×

تصویب‌نامه درخصوص نصب حسگرها بر روی پمپ‌های بنزین و کنترل و کاهش تبخیر از مخازن و جایگاههای سوخت‌رسانی توسط وزارت نفت

تصویب‌نامه درخصوص نصب حسگرها بر روی پمپ‌های بنزین و کنترل و کاهش تبخیر از مخازن و جایگاههای سوخت‌رسانی توسط وزارت نفت

تصویب‌نامه-درخصوص-نصب-حسگرها-بر-روی-پمپ‌های-بنزین-و-کنترل-و-کاهش-تبخیر-از-مخازن-و-جایگاههای-سوخت‌رسانی-توسط-وزارت-نفت تصویب‌نامه درخصوص نصب حسگرها بر روی پمپ‌های بنزین و کنترل و کاهش تبخیر از مخازن و جایگاههای سوخت‌رسانی توسط وزارت نفت شماره 53646/ت 35864هـ



وزارت نفت ـ وزارت صنایع و معادن ـ سازمان حفاظت محیط‌زیست

هیئت وزیران در جلسه مورخ 9/4/1387 بنا به پیشنهاد شماره 7447ـ1 مورخ 12/6/1385 سازمان حفاظت محیط‌زیست و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1ـ وزارت نفت مکلف است با همکاری صاحبان جایگاههای عرضه سوخت نسبت به‌ نصب حسگرها بر روی پمپ‌های بنزین و کنترل و کاهش تبخیر از مخازن و جایگاههای سوخت‌رسانی تا پایان برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید.
2ـ وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت‌های تابعه مربوط، صاحبان جایگاههایی را که از ابتدای سال 1388 طراحی و احداث خواهند شد، موظف به نصب سیستم جمع‌آوری و کنترل بخارات سوخت نماید.
3ـ وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت‌های تابعه مربوط، نسبت به کنترل و کاهش تبخیر در مخازن بنزین موتور انبارهای مربوط مخازن سیار نفتکش‌ها و آب‌بندی‌‌کردن کلیه نقاط تخلیه و بارگیری بنزین موتور که در سه مرحله و حداکثر تا پایان سال 1393 به اجرا درخواهد آمد، اقدام نماید.
تبصره ـ برنامه زمانبندی مراحل سه گانه یادشده ظرف دو هفته پس از ابلاغ این تصویب‌نامه به سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام خواهد شد.
4ـ وزارت نفت مکلف است پس از کسب تجربیات لازم درخصوص نصب تجهیزات بازیافت تبخیر بنزین در انبارهای نفت نسبت به کاهش زمان اجرا و تسریع در پروژه، اقدام لازم را به عمل آورد.
5 ـ وزارت نفت مکلف است تمهیدات لازم را به گونه‌ای فراهم نماید که اجرای طرحهای موضوع بندهای (1) تا (4) این تصویب‌نامه از سال 1387 آغاز شود.
6 ـ وزارت صنایع و معادن مکلف است نسبت به تغییر و تصحیح باک بنزین خودروهای تولید داخل و تعیین استانداردهای جدید در جهت به حداقل رساندن تبخیز و اتلاف بنزین موور تا پایان برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید.





معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18450

تاریخ تصویب : 1387/4/9

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت صنایع - سازمان حفاظت محیط زیست -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.