×

تصویبنامه در مورد کلاس عالی ثبت

تصویبنامه در مورد کلاس عالی ثبت

تصویبنامه-در-مورد-کلاس-عالی-ثبت
شماره 41638 21/7/42
وزارت دادگستری
هیات وزیران در جلسه مورخ 13/7/42 بنا به پیشنهاد شماره 19321 - 10/30/42 وزارت دادگستری تصویب نمودند:
1 - وزارت دادگستری مجاز است همه ساله 200 نفر از افرادی را که با داشتن دیپلم کامل متوسطه طبق قانون مصوب اسفند ماه 1337 بعد از موفقیت در امتحانات کلاس اختصاصی ثبت برای خدمت در شهرستانها اعزام گردیده اند با رعایت تقدم فارغ التحصیلان هر دوره نسبت بدوره بعد و تقدم نفرات هر دوره براساس بالاتر بودن معدل قبولی آنها در امتحانات دوره خود برایطی کلاس عالی ثبت پس از اعلام داوطلبی به مرکز منتقل نماید.
2 - کارمندانی که باین ترتیب بمرکز منتقل میشوند 5 ساعت در سرویس اداری انجام وظیفه و ضمناَ طبق برنامه معین در قسمتهای مختلف کارآموزی عملی خواهند کرد و خدمت آنها از لحاظ ترفیع و احتساب جزء مدت خدمت بمنزله اشتغال درشهرستانها محسوب میشود.
3 - دوره کلاس عالی ثبت 3 سال خواهد بود مجموع شاگردان آن در هر سال از نظر تدریس بگروههای جداگانه تقریباَ 30 نفری تقسیم میشوند.
4 - شرایط انتخاب استادان کلاس مزبور و مواد درسی آن و فهرست کامل مباحث و موضوعاتی که برای هر یک از مواد باید تدریس شود پس از جلب موافقت شورای مرکزی دانشگاهها ضمن آئین نامه تنظیمی از طرف وزارت دادگستری و وزارت فرهنگ منظور میشود.
5 - کلاس عالی ثبت منحصراَ در مردادماه هر سال تعطیل خواهد بود و فقط در این ماه به کارمندان شاغل تحصیل مرخصی داده میشود.
6 - حداقل میزان درس کلاس در هر هفته 15 ساعت و حضور در کلاس الزامی است.
7 - یکی از زبانهای انگلیسی یا فرانسه با توجه بسابقه آشنایی هر یک از شاگردان بزبانهای مزبور در برنامه کلاسی آنها برای تمام ایام تدریس منظور میگردد.
8 - حداقل نمرة قبولی درس 13 خواهد بود.
9 - وزارت دادگستری مجاز است همه ساله 100 نفر لیسانسیه حقوق و 15 نفر از مهندسان دیپلمه دانشکده فنی را که رتبه آنها بالاتر از پایه 6 نباشد در صورت امکان از طریق انتقال در ادراه کل ثبت بخدمت بگمارد و چنانچه رفع نیازمندی از راه انتقال میسر نباشد عدة مزبور را
طبق مقررات و با تصویب هیات دولت از طریق مسابقه و برای انجام وظیفه در ثبت کل استخدام نماید.
10 - مستخدمین مزبور و لیسانسیه های حقوقی که فعلاَ که فعلاَ در اداره کل ثبت انجام وظیفه مینمایند و همچنین فارغ التحصیلان کلاس عالی ثبت می توانند در دوره های دوساله تخصصی ثبت خواهد بود.
12 استخدام کسانیکه فاقد دیپلم کامل متوسطه باشند برای مأموریت اجراء ثبت ممنوع است.
13 - کارمندان مزبور باید ضمن خدمت دوره تحصیلی یکساله کلاس مأموران اجراء را طی کند و در صورت موفقیت از لحاظ ترفیع یکسال ارشدیت خواهند دشات.
14 - وزارت دادگستری میتواند برای تکمیل معلومات عده دیگری از کارمندان ثبت که لازم بداند نیز کلاس های موقتی کوتاه مدت جهت هریک از رشته های حسابداری ، بایگانی ، اجراء ، ثبت شرکتها ، ثبت املاک در تهران و مراکز استان ، و همچنین شهرستانهائی که موجببات کار فراهم باشد تأسیس نماید.
15 - شاگردانی که در دوره اول کلاس ثبت موفق بگذراندن امتحان جبر و انالیز نشده اند و در شهرستانها خدمت میکنند میتوانند امتحان مزبور را در روز مقرر در محل خدمت خود و تحت نظر نماینده و وزارت دادگستری و نماینده وزارت فرهنگ کتباَ بدهند و اوراق امتحانی آنها باید از طرف نمایندگان مزبور ممهوراَ به اداره کل ثبت ارسال و در تهران نمره امتحانی آنها تعیین شود.
16 - آئین نامه های اجرائی دیگر این تصویب نامه قانونی بوسیله وزارت دادگستری تنظیم میشود.
17 - حق التدریس استادان کلاس عالی ثبت و همچنین دوره تخصصی آن را شورای مرکزی دانشگاهها تعیین مینمایند.
18 - وزارت دادگستری مکلف است پس از افتتاح مجلسین لایحه تحصیل مجوز این تصویبنامه قانونی را تقدیم دارد.
اصل تصویب نامه در دفتر نخست وزیر است .
از طرف نخست وزیر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1342/07/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.