×

آیین‌نامه اجرایی بند (ی) تبصره (2) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند (ی) تبصره (2) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-بند-(ی)-تبصره-(2)-قانون-بودجه-سال-1386-کل-کشور

وکیل

آیین‌نامه اجرایی بند (ی) تبصره (2) قانون بودجه سال 1386 کل کشور شماره 31714/ت 37222ک



وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ـ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

وزرای عضو کمیسیون اموراجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت در جلسه مورخ 23/2/1386 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به استناد بند (ی) تبصره (2) قانون بودجه سال 1386 کل کشور و با رعایت تصویب‌نامه شماره 19414/ت 37258هـ مورخ 11/2/1386 آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمودند:

آیین‌نامه اجرایی بند (ی) تبصره (2) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

ماده 1ـ مبلغ یکصد و هشتاد میلیارد (180.000.000.000) ریال به سازمان بازنشستگی کشوری و مبلغ یکصد و بیست میلیارد (120.000.000.000) ریال به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به منظور رفع نیازهای ضروری بازنشستگان و موظفان کشوری و لشگری اختصاص می‌یابد. پنجاه درصد (50%) از مبالغ فوق از محل منابع سازمان‌های مذکور و پنجاه درصد (50%) بقیه با استفاده از تسهیلات بانکی توسط بانکهای عامل (بانک صادرات ایران و بانک سپه) تأمین می‌گردد.
تبصره 1ـ سازمانهای بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مجازند علاوه بر مبلغ موضوع این ماده تا سقف یکصد و پنجاه میلیارد (150.000.000.000) ریال تسهیلات با سهم و نسبت‌های ذکرشده در این ماده را از محل منابع خود و تسهیلات بانکی غیرتکلیفی تأمین و پرداخت نمایند.
تبصره 2ـ حداکثر تسهیلات این ماده برای هریک از متقاضیان واجد شرایط مبلغ ده‌میلیون (10.000.000) ریال با بازپرداخت سه ساله و طی (36) قسط با سود و کارمزد دو واحد درصد کمتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار بوده و تفاوت سود تسهیلات اعطایی موضوع این آیین‌نامه از محل اعتبارات ردیف (503610) تبصره (2) قانون بودجه سال جاری تأمین و پرداخت خواهد شد. کارمزد متعلقه از شمول پرداخت مالیات معاف می‌باشد.
ماده2ـ مشمولان تسهیلات موضوع این آیین‌نامه، بازنشستگان، موظفان و مستمری‌بگیران کشوری و لشگری هستند که براساس اولویت از طریق ثبت نام و با توجه به مجموع امتیازات مکتسبه از قبیل (میزان حقوق، سن، تعداد افراد تحت تکفل و سالهای بازنشستگی یا وظیفه) همچنین ارایه تعهد کسر اقساط، میزان پرداخت تسهیلات به آنان تعیین و به حساب ذینفع واریز می‌شود.
تبصره 1ـ به منظور تسریع در ارایه تسهیلات موضوع این آیین‌نامه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سهم بانک صادرات ایران را مشخص و بانک مذکور ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این آیین‌نامه اعتبار لازم را در اختیار سازمان بازنشستگی کشوری قرار می‌دهد تا براساس مفاد این آیین‌نامه پرداخت شود.
تبصره2ـ شرایط ارایه تسهیلات به وارث وظیفه‌بگیر و روابط بین وام‌گیرنده و صندوق در چارچوب دستورالعملی است که توسط سازمانهای بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تهیه خواهد شد.
ماده3ـ اقساط تسهیلات اعطایی به بازنشستگان کشوری بصورت ماهانه حسب مورد توسط سازمان بازنشستگی کشوری از محل حقوق پرداختی به طور مستقیم و یا از سرجمع حقوق بازنشستگان و موظفان دستگاه متبوع کسر و مراتب به اطلاع دستگاه ذی‌ربط نیز خواهد رسید.
تبصره 1ـ سازمان بازنشستگی کشوری موظف است هر ماه اقساط سهم بانک صادرات ایران را به حساب بانک یادشده واریز نماید.
تبصره2ـ در صورت فوت وام‌گیرنده، اقساط وام از حقوق وظیفه وراث به نسبت مساوی کسر و در غیر اینصورت از سایر مطالبات متوفی برداشت خواهد شد.
ماده4ـ سهم بانک سپه و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در حساب مشترکی که به این منظور در بانک عامل افتتاح می‌گردد، واریز و سهم هر یک تا میزان مبلغ مورد تعهد می‌تواند بصورت یک باره و یا به دفعات در حساب مشترک مذکور واریز گردد. بانک عامل اقساط وام بازنشستگان و موظفان لشکری را از حقوق پرداختی آنان کسر و به حسابی که سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در بانک سپه افتتاح خواهد نمود، منظور می‌نماید.
تبصره ـ پرداخت تسهیلات به بازنشستگان، موظفان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مشمول بیمه عمر بوده و کلیه هزینه‌های مربوط به عهده استفاده‌کنندگان خواهد بود.
ماده 5 ـ به منظور تسریع در اجرای این آیین‌نامه، سازمانهای بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و بانکهای عامل، موظفند ظرف یک ماه نسبت به انعقاد قرارداد مربوط حسب مورد اقدام نمایند.
این تصویب‌نامه در تاریخ 30/2/1386 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18128

تاریخ تصویب : 1386/2/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - وزارت رفاه و تامین اجتماعی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.