×

تصویب‌نامه راجع به ایجاد و توسعه نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات

تصویب‌نامه راجع به ایجاد و توسعه نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات

تصویب‌نامه-راجع-به-ایجاد-و-توسعه-نظام-ملی-طبقه‌بندی-و-خدمات-شناسه-کالا-و-خدمات

وکیل

تصویب‌نامه راجع به ایجاد و توسعه نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات شماره116225/ت35818هـ



وزارت بازرگانی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت جهادکشاورزی ـ وزارت صنایع و معادن وزارت تعاون ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیئت وزیران در جلسه مورخ 12/9/1385 بنا به پیشنهاد شماره 21090/1 مورخ 10/7/1385 وزارت بازرگانی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (79) قانون تجارت الکترونیکی ـ مصوب 1382ـ تصویب نمود:
1ـ وزارت بازرگانی موظف است نسبت به ایجاد و توسعه نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات (شامل تأمین و توسعه بستر اطلاعاتی زنجیره تأمین ملی کالا، استانداردها، روشها، ابزار و دستورالعملهای طبقه‌بندی و کدگذاری کالا جهت دستیابی به زبان مشترک ملی کالا و اطلاعات پایگاه مرکزی داده‌ها و نیز تأمین ساز و کار لازم برای طبقه‌بندی و کدگذاری خدمات برای رسیدن به درگاه (پورتال) اطلاع‌رسانی ملی کالا و خدمات) اقدام نموده و هر شش ماه یکبار گزارش پیشرفت ایجاد و توسعه نظام یاد شده را به هیئت وزیران ارایه دهد.
2ـ وزارتخانه‌های صنایع و معادن، امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران)، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهادکشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مؤسسات و مراکز وابسته آنها (نظیر موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مرکز آمار ایران) و سایر دستگاههای اجرایی ذی‌ربط موظف به همکاری در جهت ایجاد و گسترش نظام مذکور می‌باشند.
3ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است اعتبار موردنیاز برای اجرای این تصویب‌نامه را سالانه در لوایح بودجه کل کشور منظور نماید.
4ـ به منظور اجرایی نمودن نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات و تهیه آیین‏نامه اجرایی آن، کارگروهی مرکب از وزرای بازرگانی (رییس)، امور اقتصادی و دارایی، جهادکشاورزی، صنایع و معادن، تعاون، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود.
5 ـ اختیارات هیـئت وزیران منـدرج در مـاده (79) قـانون تـجارت الکترونیکی ـ مصوب1382ـ در خصوص تصویب آیین‌نامه یادشده به وزرای عضو کارگروه مذکور تفویض می‌شود.
6 ـ ملاک تصمیم‌گیری در خصوص اختیار یادشده موافقت اکثریت وزیران عضو کارگروه مذکور است و مصوبات آن در صورت تأیید رییس جمهور و با رعایت ماده (19) آیین‌نامه داخلی هیئت دولت قابل صدور است.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18001

تاریخ تصویب : 1385/9/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت بازرگانی - وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت صنایع - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - وزارت جهاد كشاورزی - وزارت تعاون -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.