ ابلاغ : 1383/12/08

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.