×

آیین‌نامه اجرایی تبصره (13) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه اجرایی تبصره (13) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

آیین‌نامه-اجرایی-تبصره-(13)-قانون-بودجه-سال-1386-کل-کشور آیین‌نامه اجرایی تبصره (13) قانون بودجه سال 1386 کل کشور شماره69475/ت37456ک



نهاد ریاست جمهوری ـ وزارت کشور ـ وزارت نفت ـ وزارت صنایع و معادن ـ وزارت بازرگانی ـ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ وزارت مسکن و شهرسازی ـ وزارت راه و ترابری ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ وزارت آموزش و پرورش ـ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ـ سازمان حفاظت محیط زیست ـ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

وزرای عضو کارگروه موضوع تصویب‌نامه شماره29892/ت37213هـ مورخ 30/2/1386 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارتخانه‌های کشور، نفت، صنایع و معادن و سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد تبصره (13) قانون بودجه سال 1386 کل کشور و با رعایت تصویب‌نامه یادشده، آیین‌نامه اجرایی تبصره مذکور را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی تبصره (13) قانون بودجه سال 1386 کل کشور

ماده1ـ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است به هنگام اولین شماره‌گذاری خودروهای وارداتی پنج درصد (5%) مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی خودروهای وارداتی را از صاحب خودرو اخذ و به حساب درآمد عمومی واریز نماید. علاوه بر مبلغ یادشده، وارد کنندگان خودروهای وارداتی بنزین‌سوز با مصرف بیش از شش (6) لیتر در یکصد (100) کیلومتر مسافت در چرخه ترکیبی، موظفند پنج درصد (5%) مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی خودروهای وارداتی را (به عنوان سهم فروشنده) به حساب یادشده واریز کنند.
تبصره ـ منـابع حـاصل تا سقف یکـهزار میـلیارد (1.000.000.000.000) ریال به پیشنهاد وزارت کشور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و تصویب هیئت نمایندگان ویژه رییس جمهور به دستگاههای ذی‌ربط ملی و یا به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استانها ابلاغ می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه برای تحقق اهداف تبصره (13) قانون بودجه سال 1386 کل کشور و بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی همان استان هزینه شود.
ماده2ـ شهرداریهای شهرهای با جمعیت بالاتر از پانصد هزار (500.000) نفر مجاز به صدور پایان کار برای هیچ‌یک از واحدهای تجاری، اداری و مسکونی بدون توقفگاه اختصاصی به تعداد تعیین شده در مقررات مصوب نبوده و نداشتن توقفگاه به هیچ‌وجه با دریافت جرایم مالی، قابل جبران نمی‌باشد.
ماده3ـ برای ساخت توقفگاه‌های طبقاتی، حداکثر تا هفت درصد (7%) سود تسهیلات بانکی، حداکثر تا پنجاه درصد (50%) هزینه ساخت و تا سقف بیست میلیارد (20.000.000.000) ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله، با اولویت استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی تأمین می‌گردد.
ماده4ـ کلیه شرکتهای بیمه تجاری مکلفند از ابتدای سال 1386، ده درصد (10%) از حق بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد دریافتی مصوب را تا مبلغ یکهزار میلیارد (1.000.000.000.000) ریال به حساب درآمد عمومی موضوع واریز نمایند.
تبصره1ـ معادل صددرصد (100%) وجوه واریزی از محل ردیف (503928 ) در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا براساس دستورالعملی که به تصویب هیئت نمایندگان ویژه رییس جمهور می‏رسد، به منظور ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی در امر حمل و نقل عمومی و کاهش تصادفات در قالب اعتبارات هزینه‌ای و تملک داراییهای سرمایه‌ای به مصرف برساند.
