×

تصویبنامه قانونی در مورد اراضی اسپریس جلالیه و اطراف آن

تصویبنامه قانونی در مورد اراضی اسپریس جلالیه و اطراف آن

تصویبنامه-قانونی-در-مورد-اراضی-اسپریس-جلالیه-و-اطراف-آن
شماره 11989/6 1/8/42
وزارت دارائی
هئیت وزیران درجلسه 12/7/42 بنا به پیشنهاد وزارت دارائی تصویب نمودند که مواد زیر بتصویب قانونی شماره 42402 / ت 14-9/41 اضافه شود.
ماده 4 - آن قسمت از اراضی اسپریس جلالیه و اطراف آن که فعلاَ در تصرف وزارت جنگ و باشگاه سوارکاران میباشد و تاکنون سند مالکیت آن بنام اشخاص و دولت صادر نشده در ملکیت دولت محسوب است.
ماده 5 - وزارت جنگ مکلف است نقشه دقیق کلیه اراضی اسپریس جلالیه و اطراف آنرا که شخصاَ متصرف است و یا بتصرف باشگاه سوارکاران داده ( اعم از قسمتهائی که سند مالکیت آن بنام دولت صادر شده یا اسناد مالکیت آن بدولت انتقال یافته یا بدون سند مالکیت می باشد. ) تهیه و ضمن تقاضای صدور سند مالکیت واحد باداره ثبت تهران تسلیم نماید و اداره ثبت تهران مکلف است پس از اخراز تصرفات وزارت جنگ ظرف یکماه با دریافت اسناد مالکیتی که قبلاَ بنام دولت صادر شده و یا بدولت صادر نماید هزینه مقدماتی ثبت ملک بنام دولت از محل فروش اراضی مورد تصرف بنام دولت صادر نماید هزینه مقدماتی ثبت ملک بنام دولت از محل فروش اراضی بوسیله وزارت دارائی پرداخت میشود.
ماده 6 - پس از صدور سند مالکیت اداره ثبت به هزینه وزارت جنگ حدود و مشخصات و خصوصیات اراضی مذکور را بطوریکه در سند مالکیت قید شده سه نوبت متوالی هرنوبت بفاصله سی روز درروزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیر الانتشار مرکز منتشر می نماید و اشخاصی که نسبت بقسمتی از اراضی مزبور که سابقاَ برای آن سند مالکیت صادر نشده بوده ادعائی داشته باشند و بعلت انقضاء مدت اعتراض به ثبت یا تجدید حدود و یا جهات قانونی دیگر حق طرح دعوی از آنها سلب نشده باشد در صورت عدم شمول مرور زمان میتوانند بفاصله یکماه از تاریخ نشر آخرین آگهی در روزنامه رسمی و یاروزنامه کثیر الانتشار بدادگاه صلاحیتدار بطرفیت وزارت جنگ دادخواست تقدیم نمایند و بفرض ثبوت حق دادگاه حکم بپرداخت بهای عادلانه زمین در زمان تصرف خواهد داد و بهای اراضی مذکور از محل وجوهی که از فروش اراضی اسپریس حلالیه و اطراف آن بدست خواهد آمد بترتیب نوبت پرداخت خواهد شد و مازاد وجوه حاصل از فروش اراضی مذکور طبق ماده 2 تصویب نامه بمصرف خواهد رسید.
ماده 7 - رسیدگی باین دعاوی در تمام مراحل خارج از نوبت بعمل خواهد آمد و نسبت بدعاوی مذکور بالا ارجاع امر بداوری ممنوع است.
رسیدگی بدعاوی که قبل از تصویب این مواد الحاقی راجع به اراضی مذکور در دادگاههای دادگستری و یا کمیسیون رسیدگی بدعاوی باشخاص و دولت مطرح گردیده است نیز از هر حیث تابع مقررات مذکور بالا خواهد بود.
ماده 8 - وزارت دارائی مکلف است قیمت قسمتی از اراضی اسپریس جلالیه و اطراف آنرا که سند مالکیت بنام اشخاص صادر گردیده ولی در تصرف وزارت جنگ یا باشگاه سوارکاران بوده و میباشد بر اساس مقررات مربوط بتوسعه معابر تعیین و خریداری نماید و بهای آنرا از محل فروش اراضی جلالیه طبق مقررات مربوط به توسعه معابر پرداخت کند.
ماده 9 - وزارت جنگ و وزارت دارائی و وزارت دادگستری مأمور اجرای این مواد الحاقی بتصویب نامه قانونی هستند و وزارت جنگ مکلف است لایحه تحصیل مجوز قانونی این مواد الحاقی بتصویبنامه
قانونی را تهیه و تقدیم نماید.
اصل تصویب نامه در دفتر نخست وزیر است.
از طرف نخست وزیر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 5455

تاریخ تصویب : 1342/07/12

تاریخ ابلاغ : 1342/08/14

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.