×

ضوابط اجرائی بودجه سال 1384 کل کشور

ضوابط اجرائی بودجه سال 1384 کل کشور

ضوابط-اجرائی-بودجه-سال-1384-کل-کشور

وکیل


شماره 5285/ت 32794هـ
3/2/1384
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 28/1/1384 بنا به پیشنهاد شماره 7897/101 مورخ 24/1/1384 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، ضوابط اجرائی بودجه سال 1384 کل کشور را برای وزارتخانه ها و موسسات دولتی که در این تصویبنامه دستگاه اجرائی نامیده میشوند ، به شرح زیر تصویب نمود:
1ـ گسترش تشکیلات اداری و ایجاد پست سازمانی جدید ممنوع و در موارد ضروری با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تصویب هیئت وزیران امکانپذیر میباشد.
در مورد واحدهای خارج از کشور هماهنگی با وزارت امور خارجه الزامی است.
2ـ بهکارگیری نیروی انسانی به هر شکل در چارچوب جدول شماره (9) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و آئین نامه مربوط و بند ( الف) ماده (146) قانون یادشده امکانپذیر میباشد. هر نوع استخدام و بهکارگیری نیروی انسانی خارج از جدول فوقالذکر ممنوع میباشد.
تمدید قرارداد کارکنان غیر رسمی شاغل در سال 1383 در صورت نیاز دستگاه از محل اعتبار هزینهای (جاری) ملی و استانی مجاز است.
ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای سالهای بعد صرفاً در قالب سهمیه های جدول یادشده و پس از اخذ مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مجاز میباشد.
3ـ دستگاه های اجرائی موظفند برای کاهش حجم تصدیهای دولت و افزایش مشارکت مردم در اداره امور کشور و در اجرای بند ( ب) ماده (145) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جدول شماره (17) مندرج در قانون بودجه سال 1384 کل کشور موارد و میزان واگذاری تصدیهای اجتماعی ، فرهنگی ، تولیدی ، خدماتی و نظایر آن را جهت کاهش سه درصد (3%) از تصدیهای دولت برحسب برنامه و فعالیت در موافقتنامه اعتبارات هزینهای مورد مبادله منظور نمایند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استان مکلفند از تامین اعتبار جهت پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای نیمه تمام و یا آماده بهره برداری مندرج در ستون اهداف کمی جدول مزبور خودداری نمایند.
4ـ دستگاه های اجرائی مکلفند ، صرفاً پس از تامین صددرصد (100%) حقوق و مزایای مستمر کارکنان و افزایش ضریب حقوق آنان ، پاداش بازنشسته ها ، عیدی (پاداش پایان سال) و سایر هزینه های قانونی پرسنلی دستگاه تا پایان سال 1384 نسبت بهپیشبینی سایر هزینه ها اقدام نمایند به طوری که در پایان سال هیچگونه کسری اعتبار بابت پرداختهای پرسنلی ایجاد نگردد.
5ـ مبلغ قطعی پاداش پایان سال (عیدی) به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید ، ولی دستگاه های اجرائی موظفند بابت عیدی به ازای هر نفر شاغل و بازنشسته مبلغ یک میلیون و پانصد هزار (1,500,000) ریال پیشبینی و در موافقتنامه مربوط منظور نمایند.
6 ـ میزان پرداخت کمکهای نقدی (با تشخیص بالاترین مقام مربوط) و غیرنقدی بهکارکنان دستگاه های اجرائی از محل بودجه عمومی در سال 1384 ، هشتصد هزار (800,000) ریال تعیین میگردد.
7ـ به کلیه بازنشستگان ، وظیفهبگیران و مستمریبگیران در سال 1384 معادل ششصد هزار (600,000) ریال کمک نقدی (با تشخیص بالاترین مقام مربوط) و غیرنقدی توسط دستگاه متبوع آنان قابل پرداخت میباشد.
8ـ دستگاه های اجرائی موظفند اعتبار لازم برای پرداخت صددرصد (100%) پاداش پایان خدمت آن دسته از کارکنان خود را که در سال 1384 بازنشسته میشوند ،از اعتبارات مصوب خود تامین و در موافقتنامه های مربوط منظور نمایند.
9ـ به دستگاه های اجرائی اجازه داده میشود هزینه های ورزش کارکنان خود را در چارچوب آئین نامه توسعه و تعمیم ورزش کارکنان دولت ـ مصوب 1376ـ انجام داده و تسهیلات لازم را برای ایاب و ذهاب کارکنان خود به شرح مندرج در موافقتنامه های مربوط به صورت نقدی یا انعقاد قرارداد فراهم نمایند.
10ـ به دستگاه های اجرائی اجازه داده میشود با رعایت بند (4) این تصویبنامه:
