×

تصویب‌نامه در خصوص طرحهای قطار شهری

تصویب‌نامه در خصوص طرحهای قطار شهری

تصویب‌نامه-در-خصوص-طرحهای-قطار-شهری

وکیل

تصویب‌نامه در خصوص طرحهای قطار شهری
شماره 35505/ت35345ن



وزارت کشور ـ وزارت نفت ـ وزارت صنایع و معادن ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور برای اجرای تبصره (13) قانون بودجه سال 1385 کل کشور در جلسه مورخ 16/3/1385 که به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت ماده (29) آیین‌نامه اجرایی تبصره (13) قانون بودجه سال 1385 کل کشور، موضوع تصویب‌نامه شماره 11446/ت34929هـ مورخ 10/2/1385 اتخاذ شده است، به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌گردد:
1ـ به منظور تسریع در اجرای طرحهای قطار شهری، ایجاد وحدت رویه، کاهش هزینه‌های اجرا و بومی نمودن صنعت ساخت تجهیزات و واگنهای قطار شهری، شرکت توسعه حمل و نقل ریلی گسترش پس از انجام تغییرات و اصلاحات لازم، به عنوان مجری طرح قطار شهری کشور انتخاب شد. مجری طرح یادشده مکلف است با اجرای مفاد تبصره (13) قانون بودجه سال 1385 کل کشور ظرف پنج سال آینده بیش از چهارصد کیلومتر قطار شهری در شهرهای بزرگ کشور احداث نماید. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است اعتبار لازم برای اجرای این تکلیف را به مرور در بودجه‌های سنواتی منظور نموده و پس از مبادله موافقتنامه در اختیار مجری طرح قرار دهد.
2ـ به منظور صرفه‌جویی اساسی در منابع عمومی بودجه کشور و رعایت حال مصرف کنندگان در جهت توزیع سوخت ارزان قیمت خودروها:
الف ـ وزارت نفت کلیه خودروهای سواری بنزینی کشور را ظرف مدت پنج سال دوگانه سوز نماید به گونه‌ای که تمامی خودروهای سواری کشور امکان استفاده از گاز طبیعی فشرده را هم داشته باشند.
ب ـ وزارت صنایع و معادن ترتیبی اتخاذ نماید تا کارخانجات خودروسازی در سال 1385 حداقل دویست و هشتاد هزار (000ر280) دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز تولید نمایند.
ج ـ وزارت صنایع و معادن ترتیبی اتخاذ نماید تا کارخانجات خودروسازی از ابتدای تیرماه سال 1386 تمامی خودروهای سواری برای مصرف داخلی را دوگانه‌سوز یا با استفاده از موتور پایه گاز سوز تولید نمایند.
3ـ به منظور نوسازی ناوگان خودروهای کشور و صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودروها و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، وزارت کشور ظرف پنج سال کلیه خودروهای فرسوده کشور را ضمن اسقاط و امحاء با خودروهای نو دوگانه‌سوز یا پایه گازسوز جایگزین نماید. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است برای تشویق دارندگان خودروهای فرسوده به نوسازی خودرو، هر ساله و تا پایان سال 1389 تسهیلاتی در بودجه سالیانه منظور نماید.


معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی


نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17866

تاریخ تصویب : 1385/3/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت صنایع - وزارت كشور - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.