تبصره2ـ سهم هریک از شرکتهای بیمه توسط شورای‌عالی بیمه تعیین و ابلاغ خواهد شد.
ماده5 ـ از اول مرداد ماه 1386، خودروهای سواری و وانت وارداتی و تولید داخل که برای اولین بار شماره‌گذاری می‌شوند، باید پایه گازسوز، دوگانه‌سوز یا بنزین‌سوز با مصرف سوخت شش (6) لیتر یا کمتر در یکصد (100) کیلومتر مسافت در چرخه ترکیبی ‌باشند. شماره‌گذاری خودروهای سواری و وانت بنزین‌سوز تولید داخل با مصرف سوخت بیش از شش (6) لیتر در یکصد (100) کیلومتر مسافت در چرخه ترکیبی در اولین بار منوط به مجوز ستاد تبصره (13) قانون یادشده می‌باشد. شماره‌گذاری خودروهای سواری و وانت بنزین‌سوز وارداتی بامصرف سوخت بیش از شش(6) لیتر در یکصد (100) کیلومتر مسافت در چرخه ترکیبی در اولین بار، در ازای اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده امکان‌پذیر می‌باشد.
تبصره1ـ تولیدکنندگان خودروی گازسوز موظفند از کیتهای گازسوز پیشرفته (انژکتوری) استفاده نمایند.
تبصره2ـ به منظور تشویق سرمایه‌گذاری در تولید مخازن گاز طبیعی فشرده در صورتی که سازندگان خودرو اقدام به راه‌اندازی خط تولید مخزن نمایند تا سقف پنجاه درصد (50%) هزینه ماشین‌آلات نصب شده به صورت کمک بلاعوض اعطا خواهد شد.
تبصره3ـ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به درج عبارت گازسوز یا دوگانه‌سوز در اسناد خودروهای گازسوز تولیدی و وارداتی اقدام نماید.
ماده6 ـ سود بازرگانی واردات مینی‌بوس و ون با موتور پایه گازسوز و دوگانه‌سوز درصورت شماره‌گذاری با پلاک عمومی صفر بوده و سود بازرگانی واردات سایر خودروهای با موتور پایه گازسوز سی و پنج درصد (35%) نسبت به تعرفه معمول تخفیف خواهد داشت.
تبصره 1ـ برای تشویق صنایع خودروسازی، واردات قطعات و تجهیزات موتور با پایه گازسـوز پنجاه درصـد (50%) نسبـت به تعرفه مـعمول واردات مـوتور تخـفیف خواهد داشت.
تبصره2ـ مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خودروها و موتورهای پایه گازسوز را مشخص و اعلام می‌کند.
ماده7ـ سود بازرگانی واردات کیت، مخزن گاز طبیعی فشرده، تجهیزات اختصاصی گازسوز کردن خودروها، تجهیزات جایگاههای عرضه گاز مایع و طبیعی و ماشین‌آلات ساخت مخزن گاز طبیعی صفر می‌باشد.
ماده8 ـ در راستای توسعه استفاده از سوختهای جایگزین و تنوع در سبد سوخت و کاهش بار مالی واردات بنزین، وزارت نفت مکلف است نسبت به توسعه استفاده از گاز مایع نفتی در خودروهای پرمصرف موجود به نحوی اقدام کند که طرح استفاده از گاز مایع نفتی به عنوان مکمل طرح استفاده از گاز طبیعی فشرده باشد.
تبصره1ـ قیمت عرضه گاز مایع برای سوخت خودروها در داخل کشور برابر با قیمت عرضه بنزین یارانه‌ای با ارزش حرارتی معادل خواهد بود.
تبصره2ـ مسئولیت ایجاد و توسعه جایگاههای عرضه گاز مایع به عهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی می‌باشد.
ماده9ـ نصب برچسب مصرف انرژی (با ذکر رتبه انرژی) بر روی وسایل نقلیه موتوری تولید داخل و وارداتی بنزین‌سوز از اول مهرماه 1386 و گازسوز و نفت گازسوز از اول اسفند ماه 1386 الزامی می‌باشد.
این تصویب‌نامه در تاریخ 31/4/1386 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.






معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 18179

تاریخ تصویب : 1386/4/31

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - وزارت بازرگانی - وزارت كشور - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت راه وترابری - وزارت آموزش و پرورش - سازمان حفاظت محیط زیست - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - وزارت صنایع -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.