×

قانون ‌احیاء معاونت پرورشی و تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش

قانون ‌احیاء معاونت پرورشی و تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش

قانون-‌احیاء-معاونت-پرورشی-و-تربیت-بدنی-در-وزارت-آموزش-و-پرورش

وکیل

قانون ‌احیاء معاونت پرورشی و تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش



شماره 66667/321 26/4/1385

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

طرح ‌احیاء‌ معاونت‌ پرورشی و تربیت بدنی ‌در وزارت ‌آموزش ‌و پرورش‌ که با عنوان طرح احیای معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی تقدیم و در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ 7/4/1385 مجلس با اصلاحاتی تصویب و در تاریخ 21/4/1385 به تأیید شورای نگهبان رسید، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ غلامعلی حدادعادل

شماره 46373 15/5/1385

وزارت آموزش و پرورش

قانون احیاء معاونت پرورشی و تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش که در جلسه علنی روز ‌چهار‌شنبه مورخ هفتم تیر ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 21/4/1385 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 66667/321 مورخ 26/4/1385 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.

رئیس جمهور ـ محمود احمدی‌نژاد

قانون ‌احیاء معاونت پرورشی و تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش

ماده‌ واحده ـ معاونت پرورشی و تربیت بدنی ‌در وزارت‌ آموزش ‌و پرورش‌ احیاء می‌شود.
تبصره 1‌ـ کلیه وظایف، اختیارات و امکانات و پست‌های امور پرورشی و تربیت‌بدنی و سلامت دانش‌آموزان به این معاونت واگذار می‌گردد.
تبصره 2 ـ ‌سازمان‌دانش‌آموزی‌تحت نظر این معاونت فعالیت خواهد نمود و ریاست این سازمان با معاون پرورشی و تربیت بدنی است.
تبصره 3ـ تشکیلات معاونت پرورشی و تربیت بدنی در تمامی سطوح مدیریتی از ستاد وزارتخانه تا مناطق و واحدهای آموزشی جاری خواهد بود. در واحدهای آموزشی یکی از معاونت‌ها به معاونت پرورشی و تربیت بدنی اختصاص خواهد یافت. هر مدرسه باید حداقل یک نیروی پرورشی تمام وقت اعم از معاون پرورشی و تربیت بدنی یا مربی پرورشی داشته باشد.
تبصره 4ـ احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی در چارچوب پست‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش انجام می‌گیرد.
تبصره 5ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است‌کلیه سیاست‌ها، ‌برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را با رویکرد ارتقاء تعلیم و تربیت، خلاقیت و مهارت تنظیم و اجرا نماید و هماهنگی لازم را از طریق معاونت پرورشی و تربیت بدنی به عمل آورد.
تبصره 6ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است سیاست تلفیق آموزش با پرورش و تعمیم رسالت پرورشی در معلمان دروس مختلف را در قالب برنامه‌ها و آئین‌نامه‌های مشخص در موارد جذب و تربیت معلم، ارزیابی‌های شغلی، نفی تبعیض در ساعت کاری و حقوق و مزایای معلمان و مربیان پرورشی و تدوین کتب درسی تنظیم نماید.
تبصره7ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است آئین‌نامه‌های اجرایی این قانون را با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه نموده و حداکثر ظرف دوماه به تصویب هیأت وزیران برساند.
تبصره 8 ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است‌گزارش عملکرد معاونت‌های مختلف خـود را در تـوسعـه و تعمیـق مسـائـل پرورشی و آموزشی در پـایـان هر سـال تحصیلـی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و هشت تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هفتم تیرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 21/4/1385 به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ غلامعلی حدادعادل

نوع : قانون

شماره انتشار : 17899

تاریخ تصویب : 1385/4/7

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.