×

تصویب‌نامه در خصوص قیمت‌گذاری آرد توسط ستاد کنترل قیمت‌ها

تصویب‌نامه در خصوص قیمت‌گذاری آرد توسط ستاد کنترل قیمت‌ها

تصویب‌نامه-در-خصوص-قیمت‌گذاری-آرد-توسط-ستاد-کنترل-قیمت‌ها

وکیل

تصویب‌نامه در خصوص قیمت‌گذاری آرد توسط ستاد کنترل قیمت‌ها
شماره 48536/ت34741هـ



وزارت بازرگانی ـ وزارت صنایع و معادن ـ وزارت جهاد کشاورزی
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

هیئت وزیران در جلسه مورخ 24/2/1385 بنا به پیشنهاد شماره 29504/1 مورخ 24/12/1384 وزارت بازرگانی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1ـ تا زمان فراهم شدن خرید آرد توسط صنوف و صنایع از کارخانه‌ها قیمت آرد تحویلی توسط ستاد کنترل قیمت‌ها مشخص خواهد شد و پس از فراهم شدن شرایط فوق، آرد صنوف و صنایع به استثنای کارخانه‌های ماکارونی از نظام سهمیه‌بندی و قیمت‌گذاری آزاد می‌شود.
تبصره ـ در صورت نیاز به حذف یارانه به کارخانه‌های ماکارونی‌سازی جهت تثبیت قیمت ماکارونی، این امر در شورای اقتصاد مطرح خواهد شد.
2ـ به کارخانه‌های آردسازی اجازه داده می‌شود در سه استان به صورت آزمایشی گندم خریداری نموده و بخشی از آرد تولیدی را به دولت بفروشند. این موضوع تحت نظارت کارگروهی متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنایع و معادن با مسئولیت وزارت بازرگانی (شرکت بازرگانی دولتی ایران) ارزیابی و در صورت تصویب کارگروه مزبور به عدم ادامه این طرح، طرح آزمایشی نیز متوقف خواهد شد.
تبصره ـ کارگروه یـاد شـده مـوظف است هر سه ماه یک‌بار گزارش عملکرد خود را به‌شورای سیاستگذاری، نظارت و تحول بخش گندم، آرد و نان موضوع ماده (25) تصویب‌نامه شماره 11863/ت 30826 هـ مورخ 13/4/1384 ارائه کند.
3ـ پس از پایان سال 1385 در صورت تصویب شورای اقتصاد نحوه ادامه اجرای این طرح با افزایش تعداد یا تمامی کارخانه‌های آردسازی در استانها تعیین خواهد شد.
4ـ وزارت بازرگانی موظف است حداکثر تا سه ماه بعد از تصویب این تصویب‌نامه، مجتمع تولید نان صنعتی را جهت تأمین نان مصرف‌کنندگان عمده نظیر دانشگاهها و سایر مراکز آموزشی، نیروهای نظامی و انتظامی، سازمان زندانها و موارد مشابه ایجاد کند تا نان مصرفی مراکز مذکور از این طریق تأمین و توزیع شود.
تبصره ـ عملکرد شش ماهه موضوع این بند در خصوص بهبود کیفیت و کاهش بار مالی در آذر سال 1385 توسط شورای اقتصاد بررسی شده و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن، وزارت بازرگانی موظف است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که حداکثر تا پایان سال 1386 در سراسر کشور واحدهای مذکور ایجاد شوند.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17889

تاریخ تصویب : 1385/2/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بازرگانی - وزارت جهاد كشاورزی - وزارت صنایع - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.