×

تصویب‌نامه درخصوص تأمین سبد کالای کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح

تصویب‌نامه درخصوص تأمین سبد کالای کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح

تصویب‌نامه-درخصوص-تأمین-سبد-کالای-کلیه-شاغلان-و-بازنشستگان-دولت-و-نیروهای-مسلح تصویب‌نامه درخصوص تأمین سبد کالای کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح شماره192789/ت39217هـ



وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت بازرگانی ـ وزارت جهاد کشاورزی ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور

هیئت وزیران در جلسه مورخ 24/11/1386 بنا به پیشنهاد شماره 32120/1 مورخ 20/11/1386 وزارت بازرگانی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1ـ کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی (انجام کار معین، مشخص و شرکتی) تا سقف (8/3) میلیون نفر مشمول این تصویب‌نامه می‌باشند و منظور از سبد کالا، سبدی شامل (5/4) کیلوگرم) روغن نباتی، (8/4) کیلوگرم شکر، (8/1) کیلوگرم نخود خام، (8/1) کیلوگرم عدس، (6) کیلوگرم گوشت مرغ و (3) کیلوگرم گوشت قرمز به ازای هر نفر است.
2ـ سبد کالاهای موضوع بند (1) به عنوان سبد رفاهی در اختیار کارکنان دولت و نیروهای مسلح اعم از شاغلان و بازنشستگان قرار می‌گیرد.
3ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است فهرست افراد موضوع بند (1) را از دستگاههای اجرایی دریافت و به وزارت بازرگانی اعلام نماید.
تبصره ـ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز مکلف است فهرست اسامی کارکنان مشمول خود را به وزارت بازرگانی اعلام نماید.
4ـ کلیه وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که آمار مشمولان واجد شرایط آنها از سوی دستگاههای موضوع بند (3) اعلام می‌گردد، مکلفند نسبت به دریافت بن کالای ویژه سبد رفاهی از وزارت بازرگانی (ستاد بسیج اقتصادی) اقدام نمایند.
5 ـ دستگاههای اجرایی مشمول، موظفند هنگام تحویل بن‌ نسبت به دریافت وجه کالاهای سبد رفاهی از کارکنان (به ازای هر نفر یکصد و شصت هزار ریال) اقدام نموده و حداکثر تا پایان اردیبهشت سال 1387 نسبت به تسویه حساب بن‌های مزبور با ستاد بسیج اقتصادی و همچنین پرداخت وجوه مباشرین ذی‌ربط به وزارت بازرگانی (سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد بسیج اقتصادی) اقدام نمایند.
6 ـ ستاد بسیج اقتصادی موظف است نسبت به چاپ و تحویل بن سبد رفاهی به وزارتخانه‌ها و نهادهای ذی‌ربط (غیر از سازمان اتکا) حداکثر در هفته اول اسفند سال جاری اقدام نماید و دستگاههای ذی‌ربط مکلفند تا پایان اردیبهشت سال 1387 نسبت به تسویه حساب میزان توزیع بن‌ها با ستاد بسیج اقتصادی اقدام نماید.
تبصره ـ با توجه به اینکه سازمان اتکا از طریق طرح حکمت کارت نسبت به توزیع کالای سبد رفاهی اقدام می‌نماید، به منظور تأمین هزینه‌های مرتبط، وجوه مربوط به هزینه چاپ بن سبد مذکور به نسبت تعداد سهمیه‌بگیر از سوی ستاد بسیج اقتصادی در پایان عملیات به سازمان یادشده پرداخت شود.
7ـ شرکتهای بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور به عنوان دستگاههای مباشر تأمین‌کننده کالا موظفند نسبت به تحویل امانی کالا به اتحادیه‌های کارکنان دولت، فرهنگیان و سازمان اتکا اقدام نمایند.
8 ـ مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده کالاهای موضوع بند (1) به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر پیوست تصویب‌نامه هیئت وزیران است تا قیمت تحویلی به متقاضیان با احتساب هزینه‌های تبعی، افت، حمل و نقل و کارمزد توزیع از محل اعتبار ردیف « سرجمع سایر اعتبارات هزینه‌ای» دستگاهها توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور تأمین و در اختیار وزارت بازرگانی (دستگاههای مباشر) قرار می‌گیرد.
تبصره1ـ دستگاههای مباشر تأمین مکلفند حداکثر تا پایان مرداد سال 1387 نسبت به ارائه اسناد و مدارک خرید و توزیع به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایند.
تبصره2ـ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف است حداکثر تا پایان مهر سال 1387 نسبت به محاسبه قطعی یارانه موضوع این تصویب‌نامه و تسویه حساب نهایی اقدام نماید.
9ـ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف است روند اجرایی عملیات فوق و گزارش حُسن انجام کار در کلیه مراحل توزیع تا مصرف‌کننده نهایی را نظارت نموده و گزارش ماهانه آن را به هیئت وزیران ارائه کند.

(جدول برآورد یارانه موردنیاز اجرای طرح سبد کارمندان و کارکنان دولت در پایان سال 1386(با جمعیت هدف 3،5 میلیون نفر))






معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18346

تاریخ تصویب : 1386/11/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت جهاد كشاورزی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - وزارت بازرگانی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.