×

آئین نامه اجرائی بند ( ب) تبصره (3) قانون بودجه سال 1384 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ( ب) تبصره (3) قانون بودجه سال 1384 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(-ب)-تبصره-(3)-قانون-بودجه-سال-1384-کل-کشور
شماره3845/ت32764هـ 28/1/1384
وزارت نیرو ـ وزارت جهادکشاورزی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 21/1/1384 بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد بند ( ب) تبصره (3) قانون بودجه سال 1384 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود :
شرکتهای سهامی آب منطقه ای ، سازمان آب و برق خوزستان و شرکت آب استان زنجان که در این آئین نامه از آنها به عنوان شرکت نامبرده خواهد شد ، مجازند برای تامین آب متقاضیان مشمول ماده (12) آئین نامه اجرائی فصل دوم قانون توزیع عادلانه آب ، موضوع تصویبنامه شماره 49724 مورخ 19/8/1363 و مجتمعهای گیاهان دارویی و گلهای زینتی و محصولات گلخانه ای که از روشهای نوین آبیاری استفاده مینمایند ، در دشتهای ممنوعه در چارچوب سقفهایی که براساس نظام تخصیص آب از طریق وزارت نیرو تعیین و به شرکتها ابلاغ شده است ، پروانه بهره برداری صادر نمایند.
مجتمع گیاهان دارویی و گلهای زینتی و محصولات گلخانه ای به واحدهایی اطلاق می شود که متشکل از مجموعه ای از متقاضیان بوده و با مجوز وزارت جهادکشاورزی ایجاد و به وسیله هیئت مدیره اداره میشود و اراضی آن محصور و روش آبیاری نیز قطرهای ، بارانی و سایر روشهای نوین دیگر باشد.
وزارت نیرو موظف است در تعیین سقف تخصیص در دشتهای ممنوعه موضوع ماده (1) از جبران افت ناشی از مازاد برداشت ، در اثر اجرای طرحهای جایگزینی و جبرانی اطمینان حاصل نماید.
هر مجتمع گیاهان دارویی و گلهای زینتی و محصولات گلخانهای یک واحد محسوب و فقط پروانه حفر یک حلقه چاه برای آن صادر میشود.
صدور پروانه بهره برداری منوط به تامین هزینه اجرائی طرحهای جایگزینی و جبرانی توسط متقاضی یا متقاضیان میباشد.
هزینه های سرمایه گذاری جبرانی برای مناطق و مصارف مختلف با پیشنهاد هیئت مدیره شرکت و تایید وزیر نیرو تعیین و دریافت میگردد.
در صورت درخواست متقاضی ، شرکت میتواند متناسب با روند بهره برداری از طرح مورد تقاضا و مدت زمان اجرای طرحهای جبرانی با اخذ تضمینهای معتبر نسبت به تقسیط هزینه های یادشده در سال 1384 اقدام نماید.
وجوه دریافت شده تا سقف یکصد میلیارد (100,000,000,000) ریال بهحساب درآمد عمومی نزد خزانهداری کل موضوع ردیف 140105 واریز میگردد و معادل وجوه واریزی از محل اعتبار منظور در قسمت چهارم قانون بودجه سال 1384 کل کشور در اختیار وزارت نیرو قرار میگیرد تا طبق شرح عملیات موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صـرفاً بـرای اجـرای طـرحـهای علاج بخـشی و ایجاد تعادل در سفره های آب زیرزمینی مصرف گردد.
نحوه دریافت ، واریز به خزانه و استرداد وجوه از طریق وزارت نیرو تعیین و ابلاغ خواهد شد.
در مواردی که پس از حفر چاه مشخص گردد که چاه فاقد استعداد آبدهی لازم بوده یا کیفیت آب چاه برای مصرف موردنظر مناسب نباشد یا اصولاً آبدهی ندارد ، پروانه حفر چاه توسط شرکت ابطال و هزینه های جبران افت دریافت شده از متقاضی به وی مسترد خواهد شد. درصورتی که آبدهی به میزان موردنیاز نباشد ولی متقاضی خواهان استفاده در همان حد باشد ، هزینه های جبران افت به تناسب مسترد میگردد.
مقررات فوق شامل متقاضیانی که قبل از شروع بهره برداری ، از استفاده آب منصرف شده و مراتب را به طور کتبی به شرکت اعلام نمایند نیز خواهد شد.
شـرکت مکلف است در زمان صدور پروانه بهره برداری ، تعهد لازم مبنی بر عدم رهاسازی پساب احتمالی به منابع آبی و محیط زیست از متقاضیان اخذ و در صورت عدم رعایت متقاضی ، نسبت به ابطال پروانه اقدام نماید.
معاون اول رئیس جمهور ـ محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17516

تاریخ تصویب : 1384/01/21

تاریخ ابلاغ : 1384/01/31

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.