×

مرخصی تحصیلی سر دفتران و دفتر یاران اول

مرخصی تحصیلی سر دفتران و دفتر یاران اول

مرخصی-تحصیلی-سر-دفتران-و-دفتر-یاران-اول

وکیل

مرخصی تحصیلی سر دفتران و دفتر یاران اول

ماده 1 - سر دفتران و دفتر یارانی که در هر یک از رشته های تحصیلی حقوق قضایی ، علوم ثبتی ، الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در یکی از مراکز دانشگاه آزاد . یا مؤسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشور که مورد تائید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری باشد پذیرفته می شوند می توانند از مرخصی تحصیلی استفاده نمایند .
تبصره 1 - اشتغال به تحصیل در مقاطع فوق در دانشگاه آزاد اسلامی نیز مشمول این آئین نامه می باشد .
تبصره 2 - حکم مرخصی تحصیلی سر دفتران و دفتر یاران پس از بررسی و تأئید مدارک دال بر پذیرش آنان در مؤسسات مراکز آموزش عالی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رعایت این آیین نامه صادر خواهد شد .
تبصره 3 – سردفتران و دفتر یارانی که دارای محکومیت موثر کیفری و محکومیت قطعی انتظامی از درجه 3 به بالا در 5 سال اخیر و محکومیت قطعی انتظامی از درجه سه به بالا در 5 سال اخیر موضوع ماده 38 قانون دفاتر اسناد رسمی می باشند به طور کلی مشمول مزایای این آیین نامه نخواهند بود .
ماده 2 – حداکثر مدت مرخصی تحصیلی سر دفتران و دفتر یاران در مقطع کارشناسی ارشد دو سال و در مقطع دکتری سه سال می باشد و تمدید آن موکول به تأئید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود .
تبصره – مدت مرخصی تحصیلی جزو سنوات خدمت سر دفتر و دفتر یار اول محسوب می گردد .
ماده 3 – صدور ابلاغ مرخصی موکول به اعلام نتیجه بازرسی امور مالی دفتر خانه و ارائه گواهی تسویه حساب امور مالی ، مالیاتی و مالیات تکلیفی سر دفتر و دفتر یار خواهد بود . مگر در موارد ضروری که در این صورت سازمان ثبت باید با اخذ ضامن یا تضمین کافی نسبت به صدور ابلاغ مرخصی اقدام نماید .
ماده 4 - در مدت مرخصی تحصیلی سر دفتر کفیل دفتر خانه از بین دفتر یاران واجد شرایط سر دفتری و سر دفتران همان حوزه ثبتی توسط اداره کل ثبت استان مربوطه تعیین می گردد .
تبصره – حکم این ماده در خصوص انتخاب کفیل دفتر یار با صدور ابلاغ از ناحیه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صورت می پذیرد .
ماده 5 – نظارت بر نحوه تحصیل سر دفتر و دفتر یار در طول مدت مرخصی از حیث اشتغال به تحصیل با کانون سر دفتران و دفتر یاران خواهد بود و سر دفتر یا دفتر یار مشغول به تحصیل موظف است که در پایان هر ترم گزارشی از وضعیت تحصیلی خود را به کانون ارائه نماید .
ماده 6 - در صورت اتمام تحصیل ، انصراف ، اخراج یا قطع رابطه تحصیلی به هر علت و همچنین عدم ارائه گزارش موضوع ماده 5 این دستوالعمل سر دفتر و دفتر یار موظف است ظرف حداکثر ده روز مراتب را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتر یاران اعلام تا نسبت به لغو مرخصی و تحویل و تحول امور سر دفتری یا دفتر یاری حسب مورد اقدام کند .
ماده 7 - اعطا مرخصی تحصیلی به سر دفتران و دفتر یاران صرفاً یک بار و برای یک مقطع تحصیلی امکان پذیر خواهد بود در مدت مزبور سر دفتر یا دفتر یار استحقاق مرخصی سالانه را نخواهد داشت .
تبصره - سازمان ثبت در صورت صلاحدید می تواند با ادامه تحصیل متقاضی در یک مقطع تحصیلی بالاتر نیز موافقت نماید .
ماده 8 – در دوران مرخصی تحصیلی درآمد دفتر خانه پس از وضع هزینه ها و کسورات قانونی بین سر دفتر و کفیل بالسویه تقسیم خواهد شد .

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب :

تاریخ ابلاغ : 1384/9/12

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.