×

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران راجع به خط محدوده و حریم پیشنهادی شهر مشهد

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران راجع به خط محدوده و حریم پیشنهادی شهر مشهد

مصوبه-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-راجع-به-خط-محدوده-و-حریم-پیشنهادی-شهر-مشهد

وکیل

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران راجع به خط محدوده و حریم پیشنهادی شهر مشهد شماره14139/310/300



استاندار محترم خراسان رضوی

موضوع: اعلام نظر شورایعالی

احتراماً به استحضار می‌رساند شورایعالی شهرسازی و معماری در اولین جلسه سال جاری در مورخ 20/1/1386 ضمن بررسی خط محدوده و حریم پیشنهادی شهر مشهد مقرر نمود که موضوع با در نظر گرفتن موارد زیر در کمیته فنی شورایعالی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد:
1ـ آن بخش از اراضی داخل محدوده مصوب طرح جامع که با صدور پروانه ساختمان برای آنها حقوق مکتسبه ایجادشده است حتی‌المقدور از محدوده شهر خارج نگردد.
2ـ در صورت فراتر رفتن محدوده یا حریم تعیین‌شده از خطوط تقسیمات کشوری، برای اراضی خارج از خطوط مذکور، تصمیمات اتخاذشده پس از طی مراحل قانونی لازم و اصلاح تقسیمات کشوری قابلیت اجرا دارد.
در اجرای این مصوبه، کمیته فنی با یک نوبت بازدید محلی و جلسه با مسئولین استان خراسان رضوی، محدوده و حریم شهر مشهد را طبق نقشه پیوست و با توضیحات زیر مصوب نمود:
1ـ تصمیمات اتخاذ شده، در مورد آن بخش از محدوده و حریم شهر مشهد که خارج از خطوط تقسیمات کشوری واقع شده‌اند، تنها پس از طی مراحل قانونی لازم و اصلاح تقسیمات کشوری قابلیت اجرا خواهدداشت.
2ـ تدقیق محدوده براساس ماده5 قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها ظرف مهلت تعیین شده در قانون انجام گیرد.
در این رابطه بخشهایی از پادگان قدس (واقع در جنوب شرقی شهر) که دارای عملکرد شهری (مسکونی، ستادی و خدمات مرتبط) می‌باشد در داخل محدوده شهر قرار گرفته و بخشهایی که دارای عملکرد نظامی هستند در حریم شهر واقع شوند. (خط محدوده در این قسمت شهر به تأیید نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت دفاع، استانداری و شهرداری مشهد خواهدرسید).
3ـ موضوع قرارگیری روستاهای قرقی و گرجی در حریم شهر مشهد، در مطالعات طرح جامع شهر مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و دلایل قرارگیری یا عدم قرارگیری آن در حریم شهر، در هنگام ارائه طرح جامع توضیح داده شود. در این راستا لازم است تا قبل از تصویب طرح جامع شهر مشهد و تعیین تکلیف موضوع، روستاهای مذکور به شهر مستقل تبدیل نشوند.
4ـ کاربری اراضی و ضوابط و مقررات طرح، تا تهیه و تصویب طرح جامع، مطابق طرح مصوب فعلی خواهدبود.
ضمناً بنا بر تصمیم شورا، تصمیمات کمیته فنی مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری محسوب می‌گردد. لذا مراتب جهت استحضار و صدور دستور اقدامات لازم اعلام می‌گردد.


معاون وزیر و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ـ امیر فرجامی




نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18172

تاریخ تصویب : 1386/1/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : شورای عالی شهرسازی و معماری استان خراسان رضوی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.