×

مصوبه شورایعالی اداری راجع به کارت شناسایی جدید ایثارگران

مصوبه شورایعالی اداری راجع به کارت شناسایی جدید ایثارگران

مصوبه-شورایعالی-اداری-راجع-به-کارت-شناسایی-جدید-ایثارگران

وکیل

مصوبه شورایعالی اداری راجع به کارت شناسایی جدید ایثارگران
شماره 84242/1901



بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و شرکت‌ها و مؤسساتی که شمول قانون به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، شهرداری‌ها و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای انقلاب اسلامی

شورای عالی اداری در صد و سی و یکمین جلسه مورخ 24/4/1385 بنا به پیشنهاد مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به استناد بند (6) قسمت (ب) ماده 1 قانون برنامه سوم توسعـه کشـور تنفیـذ شده در ماده 154 قانون برنامه چهارم توسعه کشور به منظور تسریع و تسهیل در ارایه خدمات به ایثارگران، ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از مکاتبات غیرضرور تصویب نمود:
1ـ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسـات، شرکت‌های دولتـی و شرکت‌ها و مؤسسـاتی که شمول قانون به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، شهرداری‌ها و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای انقلاب اسلامی مکلفند کارت شناسایی جدید ایثارگران صـادره از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران (نمونه پیوست) را به عنوان مدرک معتبر تلقی نموده، آن را به منظور بهره‌مندی از مزایای ذیربط در کوتاهترین زمان ممکن ملاک عمل قرار دهند.
2ـ کارت شناسایی ایثارگران واجدکد ملی، کد شناسایی شاهد و ایثارگر و شماره سریال بوده و در سه طرح با مشخصات و ویژگی‌های ذیل ارایه خواهد شد:
الف ـ کارت شناسایی خانواده شهدا:
1ـ زمینه کارت قرمز مایل به صورتی با طرح پلاک به عنوان نمادی از ایثارگری شهدای عزیز.
2ـ حاشیه کارت قرمز پررنگ با آرم بنیاد شهید و امور ایثارگران.
ب ـ کارت شناسایی جانبازان:
1ـ زمینه کارت آبی کم رنگ با نمادی از جانبازی.
2ـ حاشیه کارت آبی پررنگ با آرم بنیاد شهید و امور ایثارگران.
ج ـ کارت شناسایی آزادگان:
1ـ زمینه کارت سبز زیتونی کم رنگ و حاشیه آن سبز زیتونی پررنگ باشد.
2ـ نماد ایثارگری آزادگان در قالب کبوترهایی که قفس را شکسته و به آزادی رسیده‌اند نمایان شده است.
تبصره 1ـ مدت اعتبار کارت‌های مذکور 5 سال و برای مدت 5 سال دیگر قابل تمدید بوده، به صورت متمرکز صادر و در اختیار افراد ذی‌نفع قرار می‌گیرد.
تبصره 2ـ بنیاد شهید و امور ایثارگران تا تاریخ 31/6/1385 کارت‌های مورد نظر برای ایثارگران تحت پوشش و خانواده‌های آنان را صادر و تحویل خواهد داد.
تبصره 3ـ کارت‌های شناسایی قبلی از تاریخ 1/7/1385 فاقد اعتبار خواهد بود.
3ـ خدمات قابل ارایه با کارت شناسایی ایثارگران مواردی است که به موجب قوانین و مقررات مربوط می‌تواند به هر گروه از ایثارگران تعلق گیرد.
4ـ بنیاد شهید و امور ایثارگران مسؤول حُسن اجرای این مصوبه می‌باشند و گزارش اجراء شدن این مصـوبه را حـداکثر ظرف مدت 6 ماه برای طـرح در شورای عالی اداری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (دبیرخانه شورای عالی اداری) ارایه می‌کند.

(تصاویر)





معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری ـ فرهاد رهبر


نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17906

تاریخ تصویب : 1385/4/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بنیاد شهید انقلاب اسلامی - موسسات - وزارتخانه ها - شركتهای دولتی - شهرداری ها - موسسات - نهادهای انقلاب اسلامی - موسسات -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.