×

اساسنامه بنگاه تعاون و حرفه‌آموزی صنایع زندانیان کشور

اساسنامه بنگاه تعاون و حرفه‌آموزی صنایع زندانیان کشور

اساسنامه-بنگاه-تعاون-و-حرفه‌آموزی-صنایع-زندانیان-کشور

وکیل

اساسنامه بنگاه تعاون و حرفه‌آموزی صنایع زندانیان کشور مصوب 24/4/1382 شماره8086/86/1



مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور

به پیوست یک نسخه اصلاحیه اساسنامه بنگاه تعاون و حرفه‌آموزی صنایع زندانیان کشور مصوب 24/4/1382 که در تاریخ 2/8/1386 به تأیید و تصویب ریاست محترم قوه‌قضاییه نیز رسیده، جهت درج در روزنامه رسمی کشور ارسال می‌گردد.

اساسنامه بنگاه تعاون و حرفه‌آموزی صنایع زندانیان کشور مصوب 24/4/1382 بشرح ذیل مورد اصلاح قرار گرفت و جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.
ماده1ـ به منظور اداره امور مربوط به مؤسسات صنعتی و کشاورزی و خدماتی بنگاه تعاون و کمک به زندانیان و تأمین رفاه وسایل اعاشه خانواده زندانیان بی‌بضاعت و آموختن حرفه‌ای که اشتغال آنها را بعداً به کارهای صنعتی تسهیل نماید و همچنین تحصیل درآمد برای پرداخت دیه و محکومیت‌های مالی بنگاه تعاون و حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور که در این اساسنامه بنگاه تعاون نامیده می‌شود به مدت نامحدود تأسیس می‌گردد.
ماده3ـ مرکز اصلی بنگاه تعاون، تهران است و برای انجام وظایف خود می‌تواند در هر نقطه از کشور شعب یا نمایندگی‌هایی به صورت منطقه‌ای تأسیس و یا عندالاقتضاء نسبت به انحلال آنها اقدام نماید.
بند الف ماده4 ـ ایجاد و اداره مؤسسات صنعتی و کشاورزی و خدماتی و مبادرت به خرید و فروش و معاملات بازرگانی و فروش محصولات تولیدی و ارائه خدمات به متقاضیان.
بند ب ماده4ـ ایجاد تشکیلات به منظور آموزش فنی و حرفه‌ای زندانیان و نوجوانان مقیم در کانونهای اصلاح تربیت و تعلیم مهارت و تخصصهای مختلف به آنها.
بند ج ماده4ـ کلیه عملیاتی که بطور مستقیم یا غیرمستقیم برای تحقق اهداف بنگاه لازم و مفید بوده و در جهت اجرای وظایف بنگاه ضرورت داشته باشد از قبیل مشارکت حقوقی یا مدنی یا شرکت‌ها، استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانکها و مؤسسات اعتباری.
بند د ماده4 اضافه می‌گردد: تأمین وسایل اعاشه خانواده تحت تکفل زندانیان بی‌بضاعت از محل درآمد و سود بنگاه و شعب آن.
بند3 فصل دوم ماده5 ارکان بنگاه تعاون: بازرسان به بازرس تغییر می‌نماید.
ماده11 بند1ـ رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد گزارش‌های سالانه هیأت مدیره و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان.
ماده11 بند3ـ تصویب آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی، استخدامی، حقوقی و دستمزد، حق‌الزحمه‌ها و حق حضور در جلسات هیأت مدیره و کمک‌های بنگاه تعاون.
ماده11 بند4ـ انتصاب و عزل هیأت مدیره و بازرس و تفویض یا تمدید در تصدی آنها.
قسمت دوم هیأت مدیره:
ماده12ـ هیأت مدیره بنگاه از سه عضو تشکیل می‌گردد که با حکم رئیس مجمع منصوب خواهندشد ریاست هیأت مدیره از بین اعضاء توسط رئیس مجمع منصوب می‌گردد.
تبصره ماده16ـ هیأت مدیره باید تمام تصمیمات هرجلسه را با ذکر نظرات اقلیت بطور منظم در آن ثبت و به امضاء اعضاء حاضر در جلسات رسیده و نگهداری نماید.
ماده17ـ هیأت مدیره در حدود مفاد این اساسنامه دارای هرگونه اختیارات برای اداره امور بنگاه و انجام وظایف و تحقق اهداف مربوط آن خواهدبود.
بندهـ ماده18ـ تنظیم و تعیین جدول حقوق کارکنان و نصب و عزل کلیه کارکنان در سطح کشور و تعیین شرایط استخدام و خروج آنها از خدمت و مرخصی و بازنشستگی و مستمری وراث آنها.
بند ی ماده18ـ هزینه کردن درآمدهای بنگاه تعاون در جهت اهداف بنگاه براساس ماده یک.
بند ک ماده18ـ انتخاب مدیرعامل، لازم است مدیرعامل از طرف هیأت مدیره برای مدت دو سال از بین کارمندان دولت یا خارج انتخاب شود و انتخاب مجدد وی مانعی ندارد.
