×

مصوبه هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ25 10 1386 موضوع ماده‌واحده و اصول حاکم بر تدوین نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش

مصوبه هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ25 10 1386 موضوع ماده‌واحده و اصول حاکم بر تدوین نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش

مصوبه-هفتصد-و-پنجاه-و-هشتمین-جلسه-شورای-عالی-آموزش-و-پرورش-مورخ25-10-1386-موضوع-ماده‌واحده-و-اصول-حاکم-بر-تدوین-نظام-جامع-مشارکت-در-آموزش-و-پرورش

وکیل

مصوبه هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ25/10/1386 موضوع: ماده‌واحده و اصول حاکم بر تدوین نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش شماره3/9306/120



روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

تصویر مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش به پیوست ارسال می‌گردد. خواهشمند است نسبت به درج این مصوبه اقدام فرمائید.
1ـ تصویر مصوبه هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 25/10/1386 در خصوص ماده واحده و اصول حاکم بر تدوین نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش.

شماره8892/120 17/1/1387

وزارت آموزش و پرورش

به پیوست تصویر مصوبه هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 25/10/1386 درخصوص ماده واحده و اصول حاکم بر تدوین نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش که بهتأیید رییس‌محترم شورای‌عالی آموزش و پرورش (رییس‌جمهور محترم) رسیده است جهت ابلاغ به واحدهای تابعه و اجرا ارسال می‌شود.

دبیر کل دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش ـ محمّدیان

مصوبه هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ25/10/1386 موضوع: ماده‌واحده و اصول حاکم بر تدوین نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش مکلف است به منظور ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و ایجاد زمینه‌ی مناسب برای مشارکت فعال آحاد جامعه و کاهش تصدی‌گری دولت، حداکثر ظرف مدت 2 ماه نسبت به تهیه نظام جامع مشارکت در آموزش و پرورش با رعایت موارد ذیل اقدام و نتیجه را جهت بررسی و تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارایه نماید.
اصول حاکم:
1ـ تحقق مشارکت در چارچوب این نظام‌نامه داوطلبانه انجام می‌پذیرد.
2ـ مشارکت باید همسو با فلسفه و اهداف تعلیم و تربیت اسلامی موجبات رشد و تعالی انسانی با رعایت عدالت آموزشی و پرورشی را فراهم آورد.
3ـ زمینه‌های مشارکت هم راستا با سیاستهای حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و نظام آموزش و پرورش ازجمله اداره واحدهای آموزشی و تربیتی، تهیه محتوای درسی، تأمین هزینه‌ها و نظارت بر اجرای برنامه‌ها را در بر گیرد.
4ـ انتخاب روشهای مناسب و کارآمد برای مشارکت مبتنی بر فلسفه آموزش و پرورش اسلامی همراه با فراهم‌سازی و تقویت بستر اجتماعی و فرهنگی در جامعه صورت پذیرد.
5 ـ روشهای مشارکت نباید موجب تبعیض ناروا در بهره‌مندی از فرصت‌ها و امکانات و تسهیلات عمومی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی شود.
6 ـ در تهیه راهکارهای مشارکت علاوه بر استفاده و توسعه ظرفیت‌های موجود (شوراهای آموزش و پرورش، مشارکت خیرین در احداث و اداره واحدهای آموزشی، انجمن‌های اولیاء و مربیان، مدارس هیأت امنایی، مدارس غیرانتفاعی و مدارس وابسته به سایر وزارتخانه‌ها و مؤسسات و.....) باید با بهره‌گیری از یافته‌های پژوهشی و آسیب‌شناسانه، پیشنهادهای لازم برای اصلاح ساختارها و روش‌ها ارایه شود.
7ـ راهکارهای پیشنهادی، موجب افزایش اعتماد عمومی، اختیارات، مسئولیت‌ها و مشارکت دستگاه‌ها و مجامع منطقه‌ای و محلی شود.
موضوع: ماده واحده و اصول حاکم بر تدوین نظام‌جامع مشارکت درآموزش و پرورش در هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای‌عالی آموزش و پرورش مورخ25/10/1386 به‌تصویب رسید.

دبیر شورا ‌ـ بهرام محمدیان
رییس جلسه ـ علیرضا علی‌احمدی

مـاده واحده و اصول حاکم بر تدوین نظام جـامع مشارکت در آموزش و پرورش مورد تأیید است.

رییس جمهور و رییس شورای عالی آموزش و پرورش ـ محمود احمدی‌نژاد





دبیرکل دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش ـ مهدی نوید

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18409

تاریخ تصویب : 1386/10/25

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.