الف ـ با توجه به تصویبنامه شماره 67768/ت25 مورخ 9/7/1369 هیئت وزیران حسب مورد برای تامین غذای کارکنان خود و نیز کمک ماهانه به ازای هر کودک کارکنان خود که از مزایای مهدکودک استفاده میکند ،در حد اعتبارات مندرج در موافقتنامه پرداخت نمایند.
در اداراتی که دارای مهدکودک نمیباشند دستگاه ها مجاز میباشند بهکارکنان اناث خود که دارای فرزند زیر پنج سال میباشند هر ماه به ازای هر فرزند (حداکثر تا سه فرزند) حداکثر مبلغ دویست هزار ریال در اعتبارات خود پیشبینی نمایند.
ب ـ میزان پرداخت اضافه کار کارکنان خود را در قالب موافقتنامه های مربوط منظور نمایند.
پ ـ میزان پرداختهای مأموریت خارج از کشور کارکنان خود را با توجه به آئین نامه نظـارت بـر مسـافرتهـای خـارجی دستـگاه هـای اجرائی مـوضـوع تصـویبنـامه شـماره 20860/ت29728هـ مـورخ 18/5/1383 هیئـت وزیـران در قـالـب اعتـبار موافقتـنامـه پیشبینی نمایند.
ت ـ هزینه های مربوط به انجام فریضه نماز و امور دینی ، کمک به پایگاه های بسیج ادارات و برگزاری مناسبتهای ملی و مذهبی را در موافقتنامه هزینهای خود در قالب اعتبار فصل هزینه مربوط پرداخت نمایند.
11ـ به منظور صرفهجویی در هزینه های مربوط به تأسیسات رفاهی از قبیل زائرسرا ، مهمانسرا ، باشگاه و موارد مشابه:
الف ـ پرداخت هرگونه وجهی از محل اعتبارات مصوب جهت اجاره ، احداث ، توسعه و ایجاد موارد فوق حتی از محل اعتبارات خارج از شمول قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی کشور ، ممنوع میباشد.
ب ـ واحدهای نیمه تمام فوق با رعایت قوانین و مقررات مربوط ، به بخش غیردولتی ، (خصوصی و تعاونی) واگذار میگردند.
12ـ در راستای دولت سبز دستگاه های اجرائی مکلف به رعایت موارد زیر میباشند:
الف ـ در خرید و مصرف مواد مصرفی اداری ، سوخت ، آب و برق و تعمیرات خودروها صرفهجویی شود و در استفاده از خودروها و امکانات اداری برای مسئولان و کارکنان دولت مراقبت لازم به عمل آید.
ب ـ مدیران و دستگاه هایی که با حفظ کیفیت اجرای برنامه ها صرفهجویی مینمایند ، به صورت بارز و در مقایسه با دستگاه های دیگر تشویق شوند.
پ ـ به منظور تسریع در تصمیم گیریهای دولت ، دستگاه های اجرائی پیشنهادها و درخواستهای خود را با در نظر گرفتن سیاستهای مندرج در بندهای فوق ارایه نمایند.
13ـ گردهماییها ، هماندیشیها ،همایشها و نظایر آن باید به دور از هرگونه تجمل برگزار و محل برگزاری باید متناسب با موضوع و با رعایت اصل صرفهجویی انتخاب گردد.
14ـ هرگونه سرمایهگذاری توسط دستگاه های اجرائی اعم از کشوری و لشگری جهت ساخت و توسعه واحدهای جدید درمانی ممنوع میباشد.
وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و ساخت آسایشگاه ها و مراکز توانبخشی جانبازان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران از شمول این بند مستثنی میباشند.
15ـ اجاره ساختمان ، انبار ، توقفگاه ،مزرعه ، باغ و نظایر آن از محل اعتبارات هزینهای (جاری) صرفاً براساس شرح عملیات موافقتنامه های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و یا استان مجاز میباشد.
16ـ خزانه معین استان مکلف است عملکرد درآمدها ، پرداختهای اعتبارات هزینهای (جاری) استان (برحسب دستگاه ،برنامه) و اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای (عمرانی) (برحسب طرح) را در مقاطع سه ماه ه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام نمایند.
17ـ وزیران و معاونان رییس جمهور که مسئول شرکتهای دولتی (از جمله شرکتهایی که شمول قوانین و مقررات عمومی بر آنها مستلزم ذکر و تصریح نام است) و موسسات انتفاعی وابسته به دولت هستند ، موظفند حداکثر تا پایان خرداد ماه نسبت بهتصویب و ابلاغ ضوابط اجرائی بودجه سال 1384 خود با در نظر گرفتن مفاد این تصویبنامه اقدام و نسخهای از آن را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال نمایند و چنانچه در این زمینه اقدام ننمایند ، مفاد این تصویبنامه به عنوان ضوابط اجرائی دستگاه ذیربط تلقی خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور ـ محمدرضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17520

تاریخ تصویب : 1384/01/28

تاریخ ابلاغ : 1384/02/05

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.