×

قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک مردمی الجزایر

قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک مردمی الجزایر

قانون-موافقتنامه-همکاریهای-فرهنگی-بین-دولت-جمهوری-اسلامی-ایران-و-دولت-جمهوری-دمکراتیک-مردمی-الجزایر قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک مردمی الجزایر



شماره15668/292 9/2/1386

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

عطف به نامه شماره 44532/31420 مورخ 27/8/1383 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک مردمی الجزایر که به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی مورخ 29/1/1386 و تأیید شورای محترم نگهبان به پیوست ارسال می‌گردد.

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ـ غلامعلی حداد عادل

شماره18369 29/2/1386

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قانون موافقتنامه همکاری‌های فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک مردمی الجزایر که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و نهم فروردین ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 5/2/1386 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 15668/292 مورخ 9/2/1386 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

رئیس جمهور ـ محمود احمدی‌نژاد

قانون موافقتنامه همکاریهای فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک مردمی الجزایر

ماده واحده ـ موافقتنامه همکاریهای فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک مردمی الجزایر مشتمل بر یک مقدمه و سیزده ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
موافقتنامه همکاریهای فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک مردمی الجزایر

مقدمه
با عنایت به روابط همکاری و همبستگی موجود بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دمکراتیک مردمی الجزایر و به منظور تقویت روابط مستحکم و برادرانه بین دو ملت دوست و با آگاهی طرفین نسبت به اهمیت فرهنگ و نقش آن در تحقق نزدیکی بین دو کشور، در موارد زیر به توافق رسیدند:
ماده1ـ طرفین جهت پشتیبانی و تحکیم فعالیتهای فرهنگی بین دو کشور برای تحقق اهداف ملت‌های خود به ویژه توجه به احیاء و گسترش میراث مشترک فرهنگی اقدام می‌نمایند.
ماده2ـ طرفین به مبادله تألیفات، مطبوعات ادواری، فهرست‌ها و اطلاعات در زمینه‌های تألیف، انتشار و صنعت چاپ و همکاری بین سازمانهای فرهنگی ذی‌ربط دو کشور اقدام نموده و هماهنگی و همکاری بین مراکز فرهنگی را تشویق می‌نمایند.
ماده3ـ طرفین در زمینه مبادله نوار، لوح فشرده و نظایر آن و فیلم‌های سینمایی اقدام و همکاری در زمینه صنعت سینما را تشویق می‌نمایند.
ماده4ـ طرفین به برپایی نمایشگاههای ادواری و جشنواره‌ها و هفته‌های فرهنگی و تبادل دیدارهای گروههای تئاتر و هنرهای مردمی و مشارکت در برگزاری جشنها و مناسبتهای ملی دو کشور اقدام می‌نمایند.
ماده5 ـ طرفین درباره مسائل فرهنگی در اجلاسها و کنفرانسهای منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت و هماهنگی می‌نمایند.
ماده6 ـ طرفین کمیته فنی مشترکی جهت تهیه برنامه‌های اجرایی و پیگیریهای لازم تشکیل می‌دهند و حداقل یک بار در سال به طور متناوب در ایران و الجزایر جلسه خواهند داشت.
ماده7ـ طرفین به منظور اعتلای فرهنگ و آگاهی، با انعقاد توافقنامه‌های دو جانبه میان مؤسسه‌های فرهنگی دو کشور موافقت نمودند.
ماده 8ـ طرفین ایجاد همکاری بین مؤسسه‌ها و آموزشگاههای هنری دو کشور را تشویق می‌نمایند.
ماده9ـ طرفین تبادل کارشناسان و تجربیات در زمینه چاپ و نشر کتاب را تشویق می‌نمایند.
ماده10ـ طرفین همکاری بین مؤسسه‌های مسؤول میراث (فرهنگی) و مراکز نسخه‌های خطی را تشویق می‌نمایند.
ماده11ـ این موافقتنامه برای مدت پنج سال قابل اجراء است و به طور خودکار تمدید می‌شود، مگر یکی از طرفین، تعدیل یا لغو آن را به صورت کتبی حداقل شش ماه قبل از انقضای مدت اعتبار آن اعلام نماید.
ماده12ـ این موافقتنامه جایگزین موافقتنامه قبلی فرهنگی که در تاریخ 26 بهمن سال 1360 هجری شمسی به امضاء رسیده بود می‌گردد.
ماده13ـ این موافقتنامه از تاریخ تبادل اسناد امضاء شده و براساس مقررات دو کشور اجرا می‌گردد.
این موافقتنامه در یک مقدمه و سیزده ماده در دو نسخه اصلی به زبانهای فارسی و عربی تهیه و در تاریخ 4/10/1381 هجری شمسی برابر با 25/12/2002 میلادی در الجزایر به امضاء رسید و هر دو نسخه از اعتبار قانونی یکسان برخوردار است.

از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران
دکتر مصطفی معین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
از طرف دولت جمهوری دمکراتیک مردمی الجزایر
دکتر رشید حراوبیه وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به متن موافقتنامه، شامل مقدمه و سیزده ماده در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و نهم فروردین ماه یکهزار وسیصد و هشتاد و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 5/2/1386 به تأیید شورای محترم نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ غلامعلی حداد عادل

نوع : قانون

شماره انتشار : 18125

تاریخ تصویب : 1386/1/29

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.