×

اصلاح اساسنامه سازمان برق ایران

اصلاح اساسنامه سازمان برق ایران

اصلاح-اساسنامه-سازمان-برق-ایران

وکیل


شماره 678 وزارت آب و برق 19/1/43
هئیت وزیران در جلسه مورخ 19/1/43 بنا به پیشنهاد شماره 49-15/1/43 وزارت آب و برق و موافقت شماره 48/م ح 12/1/43 سازمان برنامه باستناد ماده 2 قانون تاسیس وزارت آب و برق تصویب نمودند که اساسنامه سازمان برق ایران بشرح زیر اصلاح شود.
1)کلیه وظایف و اختیاراتیکه در اساسنامه سازمان برق ایران برای مدیرعامل سازمان برنامه ذکر گردیده است به وزیر آب و برق محول میشود.
2) تبصره ماده 2 حذف میشود:
3) ماده 7 بشرح زیر اصلاح میشود:
ماده7) سازمان تنها مرجع صلاحیتداری است که باید جهت موسسات برق پروانه صادر کند و کلیه موسسات برق موظفند ظرف سه ماه پس از اعلان سازمان از سازمان مزبور درخواست پروانه کار نمایند سازمان درخواستهای مزبور را مورد رسیدگی قرار داده و برای موسسات ذیصلاحیت پروانه صادر خواهد نمود.
موسسات برق پس از اخذ پروانه بعنوان موسسات برق ناحیه ای یا منطقه ای شناخته خواهند شد در پروانه شرائط زیر تصریح خواهد گردید.
1) حوزه خدمات
2) تعرفه
3) مدت اعتبار پروانه و شرائط دیگری که سازمان ضروری بداند.
4) بند الف از ماده 12 بشرح زیر اصلاح میگردد:
الف- کمکهای مالی مزبور یا از طریق پرداخت وامهائی باشد که دارای بهره بود و باز پرداخت اصل و بره آن تضمین شود و یا از طریق سرمایه گذاری در موسسات برق باشد.
5) ماده 26 بشرح زیر اصلاح میگردد:
ماده26) شورایعالی برق مرکب خواهد بود از یک رئیس و شش عضو وزیر آب و برق ریاست شورا بعهده خواهد داشت - اعضاء شورا عبارت خواهند بود از نمایندگان عالی رتبه وزارتخانه های کشور- اقتصاد- آبادانی و مسکن و نماینده سازمان برنامه که برای مدت سه سال از طرف وزارتخانه های مربوطه انتخاب میشوند و در نفر انتصابی که بنا پیشنهاد وزیر آب و برق و تصویب هیئت وزیران منصوب میگردند.
6) ماده 29 بشرح زیر اصلاح میشود:
ماده29) جلسات شورایعالی برق با حضور حداقل 5 نفر که یکی از آنها رئیس شورا یا نایب او میباشد رسمیت خواهد یافت و برای تصویب موضوعات مطروحه لااقل چهار رای موافق معتبر خواهد بود.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور - دکتر های هدایتی

نوع : اساس نامه

شماره انتشار : 5654

تاریخ تصویب : 1343/01/19

تاریخ ابلاغ : 1343/04/25

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.