تبصره: مدیرعامل بنا به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب رئیس مجمع منصوب خواهدشد.
بندهای ذیل به ماده 18 وظایف هیأت مدیره اضافه می‌گردد:
1ـ اعضاء هیأت مدیره موظف می‌باشند لااقل ماهی یک بار تشکیل جلسه داده و به گزارشها و پیشنهادات مدیرعامل و ترازنامه و غیره رسیدگی و تصمیمات لازم را برای بهبود وضع بنگاه و مشکلاتی که احیاناً ممکن است مدیرعامل با آن مواجه شده باشد به عمل آورند هرگاه یکی از اعضای هیأت مدیره سه جلسه بدون عذر موجه غیبت کند مستعفی شناخته می‌شود.
2ـ هرگاه هیأت مدیره با اکثریت آراء اعتماد خود را از مدیرعامل سلب نماید مدیرعامل مستعفی شناخته شده و مدیرعامل جدید انتخاب خواهدشد.
3ـ افتتاح حساب و استفاده از آن به نام بنگاه تعاون نزد بانکها و مؤسسات، تعهد ظهرنویسی و قبولی پرداخت اوراق تجاری.
4ـ عقد هر نوع قرارداد و فسخ یا اقاله آن در مورد خرید و فروش و کلیه معاملات در رابطه با موضوع بنگاه و اجاره و استجاره و فسخ اجاره و تقاضای تعدیل اجاره بها و تخلیه عین مستأجره و احداث هرگونه ساختمان موردنیاز بنگاه.
5 ـ اقاله هرگونه دعوی حقوقی و جزایی و دفاع از هر دعوای حقوقی و جزایی اقاله شده در هر یک از دادگاهها و مراجع قضایی و اداری.
6 ـ هیأت مدیره می‌تواند بخشی از اختیارات اداری و اجرایی و مالی را بصورت کتبی به مدیرعامل تفویض نماید.
ماده19 وظایف و اختیارات مدیرعامل:
مدیرعامل مسئول حُسن جریان اداره امور بنگاه و کارها و تهیه کار طبق آیین‌نامه مربوط راجع به کار زندانیان در جهت اهداف بنگاه در ماده یک می‌باشد و هرماهه گزارشی از چگونگی وضع بنگاه و فهرست اقداماتی که صورت گرفته به هیأت مدیره تسلیم نماید و لااقل هر سه ماه یکبار ترازنامه محاسباتی بنگاه را برای اطلاع هیأت مدیره تسلیم نماید.
بند الف ماده20 ـ اجرای مصوبات و تصمیمات مجمع عمومی و هیأت مدیره و انجام کلیه امور اداری و اجرایی بنگاه در حدود مقررات اساسنامه و برنامه و بودجه مصوب و مدیرعامل موظف می‌باشد در نیمه دوم اسفندماه هر سال ترازنامه سالیانه را تنظیم و برای تصویب مجمع عمومی به هیأت مدیره ارائه نماید.
ماده23ـ بنگاه تعاون دارای یک نفر بازرس خواهدبود که به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی برای مدت دو سال انتخاب خواهدشد که انتخاب مجدد آن بلامانع است.
تبصره1 ماده23ـ در صورت استعفاء یا برکناری بازرس برای بقیه مدت با رعایت مقررات مربوطه جانشین انتخاب خواهدشد.
تبصره2 ماده23ـ بازرس مستقیماً تحت نظارت مجمع انجام وظیفه نموده و کلیه هزینه‌های مربوطه در حدود بودجه مصوب سالانه قابل پرداخت خواهدبود.
بند ج ماده24ـ رسیدگی به دارائی‌های بنگاه تعاون، اوراق بهادار و حسابهای ریالی و ارزی بانکی و دفاتر اسناد مربوطه و موجودی انبارهای بنگاه تعاون و مطالعه گزارش سالیانه هیأت مدیره و اظهارنظر نسبت به مندرجات آن.
ماده28ـ کلیه چک‌ها و اسناد هزینه و پرداخت‌ها و سایر اسناد تعهدآور به امضاء مدیرعامل و یکی از اعضاء هیأت مدیره که از طرف هیأت مدیره هر سال تقبل می‌شود مشترکاً امضاء خواهند نمود.
ماده31ـ نسبت به اموری که در اساسنامه بنگاه تعاون منظور نگردیده باشد قوانین عمومی کشوری حاکم خواهدبود.
اساسنامه مصوب مورخه 24/4/1382 و کلیه اصلاحات بعد از آن تا تاریخ 1/6/1386 بشرح فوق مورد اصلاح قرار گرفته و در تاریخ 20/7/1386 به تصویب رسیده است و سایر شرایط در اساسنامه مورخه 24/4/1382 که در این اصلاحیه قید نگردیده بقوت خود باقی است.

رئیس قوه قضاییه ـ سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی





رئیس دفتر ویژه رئیس قوه قضاییه ـ مهدی درّبین

نوع : اساس نامه

شماره انتشار : 18253

تاریخ تصویب : 1386/8/2

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.