×

آیین‌نامه اجرایی بند « ز» تبصره (9) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند « ز» تبصره (9) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-بند-«-ز»-تبصره-(9)-قانون-بودجه-سال-1386-کل-کشور آیین‌نامه اجرایی بند « ز» تبصره (9) قانون بودجه سال 1386 کل کشور شماره31724/ت37247هـ



سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ـ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی

هیئت وزیران در جلسه مورخ 5/2/1386 بنا به پیشنهاد وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقـتصادی و دارایی و سازمان مدیـریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند « ز» تبصره (9) قانون بودجه سال 1386 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی بند « ز» تبصره (9) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

ماده1ـ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) که در این آیین‌نامه وزارت نامیده می‌شود، مکلف است نسبت به تهیه و تنظیم طرح بلندمدت نحوه استفاده بهینه از فضای فرکانس کشور و در جهت جلوگیری از انحصار در بخشهای دولتی و غیردولتی با استفاده از فناوری روز و با بهره‌گیری از خدمات مشاوران داخلی و خارجی حداکثر تا پایان سال 1386 اقدام نماید.
ماده2ـ وزارت (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) مکلف است به منظور تسریع در اجرای بند « ب» ماده (5) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به صدور مجوز فعالیت به بخش غیردولتی عامل و وصول و واریز مبلغ حق امتیاز فعالیت به خزانه اقدام نماید.
ماده3ـ حق امتیاز، مبلغی است که توسط وزارت با توجه به صدور مجوز فعالیتهای موضوع بند « ب» ماده (5) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت می‌گردد.
تبصره ـ طبق بند « ز» تبصره (9) قانون بودجه سال 1386 کل کشور در مواردی که تعیین حق امتیاز به تصویب هیئت وزیران نیاز دارد، مستلزم اخذ مصوبه از هیئت وزیران می‌باشد.
ماده4ـ روش و شرایط صدور مجوز، مدت اعتبار و شرایط تمدید آن توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین می‌شود. مبالغ حق امتیاز برای مواردی که با محدودیت تعداد مجوز صادر شده (به تشخیص کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) مواجه می‌باشد، از طریق مزایده تعیین می‌شود.
ماده5 ـ صددرصد (100%) درآمدهای حاصل از اجرای این فعالیت، به درآمد عمومی کشور (خزانه‌داری کل) ردیف (130404) (قسمت سوم قانون بودجه سال 1386 کل کشور) واریز و تا شصت و پنج درصد (65%) وجوه متناسب با میزان واریزی از ردیف (503806) (قسمت چهارم قانون بودجه سال 1386 کل کشور) به منظور استفاده در فعالیتهای موضوع ماده (6) این تصویب‌نامه در نظر گرفته می‌شود.
ماده6 ـ موارد مصرف اعتبار ردیف (503806) به شرح زیر تعیین می‌شود و وزارت موظف است نسبت به مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اقدام نماید:
الف ـ کمک به جابجایی باندهای فرکانسی دستگاههای اجرایی به منظور ایجاد امکان واگذاری باند فرکانسی به اپراتورهای جدید.
ب ـ ایجاد، بازسازی و بهبود زیرساختهای موردنیاز ارتباطات و فناوری اطلاعات.
پ ـ بهبود مدیریت طیف فرکانس امواج رادیویی و تجهیز مراکز کنترل فرکانس و سالم‌سازی فضای فرکانسی.
ت ـ ارایه خدمات پایه ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و مناطقی که به تشخیص کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دارای توجیه اقتصادی نیست، از طریق شرکتهای مخابرات استانی و سایر شرکتهای وابسته به وزارت و شرکتهای تعاونی و خصوصی.
ث ـ اجرای طرحهای تحقیقاتی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات.
ج ـ اجرای طرحهای توسعه، اشتغال‌آفرین و صادرات خدمات فنی و مهندسی و نرم‌افزار در قلمرو ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط بخشهای تعاونی و خصوصی به صورت وجوه اداره شده مطابق آیین‌نامه اجرایی بند « ز» تبصره (9) قانون بودجه سال1386 کل کشور.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18128

تاریخ تصویب : 1386/2/5

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.