×

آیین نامه اجرایی بند (15) تبصره (2) قانون بودجه سال 1385 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند (15) تبصره (2) قانون بودجه سال 1385 کل کشور

آیین-نامه-اجرایی-بند-(15)-تبصره-(2)-قانون-بودجه-سال-1385-کل-کشور آیین نامه اجرایی بند (15) تبصره (2) قانون بودجه سال 1385 کل کشور
ماده1ـ حداکثر تا مبلغ سه هزاروهفتصدوچهل و یک میلیارد (3،741،000،000،000) ریال در قالب تسهیلات سرمایه در گردش مقرر در تبصره (2) قانون بودجه سال 1385 کل کشور در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد تا توسط بانک مذکور برای تأمین تسهیلات موردنیاز افزایش تولید واحدهای پرواربندی و شناورهای صیادی تأمین‌کننده مواد اولیه کارخانجات پودر ماهی و واحدهای تولیدکننده پودر و روغن ماهی که دارای توجیهات فنی، مالی و اقتصادی باشد براساس مقررات این آیین‌نامه با معرفی وزارت جهادکشاورزی به بانک کشاورزی به اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت شود. میزان تسهیلات طرحهای موضوع این ماده به شرح زیر است:
1ـ مبلغ سه هزار و ششصد و هفتاد و یک میلیارد (3،671،000،000،000) ریال نقدینگی موردنیاز واحدهای پرواربندی و پرواربندان توسط بانک کشاورزی برای خرید دام و نهاده‌های مرتبط به واحدهای پرواربندی و پرواربندان اعطا می‌شود.
2ـ مبلغ هشتاد میلیارد (80،000،000،000) ریال نقدینگی موردنیاز واحدهای تولیدکننده پودر و روغن ماهی و شناورهای صیادی تأمین‌کننده مواد اولیه واحدهای تولیدکننده پودرماهی توسط بانک عامل،‌ با اولویت بانک کشاورزی، برای خرید عوامل تولید و نهاده‌های مرتبط به واحدهای مذکور اعطا می‌شود. با توجه به طرح تعدیل ناوگان صیادی،‌ دستورالعمل اجرایی اعطای این تسهیلات مشتمل بر سیاستها، اشخاص حقیقی یا حقوقی مشمول و میزان اعطای تسهیلات و غیره حداکثر ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه توسط سازمان شیلات ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تدوین و به بانک کشاورزی اعلام خواهد شد.
ماده2ـ سهم آورده متقاضی در تأمین نقدینگی واحدهای پرواربندی، پرواربندان و تولیدکنندگان پودر ماهی و شناورهای صیادی حداکثر سی درصد (30%) می‌باشد. این سهم برای متقاضیان از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین فارغ‌التحصیلان رشته‌های دامپروری یا شیلات ده درصد (10%) تعیین می‌شود.
تبصره ـ تعـاونیـهایی که هفـتاد درصد (70%) اعضای آنها را ایثـارگران (شامل رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا) و فارغ‌التحصیلان رشته‌های دامپروری یا شیلات تشکیل می‌دهند، برای استفاده از تسهیلات موضوع این آیین نامه از پرداخت تمام سهم آورده معاف می‌باشند.
ماده3ـ نرخ تسهیلات موضوع ماده (1) این آیین‌نامه برابر دو و نیم درصد (5/2%) کمتر از حداقل نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای سال 1385 می‌باشد.
تبصره ـ تأمین یارانه سود و کارمزد این تسهیلات از محل اعتبارات کمکهای فنی و اعتباری وجوه اداره شده قابل تأمین است.
ماده4ـ مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی برای تأمین نقدینگی واحدهای پرواربندی و پرواربندان، شناورهای صیادی، تولیدکنندگان پودر و روغن ماهی حداکثر یک سال از تاریخ انعقاد قرارداد است.
تبصره ـ بانک عامل موظف است تسهیلات موردنیاز موضوع ماده (1) این آیین‌نامه را تا سقف صد میلیون (100،000،000) ریال صرفاً با رعایت مفاد این آیین‌نامه در قبال اخذ سفته از مجریان طرح تأمین کند.
ماده5 ـ به منظور استفاده از تسهیلات اعتباری موضوع این آیین‌نامه وزارت جهادکشاورزی موظف است حداکثر ظرف یک ماه دستورالعملهای لازم را با توافق بانک عامل تهیه و به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برساند. بانک عامل موظف است گزارش لازم از میزان تولید و کارایی تسهیلات اعطاء شده را تهیه و هر سه ماه یکبار به وزارت جهادکشاورزی اعلام نماید. وزارت جهادکشاورزی نیز ضمن جمع‌بندی گزارشات ارایه شده و ارزشیابی اهداف برنامه استمرار تولید در خودکفایی گوشت قرمز و پودر ماهی مکلف است گزارش کامل ارزیابی خود را در همین مقاطع به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام نماید.
ماده6 ـ سهم اعتباری هر یک از سازمانهای جهاد کشاورزی استانها از محل تسهیلات موضوع ماده (1) این آیین‌نامه توسط وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی بانک کشاورزی تهیه و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام خواهد شد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات اعتباری مربوط را ظرف پانزده (15) روز پس از ابلاغ آیین‌نامه تبصره (2) قانون بودجه سال 1385 کل کشور، جهت اجرا به بانک کشاورزی ابلاغ نماید.
ماده7 ـ بانک کشاورزی مکلف است برای حفظ حقوق خود اقدامات قانونی لازم را برای مصرف و بازپرداخت تسهیلات اعطایی به عمل آورد و در موارد زیر، بر مصرف و بازپرداخت تسهیلات اعطایی نظارت کند:
الف ـ نظارت بر مصرف صحیح تسهیلات اعطایی متناسب با برنامه تولید.
ب ـ نظارت بر بازپرداخت بدهیهای ناشی از تسهیلات اعطایی.
تبصره1ـ نظارت فنی بر اجرای طرحهای تولید در هر مورد برعهده وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.
تبصره2ـ استفاده‌کنندگان از تسهیلات اعطایی موضوع این آیین‌نامه موظفند اقساط تسهیلات دریافتی را به موقع و در سررسید مقرر پرداخت کنند.

معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17819

تاریخ تصویب : 1385/1/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.