×

آیین‌نامه اجرایی بند « و» تبصره (3) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی بند « و» تبصره (3) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-بند-«-و»-تبصره-(3)-قانون-بودجه-سال-1386-کل-کشور

وکیل

آیین‌نامه اجرایی بند « و» تبصره (3) قانون بودجه سال 1386 کل کشور شماره54572/ت37305ک



وزارت نیرو ـ وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت کشور ـ وزارت مسکن و شهرسازی ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

وزرای عضو کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت‌ دولت در جلسه مورخ 30/2/1386 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نیرو، جهادکشاورزی، مسکن و شهرسازی، کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، موضوع نامه شماره 12/17279 مورخ 7/3/1386 وزارت نیرو، به استناد بند « و» تبصره (3) قانون بودجه سال 1386 کل کشور و با رعایت تصویب نامه شماره 19414/ت37258هـ مورخ 11/2/1386، تصویب نمودند:

آیین‌نامه اجرایی بند « و» تبصره (3) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

ماده1ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:
الف ـ طرح: شامل سد و تأسیسات وابسته اعم از نیروگاه، خطوط انتقال آب و شبکه‌های آبیاری و زهکشی که در فهرست طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای ملی و ملی استانی شده مندرج در پیوست شماره (1) قانون بودجه سال 1386 کل کشور قرار دارد می‌باشد.
ب ـ دستگاه اجرایی: منظور از دستگاه اجرایی شرکتهای آب منطقه‌ای، سازمان آب و برق خوزستان، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و شرکت توسعه منابع آب و خاک سیستان است.
ج ـ عرصه: اراضی و املاک واقع در محدوده اجرای طرح.
د ـ اعیانی: مستحدثات، باغات، قلمستان و محصولات کشت شده در اراضی تحت اجرای طرح.
هـ ـ قانون نحوه خرید: قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت، مصوب سال 1358 شورای انقلاب.
و ـ قانون تنظیم: قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب 1380ـ .
ماده2ـ به منظور هدایت و ایجاد هماهنگی بین دستگاههای ذی‌ربط در امر ساماندهی و اسکان مجدد ساکنین، اتخاذ تصمیم برای انجام تشریفات و حل و فصل مسایل مربوط کارگروه اجرایی در هر استان به ریاست استاندار یا نماینده تام‌الاختیار او و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای ذیل تشکیل می‌شود:
1ـ فرمانداری.
2ـ دستگاه اجرایی (دبیر کار گروه).
3ـ شرکت برق منطقه‌ای.
4ـ شرکت آب و فاضلاب روستایی.
5 ـ سازمان مسکن و شهرسازی.
6 ـ سازمان جهاد کشاورزی.
7ـ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی.
8ـ اداره کل ثبت اسناد و املاک.
9ـ دادگستری.
10ـ شوراهای اسلامی روستاهای محل اجرای طرح.
11ـ سایر دستگاهها (حسب مورد).
تبصره ـ تصمیمات کارگروه اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات موضوع هربخش پس از ابلاغ استاندار برای دستگاههای اجرایی ذی‌ربط لازم‌الاجرا می‌باشد.
ماده3ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور براساس پیشنهاد دستگاه اجرایی طرح ذی‌ربط و سایر دستگاههای اجرایی حسب مورد، اعتبارات لازم برای ساماندهی و اسکان مجدد ساکنین متناسب با شرایط قبل از اجرای طرح و یا به تشخیص کارگروه اجرایی استملاک عرصه و اعیانی و حقوق قانونی مترتبه را در قالب موافقتنامه طرح مربوط و بودجه سایر دستگاههای اجرایی برحسب نوع خدمات قابل ارایه آنها، پیش‌بینی می‌کند. دستگاه اجرایی طرح و سایر دستگاههای اجرایی موظف هستند هزینه‌های مورد نیاز برای عملیاتی کردن این آیین‌نامه را برآورد و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کنند.
تبصره ـ دستگاه اجرایی موظف است به منظور احقاق کلیه حقوق ساکنین، صاحبان مشاغل و ذی‌نفعان در محدوده اجرای طرح نسبت به تدوین برنامه اسکان مجدد متناسب با حقوق مذکور اقدام نماید.
ماده4ـ در ساماندهـی و اسکـان مجـدد ساکنیـن، مطابق تبصـره (1) مـاده (69) « قانون تنظیم» و آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن، از اراضی ملی، دولتی و منابع طبیعی استفاده می‌شود و هرگونه استملاک اراضی و املاک بخش خصوصی، فقط پس از تصویب کارگروه اجرایی و ابلاغ استاندار مجاز می‌باشد.
ماده5 ـ شروع عملیات اجرایی فقط در صورتی مجاز است که ساماندهی و اسکان مجدد ساکنین یا استملاک اراضی آنها انجام شده‌باشد.
ماده6 ـ در کلیه مواردی که به منظور اسکان مجدد ساکنین از اراضی معوض استفاده می‌شود، لازم است اسناد مالکیت در اسرع وقت و با رعایت قوانین و مقررات مربوط به نام ساکنین اسکان یافته منتقل شود و متقابلاً اسناد قبلی به نام دولت منتقل گردد.
ماده7ـ در صورت عدم امکان اسکان مجدد ساکنین تصرف و تملک اراضی و اعیانی مطابق با قانون نحوه خرید انجام خواهد شد.
ماده8 ـ وزارت نیرو موظف است گزارش عملکرد این آیین‌نامه را هر شش ماه یک‌بار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارایه نماید.
این تصویب‌نامه در تـاریخ 6/4/1386 بـه تأییـد مقـام محترم ریـاسـت جمـهوری رسیده است.






معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18163

تاریخ تصویب : 1386/4/6

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - وزارت نیرو - وزارت جهاد كشاورزی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - وزارت مسكن و شهرسازی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.